Remont wiaduktu nad ul. Kunickiego: Na szybkie zakończenie prac nie ma szans

EP
Remont wiaduktu na Kunickiego: Na szybkie zakończenie prac nie ma szans
Remont wiaduktu na Kunickiego: Na szybkie zakończenie prac nie ma szans Jacek Babicz
Udostępnij:
Brakuje pieniędzy na dokończenie remontu wiaduktu nad ul. Kunickiego w Lublinie. Kolej działa więc doraźnie i liczy na zastrzyk gotówki ze swojej centrali.

Na początek dobra informacja dla wszystkich pieszych, korzystających z przejścia pod słynnym tunelem. Kolej w końcu zadba o to miejsce. W lipcu pisaliśmy, że piesi skarżą się m.in. na prowizoryczne schodki z płyt, które wyginają się i pękają. Mieszkańcy zwracali też uwagę na brak podjazdów np. dla dziecięcych wózków.

- Znaleźliśmy dodatkowe pieniądze i w tym tygodniu podpiszemy umowę na wykonanie specjalnych pochylni - zapewnia Andrzej Matysiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ponadto przy barierkach ma się pojawić osłona. Wszystko po to, by samochody nie ochlapywały pieszych wodą z kałuży.

To jednak tylko doraźne prace, których być może udałoby się uniknąć, gdyby przebudowa wiaduktu zakończyła się zgodnie z planem, wiosną tego roku.

Kolej bierze się też za pilną odbudowę fragmentu układu torowego nad wiaduktem. Bez tego nie uda się wprowadzić zmian przewidzianych w nowym rozkładzie jazdy pociągów. W środę okazało się, że takie zadanie jest gotowa zrealizować tylko jedna firma.

To przedsiębiorstwo Trawest z Trawnik, które koszt prac wyceniło na ponad 945 tys. zł brutto (769 tys. zł netto). Natomiast kolejarze zarezerwowali na tę inwestycję około pół miliona złotych (netto).

- Komisja analizuje treść złożonej oferty - mówi Matysiewicz. Wyjścia są dwa: trzeba będzie wydać więcej albo unieważnić przetarg.

A co z pozostałymi pracami, m.in. obniżeniem jezdni i zagospodarowaniem terenu wokół wiaduktu? Na to kolei zabrakło pieniędzy. Problemy rozpoczęły się w maju, gdy z placu budowy zszedł generalny wykonawca. Kolejarze szukali innego. Bezskutecznie.

Teraz okazuje się, że ponad 29 mln złotych (tyle pierwotnie miała kosztować cała inwestycja, 85 proc. tej kwoty to dofinansowanie z UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego) to za mało. O tym, czy uda się wygospodarować dodatkowe miliony zdecyduje zarząd PKP PLK. W kolejowej kasie na dokończenie całej inwestycji pozostały 3 mln złotych netto.
Urząd Marszałkowski, który nadzoruje inwestycje współfinansowane z RPO, czeka na ruch ze strony kolei.

Natomiast lubelski ratusz przyznaje wprost, że w tej sprawie jest bezradny. - Nie mamy możliwości, by pomóc przy realizacji inwestycji. Musimy czekać, aż kolej zakończy zaplanowane prace - mówi Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Możesz wiedzieć więcej! Za to warto zapłacić: Raporty, analizy, gorące tematy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Brakuje pieniedzy jak to czyzby fotoradary nie dawaly rady!!!!
E
Elka
A mianowicie najlepszy,nieomylny jedyny w swoim rodzaju p.Prezydent Żuk do Niego się zwróć.
P
POlska w budowie
Zakładamy się? Jest tajemnicą poliszynela że PO celowo przekłada terminy odbiorów inwestycji. Dotyczy to przede wszystkim obwodnicy Lublina która planowo miała być oddana w grudniu 2013r. Jestem pewien że wszystkie te miejskie inwestycje będą finiszowały zaraz przed wyborami parlamentarnymi.
G
Gość
Przecież, to nie PKP ustala termin wyborów.
k
kanalia
Oj będzie piękna fotografia i to na wieki. Dla ojczyzny i dla POtomnych.
G
Gość
KTO MI ZWRÓCI ZA USZKODZONE AUTO pod tym wiaduktem
s
straus
ktoś podpisywła umowy, ktoś uczestniczył wkomisji rzetargowej, ktoś konsultował, ktos robił projeklt biznesowy, ktoś był za to odpowiedzialny. dziennikarstwo wymaga dotracia do tych ludzi z imienia i nazwiska.
z
zgred
Z tym, że ten przedwojenny tunelik jest na terenie Miasta Lublin. I to jest fakt. Jakby nasiemu Prezydentowi ktoś narobił..... na Jego posesji to też chowałby się za starą gadkę:"to nie ja to syn Macieja". Chyba Lublin nie wygląda efektownie z tym tunelikiem.
.
.
j
jon
tak będzie !
robienie z wiaduktu na Kunickiego ekspresowej prawie drogi , to niepotryebne wywalanie kasy
b
boski_lu
Dzięki temu koszty powinny znacząco spaść, druga sprawa po pogłębieniu tiry będą masowo jeździć pod tunelem bo krócej.
T
TIR-ek
Ani Urząd Miasta, ani Zarząd Dróg i Mostów - nic nie maja do tego wiaduktu. To teren zamknięty PKP. Idź na Okopową 5 i tam wylewaj żale. Ale i tak będą Ciebie mieli w ... PKP to państwo w państwie.
G
Gość
5 wrz 11 13:04
Remont wiaduktu nad ul. Kunickiego już za miesiąc

"Ku­rier Lu­bel­ski": Bu­do­wa skwe­ru przy ul. Ku­nic­kiego, przej­ścia pod­ziem­ne­go od stro­ny Dwor­ca Głów­ne­go PKP i dwóch do­dat­ko­wych tu­ne­li dla pie­szych oraz kom­plek­so­wy re­mont wia­duk­tu ko­le­jo­we­go. Prace po­świę­co­ne temu przed­się­wzię­ciu roz­pocz­ną się za mie­siąc.

Było to na miesiąc i 5 dni przed wyborami parlamentarnymi...
P
Piotrek
Jeśli PKP zostało 3mln zł to znaczy że Expol wykonał połowę roboty i zgarną 26 mln zł!!!! Kto pozwolił na takie złodziejstwo??? Nie dziwie się że zeszli z budowy, stać ich będzie na zapłacenie nawet 10% kary za zerwanie umowy. Oczywiście dalej mogą startować w przetargach!!! Polskie prawo Zamówień Publicznych.
y
yo madafaki
elo ziomy, mieszkam w okolicy i widzę ten bajzel [czyt tunel-przyp red. :D yo!] często, to jakaś masakra, 85% mamony z UE a my tego wykorzystać nie możemy, dajcie mi pół bańki to z chłopakami z okolicy sami im ten tunel skończymy! i tak ludzie pracy nie maja to by z chęcią zbudowali coś na miarę NYC albo chociaż Wiednia... pozdro
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie