Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont trasy kolejowej z Lublina do Warszawy. Zobacz na zdjęciach, jak przebiega

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
20 października ma być częściowo wznowiony ruch pociągów na odcinku Lublin - Dęblin. Obecnie powstają perony na Dworcu Lublin i przystanku Lublin Zachodni.

Inwestycja, warta ponad 3,5 mld zł ma spore opóźnienie, bo ruch pociągów z Lublina do Warszawy linią numer 7 miał wrócić na początku tego roku.

Tak się nie stało, i dziś PKP informuje, że na przełomie września i października ruch na odcinku Lublin - Dęblin ma być częściowo przywrócony.

Pociągi będą jeździły po jednym torze.

Nowe perony

- Na stacji Lublin budowany jest peron nr 3. Ułożono już ścianki, powstaje konstrukcja, która umożliwia budowę fundamentów pod wiaty. Jest już widoczna struktura tunelu od dworca do peronu nr 3. Zbudowano też 2 szyby dla wind oraz wyjścia z tunelu na peron nr 2 i 3 - informuje o postępie prac spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jednocześnie w okolicach ul. Granitowej powstaje zupełnie nowy przystanek kolejowy Lublin Zachodni. Gotowa jest już konstrukcja peronu wyspowego oraz tunel pod torami.

- Są schody prowadzące do przejścia podziemnego. Rozpoczął się montaż windy. Na przystanku wybudowana zostanie również pochylnia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Będą ławki, wiata, tablice informacyjne. Długi na 400 metrów peron pozwoli zatrzymywać się nie tylko pociągom regionalnym, ale i dalekobieżnym - dodają kolejarze.

Na ostatnim etapie prac jest też budowa budynku Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Lublinie.

Stare wiadukty

Kontynuowane są prace na wiaduktach nad ul. Diamentową, Janowską i Męczenników Majdanka oraz mostów nad rzeką Bystrzycą i rzeką Czerniejówką.

Najbardziej zaawansowane prace są nad ul. Diamentową, gdzie trwa betonowanie głównych przyczółków, na których będzie osadzona nowa konstrukcja mostu.

Przy Janowskiej wzmacniane są fundamenty wiaduktu, ustawione są podpory tymczasowe, które podtrzymują konstrukcje.

Przy ul. Droga Męczenników Majdanka wzmocnione zostaną filary oraz przyczółki.

- Równolegle prowadzone są prace po wschodniej stronie stacji Lublin. Wykonawca odnawia most nad rzeką Czerniejówką. Przygotowuje budowę nowych podpór. Obiekt zapewni szybsze i bezpieczniejsze podróże między Lublinem a Warszawą - dodaje kolejowa spółka.

Nowe tory

Na odcinku Lublin – Dęblin zmienia się 17 stacji i przystanków. Układane są podkłady i szyny.

- W Puławach, Nałęczowie, Motyczu widać konstrukcje nowych przejść podziemnych. Prace obejmują budowę obiektów inżynieryjnych, w tym 11 mostów, 9 wiaduktów i 4 przepustów - informuje PKP.

Zaznaczmy, że cała inwestycja będzie trwała o około rok dłużej niż początkowo planowano, bo PKP PLK w pierwszych miesiącach tego roku powiększono zakres zlecenia.

Firmy budowlane mają też wybudować nową łącznicę kolejową między linią Warszawa - Lublin i Lublin – Stalowa Wola (linia nr 68).

- Dzięki niej pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin. Będą lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do budowy łącznicy - raportuje PKP PLK.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski