Remont wiaduktu na Kunickiego: Dziś rozstrzygnięcie przetargu

EP
Remont wiaduktu na Kunickiego: Dziś rozstrzygnięcie przetargu
Remont wiaduktu na Kunickiego: Dziś rozstrzygnięcie przetargu Jacek Babicz
W środę okaże się, czy kolej znalazła firmę, która wyremontuje tory na wiadukcie nad ul. Kunickiego. Na inne prace brakuje na razie pieniędzy.

Odbudowa układu torowego na popularnym "tunelu" to tylko część prac zaplanowanych w ramach modernizacji wiaduktu. W planach jest m.in. obniżenie jezdni i zagospodarowanie trójkątnego placu przy obiekcie. Inwestycja miała być gotowa już wiosną tego roku. Pojawiły się jednak opóźnienia, a następnie generalny wykonawca zszedł z placu budowy.

Ponadto kolei brakuje pieniędzy na dokończenie wszystkich prac. Na razie planuje wykonać więc tylko te najpilniejsze. Należy do nich remont torów. Bez tej inwestycji nie będą mogły wejść w życie wszystkie zmiany, przewidziane w nowym rozkładzie jazdy pociągów. Dokument ma zacząć obowiązywać w połowie grudnia tego roku.

Wciąż nie wiadomo, kiedy PKP PLK ogłosi przetarg na wykonanie pozostałych prac. - Nie mamy decyzji zarządu spółki w sprawie dodatkowych pieniędzy na inwestycję - tłumaczy Andrzej Matysiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Pierwotnie przebudowa wiaduktu miała pochłonąć ponad 29 mln zł (85 proc. tej kwoty to dofinansowanie z UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego).

Do tej pory udało się wykonać około 60 proc. zaplanowanych prac. Na zapłacenie za pozostałe prace kolejarze mają około 3 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lu-belack
Czyżby szykował się w Lublinie kolejny"teatr w budowie"? tylko że teraz będzie wiadukt w remoncie.Szkoda szkoda szkoda a miało być tak pięknie.
T
Tak pytam
j.w.
w
włodek
widzę że jedna z nielicznych osób która ma pojęcie o tym co pisze. skoro dostali 29 mln a wykonali 60 % których nie widać to w jaki sposób szykowane były dokumentry pod przetag. jak zwykle ustawiony pod kogoś przecież to jest normalne w tym kraju że swoji biorą. i co takie kary miała poprzednia firma płacić i co zapłaciła jakoś cicho o tym ktoś ukręcił sprawie łeb?
M
Marcel
Czyli mam rozumieć, że jakiś "geniusz" na kolei kazał rozpocząć inwestycję, która nie ma pokrycia finansowego ?! A na jakiej podstawie, w takim razie, rozpisano pierwszy przetarg na remont i modernizacje tego tunelu ?? Przecież, jeśli zamawiający nie ma środków na realizację całej inwestycji, to nie ma prawa wszczynać postępowania przetargowego !!! Coś mi tu mocno śmierdzi i myslę, że CBA i NIK powinno sie tym mocno zainteresować. Oczywiście znając nasz kraj winnych brak i wszystko zrobiło się samo.
s
sisi
tom, jak się podzielisz, to Ci pomogę... wezmę ścierę, mietłe i posprzątam :) Mogę nawet pograbić placyk i zasiać trawę ;)
p
plebs
Skoro na cały remont mieli wydać 29 mln zł, wykonano 60 % robót, a pozostało tylko 3 mln zł na 40 % robót, to znaczy, że wydali już 26 mln zł... Jakoś tego w wykonanych pracach nie widać...
J
Ja
Zastanawia mnie tylko, gdzie był nadzór ze strony inwestora.
Zrobione fizycznie 60 % inwestycji a kasy poszło prawie 90 % z 29 mln. Przecież ja laik gołym okiem widzę że nie wykonano 90 % inwestycji (90 % - to chyba byłaby już tylko wykończeniówka), czy nikomu nie zapaliło się czerwone światełko??
W
Wars wita Was....
Podniesiono wartość robót w ramach tych 60% właśnie o te 8,6mln....na premie prezesow,samochody służbowe,delegacje,oraz zawyżono koszty tzw.ekspertów.
t
t
To, że zostało wykonanych 60% prac to nie znaczy, że i taki procent budżetu wydali. Prace mogły się okazać droższe niż planowali, dokończenie prac kosztowałoby ich więcej niż kara za zerwanie umowy więc podjęli prostą kalkulację... Niestety, takie są przetargi publiczne w Polsce. Byle taniej, byle robota była. O konsekwencjach nikt nie myśli, a tylko o tym, że jakoś to będzie i jakoś się zrobi, bo co, my rady nie damy? I tak to wygląda, już kolejna inwestycja leży, bo czynnikiem decydującym jest cena w 100%.
t
tom
Ponieważ moja koncepcja remontu z ubiegłego roku została uwzględniona (załatanie dziur pod wiaduktem)to ośmielam się zaproponować - oczyścić przejazd z pozostałości po "wykonawcy",zainstalować oświetlenie i bariery świetlne.Za 3 mln zł wykonam w 2 tygodnie.:))
g
gigi
To teraz wiemy czemu inwestycja stanęła w miejscu
l
lucyper
tępy to byłeś w szkole
g
gosc
oglaszam przetarg na zalatanie dziury na parkingu l.eclerka na turystycznej koszt robot okolo 5zl czas wykonania 5minut market nie ma chetnych na ta inwestycje, zdolali ledwie zalatwic 2 pacholki , dobre i to gratuluje kierownictwu
m
mk1960
Zdrowo (a więc biznesowo) myślący wykonawca nie rozmawia z inwestorem - ewidentnym bankrutem i/lub nieudacznikiem ekonomicznym.
k
kasha
Czy to prawd, że do przetargu na remont wiaduktu przystąpiła firma, która już ten przetarg wygrała ... a potem zwineła się z placu budowy.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie