Remont wiaduktu nad ul. Kunickiego: Przetarg do kosza. Kolej czeka na tańsze oferty

EP
Remont wiaduktu nad ul. Kunickiego
Remont wiaduktu nad ul. Kunickiego Jacek Babicz/Archiwum
Udostępnij:
Wciąż nie wiadomo, czy kolei uda się odbudować tory na wiadukcie nad ul. Kunickiego w Lublinie przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Poprzedni przetarg został unieważniony, bo jedyna zgłoszona oferta była za droga. A czas nagli. Nowy rozkład wchodzi w życie w połowie grudnia.

- Nie mieliśmy innego wyjścia - tak decyzję o unieważnieniu przetargu tłumaczy Andrzej Matysiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zdaniem kolejarzy, tory na wiadukcie można odbudować za niewiele ponad pół miliona złotych. Natomiast jedyna firma, która chciała zrealizować to zadanie wyceniła prace na 769 tys. zł. - Ogłosiliśmy już kolejny przetarg. Otwarcie kopert nastąpi 16 października - zapowiada Matysiewicz.

Fragment torów na wiadukcie zdemontowała firma, która zajmowała się remontem całego "tunelu". W maju tego roku zeszła jednak z placu budowy i do tej pory kolei nie udało się znaleźć jej następcy. Główny problem to pieniądze. Brakuje ich na dokończenie prac. Kolejarze czekają więc na wsparcie z centrali spółki i działają doraźnie, tam gdzie prac nie można odkładać na później. Jednym z takich zadań jest właśnie odbudowa torów.

Kolejarze przekonują, że zadanie nie jest skomplikowane i wyłoniony w nowym przetargu wykonawca będzie miał wystarczająco dużo czasu, by się z nim uporać. A co, jeśli do przetargu nikt się nie zgłosi lub oferta znowu będzie za droga? - Będziemy się zastanawiać - ucina Matysiewicz.

Wciąż nie wiadomo też, kiedy kolej ogłosi przetarg na dokończenie przebudowy całego wiaduktu. Chodzi m.in. o obniżenie jezdni pod tunelem i zagospodarowanie terenu wokół niego. Kluczowa w tej kwestii ma być decyzja centrali o przyznaniu dodatkowych pieniędzy na inwestycję. Pierwotnie cały projekt miał kosztować ponad 29 mln zł. Dziś wiadomo, że potrzeba więcej. Ile? Kolej na razie tego nie precyzuje. Liczy, że remont uda się zrealizować do września przyszłego roku. Pierwotnie przebudowa wiaduktu miała się zakończyć wiosną tego roku.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rita
Młodzi wyjadą, starzy wymrą i nie będzie tego kraju!
O
Ość
Jedna firma już się "nadziała" i zrezygnowała z dalszej współpracy z PKP PLK. Teraz już nieprędko znajdą następną (czytaj: frajera)
Tak to wygląda "współpraca" ze spółkami skarbu państwa. Do dzisiaj jeszcze nie spłacono wykonawców i podwykonawców autostrad, ci, którzy budują drogi mniejszego "kalibru" dalej mają problemy z otrzymaniem pieniędzy za wykonane roboty, ba - do dzisiaj JESZCZE nie spłacono wszystkich, którzy MUSIELI "sprzedać" swoje grunta, domy itd pod te drogi! Ostatnio bardzo ładnie NIE ułożyła się współpraca z inwestorem państwowym - czyli Urzędem Marszałkowskim i ten też szuka "następnego" wykonawcy (i prędko nie znajdzie)...
Coraz ciekawiej to wygląda...
wniosek? Jakoś dziwnie narzuca się jeden: "Unikaj jak ognia współpracy z instytucjami państwowymi..."
L
Lubelski
Niewiele więcej od Pruszona.
k
kawa
to w głowie się nie mieści.cały Lublin rozgrzebany: Ogród Saski,tunel ,stadiony zarośnięta zielskiem ale nowy stadion powstaje a jakże .Czy w Lublinie jest jakiś gospodarz??????? To są kpiny.
a
a po co
Czytam te komentarze i zastanawiam się,dlaczego nikt nie zwrócił uwagi,że to zadanie powinno być wykonane siłami SAMEGO PKP czy też P Linii Kolejowych! Parę dni temu pisano w Kurierze,że są to kilkunastometrowe odcinki torów,więc w czym problem dla specjalistów od torów? Nie tak dawno w jedną czy dwie noce zdemontowano rozjazdy w obu kierunkach na przystanku RURY na Czubach przy Starym Lesie i ułozono od nowa tory bez mijanek. Robili to ludzie kolei.... Dlaczego teraz kolej szuka firmy zewnętrznej? Dziwne ,jak coraz bardziej dziwna jest Polska. A ten cytowany przeze mnie pan to powinien schować się gdzie ś głęboko i siedzieć cichutko...
c
cici
... w mojej ocenie jest to powód wielu porażek inwestycyjnych w całym kraju....
l
lublin
nie wzieli , to w połowie roboty każda firma rzuca robotę , co to się dzieje !!! nic nie jest zrobione do końca !!!
s
sisi
A ja się zastanawiam, jak to się stało, że poprzednia firma zrobiła tylko 60 % robót, a z 29 mln zł zostało tylko 3 mln zł... Czyżby ktoś rozporządził się kaską pod stołem? Kto zapłacił za wystawione faktury, kto podpisał odbiór robót? Jak to możliwe, że gdzieś pieniądze wyparowały? Może CBA się tym zainteresuje?
f
fred
Właśnie, tylko tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie ;)
k
krótko i na temat
Czytam komentarze i nie wiem dlaczego tak ostro krytykujecie PKP. W PKP obliczono, że tory nad wiaduktem można wyremontowac za pół miliona zł, a firma wyceniła remont na 769 tys. zł. To jest różnica aż 269 tys. zł. PKP jest firmą państwową i gdyby okazało się, że przepłacono 269 tys. zł to dopiero byłaby awantura tutaj na forum.
G
Gość
Planiści ratusza zawyżają o niemal 100% kosztorys w stosunku do najniższej złożonej oferty, a w PKP jakby odwrotnie?
r
rumcajs
Od wieków wiadomo, że co "tanie to drogie, a co drogie to tanie".
l
lucyper
zawalić tą ruinę,nie gnębić mieszkańców a odpowiedzialnych rozstrzelać,Chińczycy dawno rozwiązali by ten problem
G
Gość
TA KOLEJ NIEDLUGO PODAM DO SĄDU ZA ODBIJANIE PIŁKI Z ODSZKODOWANIEM ZA USZKODZONE AUTO POD TYM WIADUKTEM KTÓRY NALEŻY DO NICH

TA KOLEJ NIEDLUGO PODAM DO SĄDU ZA ODBIJANIE PIŁKI Z ODSZKODOWANIEM ZA USZKODZONE AUTO POD TYM WIADUKTEM KTÓRY NALEŻY DO NICH

TA KOLEJ NIEDLUGO PODAM DO SĄDU ZA ODBIJANIE PIŁKI Z ODSZKODOWANIEM ZA USZKODZONE AUTO POD TYM WIADUKTEM KTÓRY NALEŻY DO NICH

TA KOLEJ NIEDLUGO PODAM DO SĄDU ZA ODBIJANIE PIŁKI Z ODSZKODOWANIEM ZA USZKODZONE AUTO POD TYM WIADUKTEM KTÓRY NALEŻY DO NICH

TA KOLEJ NIEDLUGO PODAM DO SĄDU ZA ODBIJANIE PIŁKI Z ODSZKODOWANIEM ZA USZKODZONE AUTO POD TYM WIADUKTEM KTÓRY NALEŻY DO NICH
e
elf
Oto jest pytanie:)
Kraj wariatów to i wariackie kryterium na przetargach publicznych. Za nieudolność twórców prawa i urzędników płacimy my - społeczeństwo. Doszło do absurdalnej sytuacji, w której urzędnik zarabia o wiele więcej niż utrzymujący go podatnik, a dodatkowo urzędnik ten utrudnia podatnikowi życie jak tylko potrafi. To się na dłuższa metę nie uda. Kres raczej bliski.
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie