Remont ul. Głębokiej w Lublinie? Ratusz robi kolejne podejście

Artur Jurkowski
Przebudowa ul. Głębokiej ma objąć ok. 920-metrowy odcinek od ul. Narutowicza do ul. Sowińskiego Anna Kurkiewicz
Wraca sprawa przebudowy ul. Głębokiej w Lublinie. Pięć lat temu ratusz zrezygnował z robót pod naciskiem mieszkańców, którzy zaprotestowali przeciwko wycince zieleni wzdłuż ulicy. Plany mówiły o konieczności usunięcia około 150 drzew.

- Teraz do wycinki zieleni podchodzimy dużo ostrożniej - stwierdził Karol Kieliszek z biura prasowego lubelskiego ratusza.

Przebudowa ul. Głębokiej znalazła się wśród wniosków radnych złożonych do budżetu Lublina na 2016 rok, które w ub. tygodniu przyjął prezydent Lublina. - Remont ul. Głębokiej jest niezbędny. Problem jednak w tym, jaki będzie projekt. To, co poprzednio proponowali urzędnicy, było nie do przyjęcia - oceniał Zdzisław Drozd, radny PiS.

W 2010 r. ratusz przedstawił plan przebudowy ul. Głębokiej na odcinku od Narutowicza do Sowińskiego. Droga miała być poszerzona do czterech pasów. Jezdnie byłyby rozdzielone 1,5-metrowej szerokości pasem zieleni. Ale to wiązałoby się z koniecznością usunięcia drzew rosnących wzdłuż drogi. Pod topór miało ich pójść około 150. - Poszerzenie ulicy to dobry pomysł, ale wycinka drzew jest nie do przyjęcia - podkreślał Drozd.

- Nie jest konieczne trzymanie się założenia, że droga powinna mieć dwie oddzielne jezdnie rozdzielone pasem zieleni. Stara dokumentacja jest nieaktualna. Może być najwyżej wykorzystana jako punkt odniesienia do tworzenia obecnej koncepcji - przekonywał Kieliszek.

„Nowa” ul. Głęboka może wyglądać tak, jak budowana obecnie ul. Muzyczna, czyli miałaby jedną jezdnię z czterema pasami ruchu. - Z których dwa będą buspasami. Ponadto, po obu stronach poprowadzona zostałaby infrastruktura dla rowerów. Oczywiście przebudową objęte będą obustronnie chodniki oraz trakcja trolejbusowa - opisywał Kieliszek.

Przebudowa miałaby objąć odcinek ulicy o długości ok. 920 m, od Narutowicza do Sowińskiego. - Jesteśmy na etapie przygotowywania koncepcji. Trudno więc mówić o szczegółowych rozwiązaniach. Będą one wynikały dopiero z dokumentacji - zastrzegł Kieliszek.

Ratusz wstępnie szacuje koszt inwestycji na 20 mln zł. Chce, aby część wydatków pokryło wsparcie z unijnego programu Polska Wschodnia.

- Na koniec 2018 r. powinniśmy zakończyć prace projektowe, inwestycja może być realizowana w latach 2019 - 2021 - zapowiedział Kieliszek.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
DorJan
W Lublinie buspasy nie są potrzebne Już na Czubach zrobiono "udogonienie" w postaci buspasów przy prawoskręcie z ul. Armii Krajowej w ul. Jana Pawła II i przy prawoskręcie na ul. Jana Pawła II. Tworząc buspasy zlikwidowano bezkolizyjny prawoskręt, a jadący w prawo muszą stać w korkach. Buspasy większość czasu są puste i wiele razy złość mnie ogarnia, gdy muszę odstać swoje w korku, bo jakiś "geniusz" wymyślił w tym miejscu buspasy, zamiast umożliwić szybki przejazd wszystkim kierowcom.
P
Pmg
Nie jestem mieszkancem Lublina ale msc.temu przejezdzalem przez to miasto i naprawde przydalby sie remont nawierzchni na al.warszawskich,tragedia jaka tam jest nawierzchnia!
g
gość
Miało być oczywiście z Czubów na Ponikwodę
g
gość
Odezwał się "kulturalny" niewsiok. Ja też chce normalnie przejechać swoim "rzęchem" i nie będę drałować na piechotę lub rowerem z bagażem z Czechowa na Ponikwodę.Tysiące ludzi,w tym ja mieszka przy ruchliwych ulicach,gdzie latem nawet okna nie można otworzyć, więc niech jaśniepaństwo zamilknie
W
Wiercińska
Nic straconego, może będzie obok!
J
Jdrk
a potem Zana, przedłużenie Zana przez Bystrzyce i Głęboka
s
sam
Bo co? Nie masz jak przejechać swoim rzęchem? to wyjedź wcześniej, jeździj rowerem lub skorzystaj z własnych nog.
panisko z podlubelskiej wiochy się znalazło i będzie decydować
Zamieszkaj w tych dzielnicach, najlepiej na parterze i przy jezdni, wsioku
Z
Zenon
Poprzedni projekt miał cechy gigantomanii, dwupasmówka wśród gęstej zabudowy nie miałaby sensu. Oczywistą oczywistością jest poszerzenie jezdni do pełnych 4 pasów ruchu (2+2 - jak np. Al.Racławickie), z usunięciem drzew TYLKO PO JEDNEJ STRONIE oraz sygnalizacja świtlna na skrzyżowaniu z ul Raabego.
K
Komuchy
Czerwona zaraz dalej aktywna.
M
Marzanna
Ktoś napisał: "Wpływowa Grupa" DECYDUJE o losach 400 tysięcy mieszkańców miasta"
Ta grupa nie decyduje o losach 400 tysięcy mieszkańców miasta ale o swoim losie. Nikt nie chce aby mu samochody jeździły mu całą dobę 1,5 metra od okna i wdychać spalin. Zarówno ulica Głęboka jak i Muzyczna mają zabudowę przebiegającą zbyt blisko jezdni aby tę jezdnie poszerzać. Autorom pomysłu miasto powinno w nagrodę dać tam mieszkania z obowiązkiem zamieszkania.
e
egon
Stosunek pasażerów transportu publicznego do samochodów prywatnych jest dokładnie odwrotny.
Bus pas przez 95% jest pusty a pasy dla ,,pedalarzy,,99% w lecie i 100% w zimie .....więc kto bezsensownie wydaje kasę z podatków
Wypierniczono kupę kasy na pustą Mełgiewską żeby budowniczy mógł wygodnie wozić dupę do Świdnika a przez 6-8 godzin dziennie Poniatowskiego i Sowińskiego stoi i tego nikt z towarzystwa w UM Lublin nie widzi.....bo tymi ulicami budowniczy nie jeżdzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
v
vip
Wiercieńskiego
12
Maksymalnie chamskie i egoistyczne podejscie do tematu. Czyli nie warto wydac pieniedzy na polepszenie przejazdu tysiacom ludzi w komunikacji zbiorowej. Bo tyljo kierowcom sie nalezy. A to ze transport zbiorowy wozi 10 razy wiecej pasazerow niz samochod to nie ma znaczenia.
Budowac buspasy. Nie sluchac ignorantow!
G
Gość
Prezydent powinien wycofać się z obietnicy danej mieszkańcom Sowińskiego i doprowadzić do poszerzenia Sowińskiego i Poniatowskiego! To są prawdziwe wąskie gardła Lublina!
:)
ani dworzec ani autobus nie nalezy do miasta to niby jako kto miałby się wypowiadać pracownik urzędu miasta?
Dodaj ogłoszenie