- Odpowiedni departament urzędu jest w stałym kontakcie z beneficjentem - mówi Beata Górka, rzeczniczka Krzysztofa Hetmana. Dodaje przy tym, że sprawa jest skomplikowana, a rozmowy trudne.
Umowa zawarta z poprzednim wykonawcą opiewała na ponad 29 mln zł. W remoncie wiaduktu miała pomóc unijna dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego. Firma Expol w maju tego roku zrezygnowała jednak z realizacji inwestycji. Jej prezes twierdził wtedy jedynie, że stało się to "z przyczyn leżących po stronie zamawiającego".
W maju tego roku generalny wykonawca zszedł z budowy. Wykonał około 60 procent zaplanowanych prac
Teraz kolej zaktualizowała szacunki. - Projekt będzie kosztował łącznie ponad 30 mln zł - mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Poproszony o doprecyzowanie mówi, że dodatkowo potrzeba ok. 2 mln zł. - Wolałabym tego nie komentować, bo trwające negocjacje dotyczą w głównej mierze właśnie pieniędzy - ucina Górka.
Jak to możliwe, że koszty przebudowy wiaduktu tak wzrosły? Kolej tłumaczy, że to "inwestor nie podołał realizacji inwestycji" w ustalonej wcześniej kwocie. Z przeprowadzonej kilka miesięcy temu inwentaryzacji wynikało, że firma wykonała około 60 proc. zaplanowanych prac. Na realizację pozostałej części projektu w kasie kolei pozostało ok. 3 mln zł. Spółka PKP PLK liczy, że marszałek zarządzający pieniędzmi z RPO zechce ją wesprzeć. - Żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Gdy zostanie podjęta, będziemy o tym informować - zapewnia Górka.
Ostatnio kolej zajęła się jedynie odbudową fragmentu torów nad wiaduktem (usunął je generalny wykonawca w związku z remontem). Bez tej inwestycji nie mogłyby wejść w życie wszystkie zmiany zaplanowane w rozkładach pociągów.
- Prace się zakończyły. 6 grudnia inwestycja została odebrana, a ruch na torach nr 53 i 55 przywrócony - informuje Janusz Dudek, kierownik projektu.
A miało być tak pięknie
Według pierwszych, optymistycznych założeń przebudowa wiaduktu nad ulicą Kunickiego miała się zakończyć w marcu tego roku. Potem termin ten był przesuwany.
Projekt zakładał przebudowę układu komunikacyjnego pod wiaduktem (m.in. obniżenie jezdni), remont obiektu, przygotowanie i zagospodarowanie trójkątnego skweru przy ul. Kunickiego (od strony dzielnicy Dziesiąta), a także utworzenie przejścia bezpośrednio do dworca kolejowego oraz dwóch przejść tunelowych biegnących wzdłuż jezdni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?