Remont na kolei idzie pełną parą. Powstają wiadukty, perony, tory. DUŻO ZDJĘĆ

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
PKP PLK/Ł. Bryłowski
Cały czas trwają prace na linii kolejowej numer 7 łączącej Lublin z Warszawą. Na powstających nowych peronach w Lublinie są już tablice z nową nazwą „Lublin Główny”.

Co prawda pociągi z Lublina do stolicy kursują, ale na razie składy korzystają z tylko jednego toru. Prace na drugim cały czas trwają. Cała inwestycja ma zostać zakończona jesienią tego roku.

Ale ten termin dotyczy głównego szlaku, bo o finale przedsięwzięcia będzie można powiedzieć, gdy zostanie wybudowana łącznica pomiędzy liniami nr 7 a 68. To sprawi, że pociągi towarowe będą mogły omijać Lublin.

Obecnie prace trwają na całej długości linii numer 7. Na przykład na dworcu w Lublinie powstają nowe perony i widać, że stoją na nich tablice z nową nazwą dworca, który od niedawna oficjalnie nazywa się „Lublin Główny”. Prace prowadzone są także na wszystkich wiaduktach kolejowych. Także na tych strategicznych znajdujących się w Lublinie – nad Drogą Męczenników Majdanka i nad ul. Diamentową.

- Likwidowane jest tzw. „wąskie gardło” z Otwocka w kierunku Pilawy. Na 25 km trasie będą dwa tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach. Wykonano już ponad połowę prac i ułożono około 40 km toru. Budowana jest sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne oraz montowane są urządzenia sterowania ruchem

– informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe i dodaje: - Na tym odcinku wykonawca musi likwidować ponad 70 nieprzewidzianych kolizji z nieujętą na mapach infrastrukturą podziemną. Powoduje to konieczność przekładania m.in. kabli oraz rur gazowych, co dodatkowo zajmuje czas.

Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej nr 7 jest jednym z największych kolejowych projektów PKP w ostatnich latach. Całe przedsięwzięcie warte jest prawie 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego to ponad 2,9 mld zł. Wszystkie prace na odcinku z Lublina do Warszawy mają zostać zrealizowane do 2022 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Od kilku miesięcy nic się nie robi przy przejściu Pod wiaduktem na Garbarskiej. Ulica zniszczona ciężkimi samochodami.

Na wiadukcie na Męczenników Majdanka pracuje kilka osób. Przy jezdniach jeszcze nie skończone. Od strony Długiej dużo gałęzi i śmieci. To jest pełna para????

69
10 marca, 15:09, Templar:

Ile czasu będzie jechał pociąg po zakończeniu tego etapu prac, tj. od listopada 2020 r.?

Zapewne rekordowe 2 godziny bo kosmicznej prędkości 150 nie przeskoczy. Wstydzili by się budować takie powolne linie. Dziś pociąg powinien gnać minimum dwie paczki na godzinę bez łaski.

G
Gość

"Remont idzie pełną parą" - zapewne dlatego trwa tak długo i wlecze sie w nieskończoność. ŻE-NA-DA!

G
Gość

W Przemyślu to dopiero idzie pełną parą

https://satyrofotohistorys.home.blog/#post-2080

G
Gość

idzie pełną parą ...

dawno się tak nie uśmiałem

G
Gość

Na Kolei - robota się nie klei. Kto ma w głowie olej Ten ma w nosie Kolej.

G
Gość
10 marca, 15:23, jeżdżący koleją z przymusu:

Buachacha PRZEZ OSTATNIE 4 LATA!!! nic nie robili,tylko rozpie......perony i wprowadzili chaos a teraz nagle przed wyborami wielkie larum że robią.No pis ,nic dodać

10 marca, 16:25, Gość:

PO posprzedawało co było i polikwidowało komisariaty i jednostki wojskowe

kupiło tablice mendelejowa do obrony aha

i działa bez pocisków

Szkoda że ciebie nie sprzedali, to przynajmniej nie miałby kto pisać takich głupot-ustaw się w kolejce po zdrowie bo na rozum to już za późno

D
D

komu przeszkadzała nazwa stacji LUBLIN?!

G
Gość

Pełna para idzie w gwizdek, najlepiej to widać na Diamentowej i Janowskiej - żal [wulgaryzm] ściska

j
jeżdżący koleją z przymusu

Buachacha PRZEZ OSTATNIE 4 LATA!!! nic nie robili,tylko rozpie......perony i wprowadzili chaos a teraz nagle przed wyborami wielkie larum że robią.No pis ,nic dodać

O
On

Tak pracują że koparka zasłania przejazd w Miłocinie w kierunku do Lublina... Skandal

T
Templar

Ile czasu będzie jechał pociąg po zakończeniu tego etapu prac, tj. od listopada 2020 r.?

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie