reklama

Rośnie opór przeciw podwyżkom cen biletów

Kamil KrupaZaktualizowano 
Studenci wręczyli prezydentowi petycję w sprawie biletów.
Studenci wręczyli prezydentowi petycję w sprawie biletów. Jacek Babicz
- Podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej wcale wprowadzać nie trzeba. To nie przyniesie dużych zysków. Naprawdę duże pieniądze na poprawę systemu komunikacji Lublin może uzyskać z programu unijnego - stwierdził na wczorajszej konferencji prasowej Michał Widomski, radny miejski.

W piątek studenci złożyli na ręce prezydenta Adama Wasilewskiego petycję. Sprzeciwiają się w niej projektowanym podwyżkom cen biletów komunikacji miejskiej. Projekt ma stanąć na obradach Rady Miasta jeszcze w styczniu.

- Zebraliśmy tysiąc sześćset podpisów. To najlepszy dowód na to, że lublinianie nie chcą podwyżek - mówił Krzysztof Jakubowski, jeden z organizatorów akcji zbierania podpisów.

Michał Widomski uważa z kolei, że zamiast podnosić ceny, należy odzyskać z UE pieniądze wydane na zakup nowych autobusów. Jego zdaniem są na to duże szanse.

- Miasto do tej pory nie korzystało z programu Rozwój Polski Wschodniej. Nikt nie wiedział, że można refundować zakup pojazdów do 85 proc. ich wartości. Po prostu odzyskajmy pieniądze wydane w ubiegłym roku na zakup nowych autobusów. To da nam kilkadziesiąt milionów złotych - przekonywał Widomski.

W Zarządzie Transportu Miejskiego urzędnicy nie chcą jednak nawet słyszeć o wyco-faniu się z pomysłu podwyżek cen.

- Stoimy na stanowisku, że podwyżka jest niezbędna. Potwierdzają to dokonane przez nas wyliczenia - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM.

Wynika z nich, że podniesienie cen biletów oraz wprowadzenie w tym roku jednakowej stawki za przejazdy u przewoźników prywatnych i MPK, da kwotę 10,6 mln zł. - Z moich wyliczeń wynika, że tylko ponad 2 miliony - ripostuje Widomski.

Ile zapłacimy za bilety, dowiemy się pod koniec stycznia.

Trzy warianty nowych cen

Zarząd Transportu Miejskiego proponował trzy warianty podwyżek
Pierwszy zakłada, że bilety jednorazowe znikną i zamiast nich pojawią się czasowe (15-mintowy za 2 zł, 30-minutowy za 3 zł i 60-minutowy za 4 zł).
Drugi mówi o podniesieniu ceny biletu jednorazowego do 2,40 zł. W górę, bo o 10 proc., miałyby pójść przy tym bilety okresowe.
Ostatnia propozycja mówi o podniesieniu ceny biletu jednorazowego do 2,40 zł i przy tym wprowadzeniu biletów czasowych jak w wariancie pierwszym.
Ostatecznie ZTM zrezygnował z wprowadzenia pierwszej propozycji podwyżek, która budziła największe kontrowersje.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kunderek

Czesto piszecie w gazecie DRUKOWANEJ (bo w komputerze ktos poprawił): .... "podwyżki biletów"!!!! CO ? podnośnikiem je podnieśli? Uważajcie troche na poprawność językową.

r
robo

słuchajcie ztm to nastepny beznadziejny twoj taki jak np NFZ po to tylko by kase wyciagnąć i kilka państwowych stołeczków obsadzić!

H
HW

Kiedy radni zajmą się ujednoliceniem biletów dla komunikacji MPK i przewoźników prywatnych? Jeśli "prywatni" i MPK są na tych samych rozkładach jazdy i mają te same oznaczenia to czemu nie obowiązuje jeden bilet? Czemu jak kupię bilet miesięczny to muszę dodatkowo płacić u "prywatnego"? Niech się MPK z nimi rozlicza za takie przejazdy albo niech to będą dwa konkurencyjne systemy komunikacji wtedy zobaczymy kto lepszy!

k
kiniek

kolejna niepotrzebna nikomu instytucja. Miały być wspólne bilety na wszystkie autobusy miejskie, jest dodatkowych parę ładnych pensyjek z naszych pieniędzy -nie ma jak ciepła państwowa posadka :) Inną sprawą są studenci, którzy od zawsze robią wszystko żeby nie studiować :P

N
Nicefore AD75

Gdyby taka Studentka przyszła do mnie z petycją byłbym skłonny nawet postulować o obiżkę ... - niechby tylko choć słówko ..:)))

k
koks

Rozwiązać ZTM. MPK nie utrzyma 5 dyrekcji, jest przecież zarząd MPK z "prężnym" prezesem i to wystarczy. Pracę dochodową wykonują tylko kierowcy i warsztaty naprawcze, cała reszta to pasożyty. Jak dotąd nikt tego nie zauważył.

x
xxx

każdy powtarzam KAŻDY mógłby wyjść z taką inicjatywą, zebrać podpisy i przedłożyć petycję prezydentowi.. ale walczą o ulgi tylko studenci.. a wszystkim innym którym się 4 liter ruszyć nie chce bo nie wiedzą jak się za to zabrać (swoją drogą to najprostsza wymówka), to przeszkadza.. ludzie toż to ciemnogród, zamiast ruszyć się i coś robić wolimy narzekać że inni próbują coś osiągnąć.. żal..
pozdrawiam

w
walek

Pan radny dobrze policzył,a uezędasy jak zwykle klęska.

C
Chandler

A niech mi ktoś odpowie na jakie licho obniżyli ceny biletów?? W moim mniemaniu obniżanie biletów służyć ma zachęceniu do jeżdzenia komunikacją miejska zamiast własnego środka transportu. W takim razie po co ta szopka?? drogo chyba nie mieli...1,4 nie było ogromną ceną prawda??

b
brutus6

Bilety czasowe były juz przerabiane w Lublinie i był to niewypał.........

k
kuba

Sprawa wcale nie jest zbyt skomplikowana.Wyliczyć ile rocznie trzeba kupić nowych pojazdów(autobus lub trolejbus), sprzedać korzystnie teren starej zajezdni przy Nałęczowsliej - pieniądze zaiwestować , absolutnie nie dopłacać do biletów.Wyliczyć koszty i wycenić wartość biletu , do tego doliczyć minimum 5% zysku.Nie ma i nie bedzie miało znaczenia finansowego wydanie 30-40 groszy więcej do ceny biletu.Zapewni to porządny nowy tabor systematycznie odnawiany.Prywatni przewoźnicy jak widać to ciągle raczkujący biznesmeni - bez większego kapitału ani rusz.MPK ma tabor odpowiedni personel i wiedzę.Uważać tylko na pensje menadzerów - cwaniacy moą wykończyć każdą firmę wygórowanymi pensjami bez ryzykowania własnych pieniędzy.

a
antys

biedni studenci! na piechote niech zaczna chodzic i za nauke niech sie wezma a nie po barach sie szlajaja! bo na piwo to ich stac tylko na bilety nie maja! i niech sie naucza kupowania ich w kiosku a nie notorycznie u kierowcy!

s
serNick

"Miasto do tej pory nie korzystało z programu Rozwój Polski Wschodniej. Nikt nie wiedział, że można refundować zakup pojazdów do 85 proc. ich wartości. Po prostu odzyskajmy pieniądze wydane w ubiegłym roku na zakup nowych autobusów"

Ludzie, cos takiego to tylko w lublinie!!!!!

s
serNick

"Miasto do tej pory nie korzystało z programu Rozwój Polski Wschodniej. Nikt nie wiedział, że można refundować zakup pojazdów do 85 proc. ich wartości. Po prostu odzyskajmy pieniądze wydane w ubiegłym roku na zakup nowych autobusów"

Ludzie, cos takiego to tylko w lublinie!!!!!

s
serNick

"Miasto do tej pory nie korzystało z programu Rozwój Polski Wschodniej. Nikt nie wiedział, że można refundować zakup pojazdów do 85 proc. ich wartości. Po prostu odzyskajmy pieniądze wydane w ubiegłym roku na zakup nowych autobusów"

Ludzie, cos takiego to tylko w lublinie!!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3