Remont ul. Głębokiej w Lublinie? Ratusz robi kolejne...

    Remont ul. Głębokiej w Lublinie? Ratusz robi kolejne podejście

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Przebudowa ul. Głębokiej ma objąć ok. 920-metrowy odcinek od ul. Narutowicza do ul. Sowińskiego
    1/8
    przejdź do galerii

    Przebudowa ul. Głębokiej ma objąć ok. 920-metrowy odcinek od ul. Narutowicza do ul. Sowińskiego
    ©Anna Kurkiewicz

    Wraca sprawa przebudowy ul. Głębokiej w Lublinie. Pięć lat temu ratusz zrezygnował z robót pod naciskiem mieszkańców, którzy zaprotestowali przeciwko wycince zieleni wzdłuż ulicy. Plany mówiły o konieczności usunięcia około 150 drzew.
    - Teraz do wycinki zieleni podchodzimy dużo ostrożniej - stwierdził Karol Kieliszek z biura prasowego lubelskiego ratusza.

    Przebudowa ul. Głębokiej znalazła się wśród wniosków radnych złożonych do budżetu Lublina na 2016 rok, które w ub. tygodniu przyjął prezydent Lublina. - Remont ul. Głębokiej jest niezbędny. Problem jednak w tym, jaki będzie projekt. To, co poprzednio proponowali urzędnicy, było nie do przyjęcia - oceniał Zdzisław Drozd, radny PiS.

    W 2010 r. ratusz przedstawił plan przebudowy ul. Głębokiej na odcinku od Narutowicza do Sowińskiego. Droga miała być poszerzona do czterech pasów. Jezdnie byłyby rozdzielone 1,5-metrowej szerokości pasem zieleni. Ale to wiązałoby się z koniecznością usunięcia drzew rosnących wzdłuż drogi. Pod topór miało ich pójść około 150. - Poszerzenie ulicy to dobry pomysł, ale wycinka drzew jest nie do przyjęcia - podkreślał Drozd.

    - Nie jest konieczne trzymanie się założenia, że droga powinna mieć dwie oddzielne jezdnie rozdzielone pasem zieleni. Stara dokumentacja jest nieaktualna. Może być najwyżej wykorzystana jako punkt odniesienia do tworzenia obecnej koncepcji - przekonywał Kieliszek.

    „Nowa” ul. Głęboka może wyglądać tak, jak budowana obecnie ul. Muzyczna, czyli miałaby jedną jezdnię z czterema pasami ruchu. - Z których dwa będą buspasami. Ponadto, po obu stronach poprowadzona zostałaby infrastruktura dla rowerów. Oczywiście przebudową objęte będą obustronnie chodniki oraz trakcja trolejbusowa - opisywał Kieliszek.

    Przebudowa miałaby objąć odcinek ulicy o długości ok. 920 m, od Narutowicza do Sowińskiego. - Jesteśmy na etapie przygotowywania koncepcji. Trudno więc mówić o szczegółowych rozwiązaniach. Będą one wynikały dopiero z dokumentacji - zastrzegł Kieliszek.

    Ratusz wstępnie szacuje koszt inwestycji na 20 mln zł. Chce, aby część wydatków pokryło wsparcie z unijnego programu Polska Wschodnia.

    - Na koniec 2018 r. powinniśmy zakończyć prace projektowe, inwestycja może być realizowana w latach 2019 - 2021 - zapowiedział Kieliszek.



    Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
    Zapisz się do newslettera!



    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (35)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    najważniejsza Sowińskiego z buspasami czy bez musi miec 4 pasy

    Jdrk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    a potem Zana, przedłużenie Zana przez Bystrzyce i Głęboka

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Działajmy racjonalnie

    Zenon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Poprzedni projekt miał cechy gigantomanii, dwupasmówka wśród gęstej zabudowy nie miałaby sensu. Oczywistą oczywistością jest poszerzenie jezdni do pełnych 4 pasów ruchu (2+2 - jak np....rozwiń całość

    Poprzedni projekt miał cechy gigantomanii, dwupasmówka wśród gęstej zabudowy nie miałaby sensu. Oczywistą oczywistością jest poszerzenie jezdni do pełnych 4 pasów ruchu (2+2 - jak np. Al.Racławickie), z usunięciem drzew TYLKO PO JEDNEJ STRONIE oraz sygnalizacja świtlna na skrzyżowaniu z ul Raabego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mieszkańcy mają prawo się bronić

    Marzanna (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

    Ktoś napisał: "Wpływowa Grupa" DECYDUJE o losach 400 tysięcy mieszkańców miasta"
    Ta grupa nie decyduje o losach 400 tysięcy mieszkańców miasta ale o swoim losie. Nikt nie chce aby mu samochody...rozwiń całość

    Ktoś napisał: "Wpływowa Grupa" DECYDUJE o losach 400 tysięcy mieszkańców miasta"
    Ta grupa nie decyduje o losach 400 tysięcy mieszkańców miasta ale o swoim losie. Nikt nie chce aby mu samochody jeździły mu całą dobę 1,5 metra od okna i wdychać spalin. Zarówno ulica Głęboka jak i Muzyczna mają zabudowę przebiegającą zbyt blisko jezdni aby tę jezdnie poszerzać. Autorom pomysłu miasto powinno w nagrodę dać tam mieszkania z obowiązkiem zamieszkania.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zorro

    Poszerzyć Sowińskiego a potem Głęboką! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 9

    Prezydent powinien wycofać się z obietnicy danej mieszkańcom Sowińskiego i doprowadzić do poszerzenia Sowińskiego i Poniatowskiego! To są prawdziwe wąskie gardła Lublina!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Remonty

    Pmg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Nie jestem mieszkancem Lublina ale msc.temu przejezdzalem przez to miasto i naprawde przydalby sie remont nawierzchni na al.warszawskich,tragedia jaka tam jest nawierzchnia!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bo?

    sam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Bo co? Nie masz jak przejechać swoim rzęchem? to wyjedź wcześniej, jeździj rowerem lub skorzystaj z własnych nog.
    panisko z podlubelskiej wiochy się znalazło i będzie decydować
    Zamieszkaj w...rozwiń całość

    Bo co? Nie masz jak przejechać swoim rzęchem? to wyjedź wcześniej, jeździj rowerem lub skorzystaj z własnych nog.
    panisko z podlubelskiej wiochy się znalazło i będzie decydować
    Zamieszkaj w tych dzielnicach, najlepiej na parterze i przy jezdni, wsiokuzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uderz w stół...

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Odezwał się "kulturalny" niewsiok. Ja też chce normalnie przejechać swoim "rzęchem" i nie będę drałować na piechotę lub rowerem z bagażem z Czechowa na Ponikwodę.Tysiące ludzi,w tym ja mieszka przy...rozwiń całość

    Odezwał się "kulturalny" niewsiok. Ja też chce normalnie przejechać swoim "rzęchem" i nie będę drałować na piechotę lub rowerem z bagażem z Czechowa na Ponikwodę.Tysiące ludzi,w tym ja mieszka przy ruchliwych ulicach,gdzie latem nawet okna nie można otworzyć, więc niech jaśniepaństwo zamilkniezwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    P.S.

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Miało być oczywiście z Czubów na Ponikwodę

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spokojnie

    Lubelak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 15

    Spokojnie ludzie to kolejne plany Wielkiego Budowniczego z których nic nie będzie - to pijar ratusza by ogłaszać nowe plany przebudowy, kupić projekt i dokumentacje i nic potem nie robić ale szum w...rozwiń całość

    Spokojnie ludzie to kolejne plany Wielkiego Budowniczego z których nic nie będzie - to pijar ratusza by ogłaszać nowe plany przebudowy, kupić projekt i dokumentacje i nic potem nie robić ale szum w mediach jest na całego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pytanie

    ciekawska (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 9

    co "geniusz" kieliszek ma do powiedzenia w sprawie wjazdu autobusu na dworzec autobusowy ? jakoś nie potrafi wygłosić oredzia w tej sprawie


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    już napity???

    :) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    ani dworzec ani autobus nie nalezy do miasta to niby jako kto miałby się wypowiadać pracownik urzędu miasta?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    JUŻ to widzę, jak zrobią...Tak jak z Sowińskiego...

    vik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

    Opór byłych milicjantów i nie tylko - wielu ludzi z dawnych służb i komunistycznych dostawało tam mieszkania - spowodował ,że ŻUk wycofał sie rakiem z przebudowy Sowińskiego . "Wpływowa Grupa"...rozwiń całość

    Opór byłych milicjantów i nie tylko - wielu ludzi z dawnych służb i komunistycznych dostawało tam mieszkania - spowodował ,że ŻUk wycofał sie rakiem z przebudowy Sowińskiego . "Wpływowa Grupa" DECYDUJE o losach 400tysięcy mieszkańców miasta ( Grupa , bynajmniej nie wybrana przez mieszkańców w demokratycznych wyborach, ba, w żadnych wyborach)zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To prawda stare komuchy oprotestowały przebudowę Sowińskiego

    Komuchy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Czerwona zaraz dalej aktywna.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    radny już wie, reszta nie.

    robotmik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

    Czy radny PIS Pan Drozd ma uprawnienia do projektowania dróg i ulic? Nie, ale wie wszystko, jak powinien wyglądać projekt i ile ma kosztować przebudowa.
    Wiedza?, Nie, to objawienie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BusPasy

    Rusky (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 12

    Jak mają być buspasy to po co poszerzać. Niech zostanie tak jak jest. Po co wydawać kasę na rozwiązania bez sensu?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    NIE dla buspasów

    DorJan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    W Lublinie buspasy nie są potrzebne Już na Czubach zrobiono "udogonienie" w postaci buspasów przy prawoskręcie z ul. Armii Krajowej w ul. Jana Pawła II i przy prawoskręcie na ul. Jana Pawła II....rozwiń całość

    W Lublinie buspasy nie są potrzebne Już na Czubach zrobiono "udogonienie" w postaci buspasów przy prawoskręcie z ul. Armii Krajowej w ul. Jana Pawła II i przy prawoskręcie na ul. Jana Pawła II. Tworząc buspasy zlikwidowano bezkolizyjny prawoskręt, a jadący w prawo muszą stać w korkach. Buspasy większość czasu są puste i wiele razy złość mnie ogarnia, gdy muszę odstać swoje w korku, bo jakiś "geniusz" wymyślił w tym miejscu buspasy, zamiast umożliwić szybki przejazd wszystkim kierowcom.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bez sensu?

    12 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

    Maksymalnie chamskie i egoistyczne podejscie do tematu. Czyli nie warto wydac pieniedzy na polepszenie przejazdu tysiacom ludzi w komunikacji zbiorowej. Bo tyljo kierowcom sie nalezy. A to ze...rozwiń całość

    Maksymalnie chamskie i egoistyczne podejscie do tematu. Czyli nie warto wydac pieniedzy na polepszenie przejazdu tysiacom ludzi w komunikacji zbiorowej. Bo tyljo kierowcom sie nalezy. A to ze transport zbiorowy wozi 10 razy wiecej pasazerow niz samochod to nie ma znaczenia.
    Budowac buspasy. Nie sluchac ignorantow!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bzdury

    egon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

    Stosunek pasażerów transportu publicznego do samochodów prywatnych jest dokładnie odwrotny.
    Bus pas przez 95% jest pusty a pasy dla ,,pedalarzy,,99% w lecie i 100% w zimie .....więc kto...rozwiń całość

    Stosunek pasażerów transportu publicznego do samochodów prywatnych jest dokładnie odwrotny.
    Bus pas przez 95% jest pusty a pasy dla ,,pedalarzy,,99% w lecie i 100% w zimie .....więc kto bezsensownie wydaje kasę z podatków
    Wypierniczono kupę kasy na pustą Mełgiewską żeby budowniczy mógł wygodnie wozić dupę do Świdnika a przez 6-8 godzin dziennie Poniatowskiego i Sowińskiego stoi i tego nikt z towarzystwa w UM Lublin nie widzi.....bo tymi ulicami budowniczy nie jeżdzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przebudowywać z głową, obseruwjąc ruch i problemy komunikacyjne.

    Jarecki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 3

    Problem na Głębokiej (jadąc od Narutowicza) zaczyna się od ulicy Raabego. I na tym odcinku się skupić. Po pierwsze trzeba umożliwić wjazd z Raabego w prawo w Głęboką, wjeżdżając w osobny...rozwiń całość

    Problem na Głębokiej (jadąc od Narutowicza) zaczyna się od ulicy Raabego. I na tym odcinku się skupić. Po pierwsze trzeba umożliwić wjazd z Raabego w prawo w Głęboką, wjeżdżając w osobny zaczynający się w tym miejscu pas na Głębokiej, poszerzając wyjazd z Raabego, gdyż samochody jadące wprost lub w lewo z Raabego generują dodatkowe korki. Uważam, że największą korzyścią takiej przebudowy powinno być odkorkowanie Raabego. Zawsze się zastanawiałem, mamy Uniwersytet Przyrodniczy i czy nie można tych wielkich drzew przesadzić, czy nie ma tam fachowców od tego?! Akurat tutaj jest dużo miejsca. 3 pasy na skrzyżowaniu z Sowińskiego bardzo by pomogły. Koszty nie wielkie w porównaniu z przebudową całej ulicy, a efekt byłby wymierny. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo