- Na tym odcinku ułożyliśmy 52 km nowych torów, przebudowaliśmy sieci trakcyjne, wymieniliśmy urządzenia kierowania ruchem, przebudowaliśmy też 109 rozjazdów na trasie - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wyposażyliśmy też perony na stacjach pośrednich w nowe ławki oraz oświetlenie.
Dla mieszkańców Dęblina ważne jest otwarcie i udrożnienie przejazdu na ulicy Balonna oraz otwarcie przejazdu na ulicę Tysiąclecia, które ma nastąpić 31 maja. Na samym dworcu w Dęblinie wybudowano przejście podziemne pod torami oraz zamontowano windę dla niepełnosprawnych.
- Zmiany są widoczne i na pewno uruchomienie połączenia jest ważne dla mieszkańców Dęblina i innych podróżujących. Do tej pory, ze względu na modernizację torów, działała jedynie zastępcza komunikacja autobusowa, ale podroż nią była uciążliwa. Trwała długo, mieszkańcy nie byli zadowoleni - mówi Kamil Krypski z Wydziału Rozwoju Miasta i Inwestycji Urzędu Miasta w Dęblinie i dodaje: - Wszyscy jednak nadal czekają na uruchomienie całej trasy między Lublinem a Warszawą, a na nią jeszcze poczekamy.
PKP planuje, że pociągi między Lublinem a Warszawą pojadą jesienią 2019 roku. Tymczasowo ruch będzie odbywał się jednotorowo, jazda po dwóch torach będzie możliwa dopiero pod koniec 2020 roku. Wtedy zakończą się wszystkie prace. Po modernizacji trasa ma być dostosowana do prędkości 160 km/h. Koszt całej inwestycji na odcinku z Lublina do Warszawy opiewa na ponad 3 mld zł.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?