Remont al. Tysiąclecia przedłuża się. Jest nowa organizacja...

    Remont al. Tysiąclecia przedłuża się. Jest nowa organizacja ruchu (ZDJĘCIA)

    JAXA

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Remont al. Tysiąclecia przedłuża się. Jest nowa organizacja ruchu (ZDJĘCIA)
    1/8
    przejdź do galerii

    ©Anna Kurkiewicz

    Na al. Tysiąclecia autobusy mają jeden pas ruchu tylko dla siebie. Stracili pozostali kierowcy, którzy zamiast trzech mają tylko dwa pasy do jazdy.
    Kierowcy muszą się przyzwyczaić do nowej organizacji ruchu na al. Tysiąclecia. Po stronie targowiska powstał buspas. Czy to poprawiło ruch miejskiej komunikacji w tym rejonie miasta?

    - Do godz. 15.20 nie odnotowaliśmy zarówno znaczących opóźnień jak i przyspieszeń w kursowaniu linii - poinformowała w poniedziałek Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM.

    Dla pozostałych kierowców buspas oznacza zwężenie dostępnej jezdni al. Tysiąclecia. Mogą korzystać nie z trzech, ale dwóch pasów ruchu. W poniedziałek rano na tych pasach tworzyły się korki.

    To nie jedyne zmiany. Przy przejściu dla pieszych na wysokości hali Nova powstała tak zwana śluza autobusowa. - W praktyce wygląda to tak, że zielone światło dla autobusów zapala się wcześniej niż dla pozostałych samochodów. To wyprzedzenie wynosi obecnie ok. 15 sekund. Ułatwia to autobusom jadącym od strony ronda w ustawieniu się na pasie do skrętów w ul. Wodopojną - opisywał Kieliszek. Podobna śluza działa też na jezdni od strony zamku. - Z pewnością wpłynie to na bezpieczeństwo jazdy - podkreślała Góźdź.

    Przebudowa jezdni po stronie targowiska powinna się była zakończyć do 16 grudnia. Ale jeszcze w poniedziałek, czyli trzy dni po tym terminie, trwały roboty. Między innymi przy chodniku dla pieszych i ścieżce rowerowej na wysokości dworca Transpedu.

    - Trzeba ponadto uzupełnić oznakowanie poziome, postawić oznakowanie pionowe oraz wykonać prace porządkowe - wyliczał Karol Kieliszek.

    Czy ratusz naliczy kary za niedotrzymanie terminu zakończenia robót? - Niczego nie wykluczamy. Pod koniec tygodnia ruszają procedury odbiorowe, które określą to co zostało zrobione, a co nie oraz czy są usterki - stwierdził Kieliszek.

    Na al. Tysiąclecia, w rejonie dworca głównego PKS, zbiegają się trasy 17 linii autobusowych.

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (26)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to takie typowe

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    dla ratusza , obiecuje wykonanie inwestycji a potem nic z tego. kierowcy muszą czekać i czekać. A czy ktoś zapłacił karę za złe wykoanie ekspertyzy dotyczącą obwodnicy w rejonie Ciemięgi. Jej...rozwiń całość

    dla ratusza , obiecuje wykonanie inwestycji a potem nic z tego. kierowcy muszą czekać i czekać. A czy ktoś zapłacił karę za złe wykoanie ekspertyzy dotyczącą obwodnicy w rejonie Ciemięgi. Jej przyjęcie spowodowało odłożenie w czasie otwarcie tego odcinka.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dp kierowców autobusów

    anka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Dlaczego nie chcecie otwierać pasażerom pierwszych drzwi, bez względu czy chcą wsiąść czy też opuścić autobus,tłumacząc awarią ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kandahar

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Jeżdząc autem płacę, akcyzę na pliwo, na samochodzie, częściach zamiennych, oc, ac(vat), płacę za parkingi w strefie, w centrach handlowychmandaty,mechaników, myjnie, na wszytsko nałożony jest...rozwiń całość

    Jeżdząc autem płacę, akcyzę na pliwo, na samochodzie, częściach zamiennych, oc, ac(vat), płacę za parkingi w strefie, w centrach handlowychmandaty,mechaników, myjnie, na wszytsko nałożony jest przecież 23%VAT. Dlaczego mając ze mnie tyle korzyści starają się mnie pozbyć? Czy ja wnosząc kilka tysięcy miesięcznie do budżetu muszę stać w korkach, a duża część biedoty, będąc jedynie biorcami(bo wszytskie te częsci komunikacji, zasiłków są z tego finansowane) jedynie to rprzejada. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PRZECIEŻ TO TYLKO TYMCZASOWA ZMIANA ŚWIATEŁ, CIERPLIWOŚCI

    PRZECIEŻ TO TYLKO TYMCZASOWA ZMIANA ŚWIATEŁ, CIERPLIWOŚCI (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    PRZECIEŻ TO TYLKO TYMCZASOWA ZMIANA ŚWIATEŁ, CIERPLIWOŚCI

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    korki

    jarek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Jak usprawnić ruch samochodów ... ano trzeba zmniejszyć ilość pasów a głównych arteriach i zainstalować inteligentne światła, które jeszcze uwydatnią korki. Takie coś to tylko w Lublinie i Ratuszu...rozwiń całość

    Jak usprawnić ruch samochodów ... ano trzeba zmniejszyć ilość pasów a głównych arteriach i zainstalować inteligentne światła, które jeszcze uwydatnią korki. Takie coś to tylko w Lublinie i Ratuszu mogli opracować inżynierowie z wykształceniem podstawowym. Następnym pomysłem będzie rozszerzenie strefy parkingowej na cale miasto. Oj durnowate te pomysły a ile kasy utopione w bezsensowne projekty. Głupota nic więcej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    lepiej zrobić wszędzie po 6 pasów a potem płakać, że smog niesamowity ps : korki to nie wina żadnego systemu tylko zbyt dużej ilości samochodów

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :)

    :) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    przesiadać się do autobusów i nie marudzić :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dobrze, że będą buspasy

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    Na zachodzie to normalne. Do nas niestety dopiero nieśmiało zagląda zachodnia cywilizacja.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    normalne gdy potrzebne

    kapi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    bezsensowne kopiowanie "zachodniej cywilizacji". Było dobrze, nie było korków, przejeżdżało się płynnie (również autobusy) - ale nie, musimy dać zarobić swoim i wprowadzić "zachodnią cywilizację"


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    człowieku zrozum, że w Lublinie z roku na rok przybywa samochodów a drogi się nie poszerzają

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przedłuża się

    lucyper (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    w domu ciepła baba i kasa z 500+,komu chce się robić...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bubel

    Leon Z. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    Chory człowiek to wymyślił. Po co buspas skoro jest i tak długa zatoka a autobusy zjeżdżają na lewy pas bo większość za chwilę skręca w lewo. Po co to przyspieszone światło dla autobusów które i...rozwiń całość

    Chory człowiek to wymyślił. Po co buspas skoro jest i tak długa zatoka a autobusy zjeżdżają na lewy pas bo większość za chwilę skręca w lewo. Po co to przyspieszone światło dla autobusów które i tak jeżdżą wolniej? zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    po to by mieć przykrywkę że coś się robi

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    jw

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaki jest cel buspasu skoro wszystkie autobusy po wyjeździe z zatoki ustawiają się od razu na lewym

    obiektywny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Wydaje się, że to rozwiązanie jak wiele innych wprowadzonych w tym mieście (np. buspasy na Jana Pawła) jest bez sensu. Komunikacji miejskiej nie pomoże a innych zblokuje

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo