Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont ul. Grygowej w Lublinie. Pat trwa. Ulica gotowa, ale zgody na jazdę ciągle nie ma

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski
Prace przy przebudowie ul. Grygowej skończyły się prawie cztery miesiące temu. Kierowcy jednak ciągle nie mogą z niej korzystać. I nie wiadomo, kiedy droga zostanie otworzona dla ruchu.

- Ile jeszcze to potrwa? Kiedy w końcu zostanie otworzona ul. Grygowej? Rozumiałem jej zamknięcie na czas przebudowy. Ale teraz? Droga gotowa, wszystko zrobione, ale prawie od czterech miesięcy jest zagrodzona szlabanami. Ktoś chyba powinien za to odpowiedzieć? – oburza się pan Paweł, mieszkaniec Hajdowa.

Ul. Antoniny Grygowej nie jest otwarta, bo ratusz ciągle nie ma pozwolenia na użytkowanie drogi. Trwają związane z tym procedury.

– Chodzi o bezpieczeństwo przyszłych użytkowników tej drogi. Musimy mieć pewność, że kierowcom nie będzie zagrażać żadne niebezpieczeństwo – zastrzega Paweł Kwiecień z lubelskiego PINB.

Prace przy przebudowie przy ul. Grygowej zakończyły się z końcem marca.

Światełko w tunelu lekko przygasło

W ubiegły tygodniu pojawiła się szansa na przełamanie impasu w sprawie ul. Grygowej. Miasto przesłało do PINB dodatkową ekspertyzę dotyczącą wiaduktów. - Nie byliśmy ani razu wzywani do wykonywania napraw, usuwania wad czy jakichkolwiek innych robót budowlanych. Byliśmy wzywani wyłącznie w kwestiach formalnych – przypominał wówczas Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Ekspertyza dotyczyła odchylenia muru i wykonanego dla niego zabezpieczenia. Autorem jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów. - IBDM rekomenduje, „że należy wystąpić z wnioskiem o uzyskanie zgody na użytkowanie obiektu i po jej otrzymaniu niezwłocznie otworzyć drogę dla ruchu. Pozwoli to na monitorowanie obiektu w warunkach normalnej eksploatacji” – wskazywał Kieliszek.
Ekspertyza nie przekonała inspektorów PINB. - Pismami z dni 18 lipca i 23 lipca po raz kolejny zostaliśmy wezwani w kwestiach formalnych dotyczących złożonej ekspertyzy i wniosku o pozwolenie na użytkowanie – wyjaśniał Kieliszek.

Czego mają dotyczyć uzupełnienia? – Generalnie chodzi o lepsza zweryfikowanie problemu czy wiadukt jest bezpieczny dla ruchu czy nie – tłumaczył Kwiecień.

Na dostarczenie uzupełnień ratusz ma 14 dni. – I tym czasie dokumenty zostaną przekazane – zapewniał Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Ile czasu PINB będzie potrzebował na podjęcie decyzji w sprawie ul. Grygowej? – Trudno wyznaczyć termin, uzupełnienie do ekspertyzy będzie przedmiotem analiz – stwierdził Kwiecień.

Inwestycja za 70 milionów

Wiadukt na ul. Grygowej jest zamknięty od grudniu 2017 r. Powód? Przystąpiono wówczas do rozbiórki najdłuższego – 750 metrowego - wiaduktu w granicach administracyjnych Lublina. demontaż trwał 79 dni.
Obecnie przejazd nad linią kolejową umożliwiają cztery wiadukty. Para większych obiektów znajduje się bliżej ronda. Mają one długość około 212 metrów, krótsze obiekty to te bliżej ul. Metalurgicznej. Mają po 153 metry długości.
Budowa nowych wiaduktów zajęła 409 dni. Zużyto 13,5 tys. metrów sześciennych betonu i prawie 1,6 tys. ton stali.
Przebudowa ul. Grygowej objęła odcinek o długości ok. 1,5 km od ul. Pancerniaków do ul. Metalurgicznej. Nowa ulica ma dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu (skrajnie prawe są zarezerwowane dla autobusów).
Na Grygowej powstała też trakcja trolejbusowa.

Inwestycja pochłonęła łącznie prawie 70 mln zł.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski