Relacja z wyników prac podkomisji ds. katastrofy smoleńskiej. Film wyemitowała TVP1. "Na tragedię złożył się szereg świadomych działań"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
10 kwietnia 2010 r. w katastrofie samolotu Tu-154M zginęło 96 osób.
10 kwietnia 2010 r. w katastrofie samolotu Tu-154M zginęło 96 osób. Adam Jankowski/ Polska Press
Wybuchy w kadłubie i na skrzydle TU154M oraz działania Rosjan przyczyniły się do katastrofy smoleńskiej – wynika z filmu podkomisji smoleńskiej. Film można było obejrzeć w sobotę w TVP1.

W sobotę w 11. rocznicę katastrofy smoleńskiej Telewizja Republika i TVP1 wyemitowały film z raportu końcowego podkomisji smoleńskiej pod przewodnictwem Antoniego Macierewicza.

W materiale zamieszczono symulacje, a także rekonstrukcje katastrofy. Przytoczono różnego rodzaju analizy i badania wraz z opiniami ekspertów.

- Podkomisja nie ma wątpliwości, że na tragedię złożył się szereg świadomych działań, zarówno w obszarze remontu samolotu Tu-154M, sposób przygotowania oficjalnej delegacji rządowej do Katynia, świadomego fałszywego sprowadzania samolotu do lądowania 1 tys. m przed lotniskiem przez rosyjskich kontrolerów, jak i awarii oraz eksplozji- podano w filmie. W wyniku tych zdarzeń miało dojść do katastrofy.

W materiale podważono tezy stawiane przez Rosję, zdaniem autorów nie mają one naukowe pokrycia. Zwrócono uwagę, że samolot nie został skierowany na zapasowe lotnisko, a kontrolerzy rosyjscy mieli przekazywać pilotom błędne informacje. Wymieniono tutaj m.in. informacje dotyczące kręgów nadlotniskowych, odległości od pasa czy warunków pogodowych.

"Doszło do wybuchu"

Jak wynika z materiału, do tragedii miało dojść nawet 100 m przed miejscem, w którym rosła brzoza. Ma to potwierdzać analiza przebiegu wydarzeń przeprowadzona przez podkomisję w oparciu o zapisy urządzeń, których nie da się sfałszować.

W dalszej części filmu wyjaśniono co doprowadziło do zniszczenia skrzydła w TU154M. Mianowicie miało dojść do wybuchu, która spowodowała utratę siły nośnej. Ponadto jak wynika z materiału, na odciętych miejscach skrzydła widoczne były "charakterystyczne loki powybuchowe". Zdaniem podkomisji, następnie doszło do drugiego wybuchu w centropłacie w pobliżu salonki generalskiej.

Jednocześnie wyeliminowano techniczne przyczyny tragedii. Miały to potwierdzić badania próbek szczątków. Ponadto eksperci mieli wykryć na nich ślady heksogenu, czyli materiałów wybuchowych.

Dodatkowo przedstawiony przebieg wydarzeń mają potwierdzać analizy rozmieszczenia szczątków ciał ofiar.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

GREAT JOB FOR US GIRLS AND ELDERLY I have to thank Ashley who posted a comment here last week About the system she uses to earn money online? ... I have my first check of $ 550, which is pretty cool.CEdf I'm so excited that this is the first time I've actually earned anything. I'm going to work even harder new And looking forward to paying next week. go to main tab for more details

Visit ....... WWW.PAYBUZZ1.COM

Z
Zbigniew Rusek

Ten film był zrobiony na zamówienie PiS-u. Wątpię, czy tam był wybuch, a brzoza mogła zniszczyć (a przynajmniej uszkodzić) skrzydło samolotu.

A
Antoni Adam

Jestem pełen podziwu i uznania dla tytanicznej wręcz pracy jakiej dokonali naukowcy i eksperci skupieni wokół komisji Pana Macierewicza, materiał dowodowy jest niepodważalny i wskazuje jasno, że w samolocie doszło do wybuchu jeszcze gdy znajdował się nad ziemią, dokładnie 100metrów PRZED słynną pancerną brzozą. Teraz powinno sporządzić się akty oskarżenia wobec wszystkich tych, którzy celowo przez te wszystkie lata wprowadzali w błąd opinie publiczną, a także wobec Donalda T. i podległych mu wówczas osób, które doprowadziły do umożliwienia przeprowadzenia zamachu, począwszy od roku 2009r. to właśnie wtedy podczas remontu samolotu w rosyjskiej Samarze, ( który zabezpieczany był przez 1 ( słownie jednego ) polskiego oficera ) w wymienianych częściach samolotu podłożono materiały wybuchowe i to na tych częściach samolotu odkryto ślady materiałów wybuchowych i to w tych miejscach pasażerowie odnieśli największe obrażenia.

Dodaj ogłoszenie