Rewolucja drogowa w centrum Lublina: Będą nowe pasy ruchu i buspasy

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Rewolucja drogowa w centrum Lublina: Będą nowe pasy ruchu i buspasy
Rewolucja drogowa w centrum Lublina: Będą nowe pasy ruchu i buspasy Jacek Babicz
Nowy asfalt na Al. Racławickich, buspasy na ul. Lipowej, szersze - czteropasmowe - ulice Sowińskiego i Poniatowskiego - takie zmiany dla kierowców szykuje ratusz w centrum Lublina. Dokumentacja techniczna ma być gotowa do końca maja przyszłego roku. W poniedziałek magistrat poznał oferty firm, które chcą przygotować dokumentację.

- Zgłosiło się pięć firm projektowych - poinformowała Anna Machocka z biura prasowego magistratu.

Urząd Miasta zarezerwował na ten cel 932 tys. zł. - Oferty firm wahały się od 736,1 tys. zł do 1,9 mln zł - precyzowała Machocka.
Najtańszą złożyła firma Mosty Katowice. Spółka wykonała już na zlecenie miasta m.in. dokumentację techniczną przedłużenia al. Solidarności do obwodnicy Lublina.

Planowane zmiany będą olbrzymie. Głównym celem jest udrożnienie przejazdu między Czubami i LSM a Czechowem. Aby tak się stało, trzeba zlikwidować "wąskie gardło", którym jest przejazd przez ul. Poniatowskiego oraz Sowińskiego. Pierwotnie problem miały rozwiązać tunel pod Al. Racławickimi oraz estakady nad ul. Głęboką, tunel połączyłby ul. Sowińskiego z ul. Filaretów.

Na tę inwestycję jednak ratusz nie ma pieniędzy. Dlatego zaproponował "plan B". Ulice Sowińskiego oraz Poniatowskiego mają być poszerzone. Drogi będą mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Na Al. Racławickich, od Sikorskiego do Lipowej, będzie ułożony nowy asfalt. Powstaną bus-pasy. Na ten cel zarezerwowane zostaną skrajne prawe pasy ruchu.

Buspasy pojawią się też na ul. Lipowej. Ponadto na wysokości centrum handlowego Plaza Lublin powstanie dodatkowy prawoskręt w ul. Obrońców Pokoju.

Ratusz planuje rozpoczęcie prac w przyszłym roku.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 51

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Ż
Żartowniś

No taki to i "ojciec miasta" , gospodarz całą gębą. Jaki Pan taki kram!

D
Dowcipniś

Panie Prezydencie . Gdzie Pan był przez ostatnie trzy lata! Przecież Pan tego nie zdoła zrobić! To wszystko traktuję w jako "żart" wyborczy. Żarty Pan sobie robisz z nas. Żarty.

L
Lublinianin

Na wiochę ty nielubelski dziadu!

v
vit

Jasne, wiec poczekajmy 100 lat wówczas Lublin bedzie liczył 120 tys i po problemie.

m
mixek

Święte słowa, ta przebudowa z 2010, z szerokim chodnikiem którym nikt nie chodzi jest jednym z wielu przykładów bezmyślności, brak jakiegokolwiek planowania, strategii komunikacyjnej!

z
zrezygnowany

trzeba być debilem, żeby na korkujących się Racławickich, gdzie są po dwa pasy, jeden rezerwować jako bus-pas; to nie będzie udrożnienie Lublina tylko jego definitywne zablokowanie...

C
Chudy

Lublin sukcesywnie wyludnia się, i to zostało uwzględnione w planach dotyczących rozbudowy ulic.

k
ktoś

Pomysły Zarządu Dróg Miejskich to jest katastrofa dla kierowców. Jak długo "barany " z urzędu będą swoimi pomysłami blokowali ruch pojazdów w mieście. Alejami Racławickimi i ul. Lipową komunikacja miejska porusza się bez problemów ( co warto obejrzeć ) i nie potrzebuje pomocy urzędasów.
Czy we wszystkich miastach są tacy głupi urzędnicy z PZERO.

S
Sztokholm

A byłes kiedy kolwiek w swoim marnym życiu za granicą ??

k
kierowca

Jeżeli ma się alternatywę - tunel lub stadion Krochmalna, to oczywiście bezdyskusyjnie wybiera się niezbędny dla mieszkańców Lublina stadion.

123423

Rowerpasy.

t
trąba

Tunel i estakada rozwiązała by problem na lata, a to co się proponuje to zwykłe łatanie drutem czegoś co należy porządnie zespawać.Fakt że tunel i estakada będzie kosztowniejsza, ale tu należy myśleć perspektywicznie, nie na kilka lat, ale na kilkadziesiąt. Nie stać nas na prowizorki.

B
Beatrycze.

Ciach ciach i po drzewkach.I tak powinno być.Drzewka to w lesie albo parku niech rosną.

C
Carrera

ustawione są źle. Jadąc z określoną prędkością powinno się wpadać w ciąg zielonego a tego nie ma. Na żadnej z ulic.

h
hektor

i mam dla ciebie smutną wiadomość. trzeba będzie też zwolnić, patrzyć w lusterka i o zgrozo (!) dać pierwszeństwo jadącym buspasem autobusom

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3