Komisja Etyki Reklamy przyznała rację konsumentowi, który poskarżył się na reklamę przedstawiającą napój alkoholowy Cydr Lubelski Miodowy i opatrzoną hasłem „Miodzio wynik!”. Ogłoszenie ukazało się na jednym z portali społecznościowych.
„Reklama ta sugeruje, że dzięki piciu alkoholu osiąga się lepsze wyniki sportowe” – skarżył się konsument. Zespół stwierdził naruszenie Kodeksu Etyki Reklamy. „Nigdy naszym zamiarem nie było sugerowanie, iż dzięki piciu cydru czy innego alkoholu osiąga się lepsze wyniki sportowe. Post, którego dotyczy skarga, nawiązywał do kibicowania, a nie uprawiania sportu” – odpowiada Ambra.
- Zakwestionowany post na fan page’u Cydru Lubelskiego był skierowany do osób pełnoletnich i inspirowany kibicowaniem polskim sportowcom podczas zmagań na Igrzyskach Olimpijskich. Towarzyszyły nam emocje związane z kibicowaniem a nie uprawianiem sportu. Z żalem i przykrością przyjęliśmy informację o skardze konsumenckiej, ponieważ w swoich codziennych działaniach dokładamy wszelkich starań, aby treści dotyczące marki Cydr Lubelski trafiały wyłącznie do pełnoletnich odbiorców i były właściwie oznakowane. Oczywiście w przyszłości tego typu działaniom towarzyszyć będzie jeszcze większa ostrożność i uwaga - mówi Agnieszka Wyszomirska, rzecznik spółki.
Siedziba Ambry mieści się w Warszawie, ale jej zakład produkcyjny znajduje się w Woli Dużej koło Biłgoraja. Spółka zatrudnia łącznie blisko 500 osób, a w samym zakładzie blisko 150 osób. Z woj. lubelskiego pochodzi też większość wykorzystywanych przy produkcji cydru jabłek.
Komisja Etyki Reklamy czuwa nad zgodnością przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy (dokument kładzie nacisk na ochronę przed nieetycznym i nieuczciwym przekazem reklamowym).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?