- Za każdym razem mam problem z telefoniczną rejestracją. Na przykład ostatnio do poradni okulistycznej przy ul. Chmielnej w Lublinie dzwoniłam przez trzy dni i cały czas było zajęte. Zaś w Instytucie Medycyny Wsi zadzwoniłam o godz. 8.40 i rejestratorka odpowiedziała, że mnie nie zapisze, bo telefoniczna rejestracja zaczyna się od godz. 9. Później oczywiście telefon był zajęty. Z kolei w przychodni w Nałęczowie zapisy telefoniczne możliwe są dopiero od godz. 9.30 - relacjonuje 76-latka spod Lublina.
I wyjaśnia, że nie jest w stanie najpierw pojechać, by się zapisać, a potem znowu przyjechać na umówioną wizytę.
- Jestem bardzo schorowana. Mam jaskrę, stopę cukrzycową, astmę, nadciśnienie, osteoporozę, niedawno lekarze wykryli mi chorobę Alzheimera - dodaje.
Rzeczniczka SPSK1 potwierdza, że tak wygląda sytuacja na rejestracji do okulistów w klinice przy ul. Chmielnej.
- Nie mniej jednak na wszystkich stanowiskach zapewniona jest pełna obsada. Pierwszeństwo mają jednak pacjenci, którzy osobiście zjawiają się w poradni. Oni z kolei denerwują się jak panie odbierają telefony - mówi Anna Guzowska, rzecznik SPSK1.
Dyrektor Instytutu Medycyny Wsi w Lublinie wyjaśnia, że od października zatrudnił dwie kolejne rejestratorki do pracy.
- Mogę jedynie przeprosić, że takie sytuacje mają miejsce. Jednak staramy się trzymać tej telefonicznej dyscypliny od godz. 9, bo inaczej zapanowałby chaos - dodaje prof. Lech Panasiuk, szef IMW.
A jak jest z dodzwonieniem się do Nałęczowa?
- Rzeczywiście rejestracja telefoniczna jest u nas możliwa od godz. 9.30. Każdy kto chce, może zapisać się nawet na tydzień do przodu. Sytuacja wygląda tak, że rano przyjeżdża dużo pacjentów spoza Nałęczowa i nieludzkie byłoby, żeby osoby dzwoniące znalazły się na liście do lekarza szybciej niż pacjenci, którzy o godz. 6 wyjeżdżają z domu, by dojechać do Nałęczowa. Stąd postanowienie, że telefony przyjmujemy dopiero od godz. 9.30. Zapraszam tę osobę do osobistego kontaktu i wyjaśnienia sprawy - mówi lek. med. Jan Woźniak, dyrektor SP ZOZ w Nałęczowie.
Lubelski NFZ zaznacza, że liczba zgłoszeń dotyczących trudności w rejestracji telefonicznej jest niewielka. W tym roku nie wpłynęła żadna pisemna skarga w podobnej sprawie.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?