- Prace na moście rozpoczęły się w lutym, najpierw była rozbiórka, a potem kładzenie nowych fundamentów. Dziś badaliśmy jak zachowa się most przy najbardziej niekorzystnym obciążeniu. Sprawdziliśmy konstrukcję i podpory - mówi Jacek Trzaska, kierownik robót mostowych z firmy Dura, która jest podwykonawcą robót.
Most wykonany jest z płyty żelbetowej. Jego szerokość to 30 m, a długość przęsła ok. 22 m.
Zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec października. Wykonawca do ratusza nie zgłaszał żadnych próśb o przedłużenie terminu robót.
- Będziemy się starali, aby na czas odbiorów wprowadzić tymczasową organizację ruchu, wystąpimy o warunkową możliwość użytkowania mostu – informuje Grzegorz Jędrek z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
Na moście pojawi się pięć pasów ruchu, dwa w stronę Ronda Lubelskiego Lipca 80' oraz trzy w stronę skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka. Po obu stronach mostu będą znajdowały chodniki i ścieżki rowerowe.
Całkowity koszt wraz z przebudową zatok przystankowych to ok. 61 mln 180 tys. zł.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?