Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe w woj. lubelskim. Gdzie w weekend 27 - 28 kwietnia? Zobacz podpowiedzi wypraw

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Myślisz nad wycieczkę rowerową w woj. lubelskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Znaleźliśmy 10 ciekawych tras. Są zróżnicowane pod względem trudności czy dystansu, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. lubelskim warto sprawdzić w weekend.

Spis treści

Rowerem po woj. lubelskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. lubelskim, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz w drogę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 27 kwietnia w woj. lubelskim ma być od 5°C do 16°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 5% do 25%. W niedzielę 28 kwietnia w woj. lubelskim ma być od 10°C do 21°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 4% do 27%.

🚲 Trasa rowerowa: Susiec - Krasnobród - Susiec

• Dystans: 56,16 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 31 min.
  • Przewyższenia: 110 m

🚲 Trasa rowerowa: Kazimierz Dolny-Końskowola

• Początek trasy: Kazimierz Dolny
  • Dystans: 44,3 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 123 m
  • Suma podjazdów: 1 046 m
  • Suma zjazdów: 1 047 m

KazimierzDolny poleca tę trasę rowerzystom

Trasa z Kazimierza Dolnego do Końskowoli, przez Zbędowice i zagłębie uprawy róż. Powrót do Kazimierza Przez Celejów i "Małe Bieszczady", czyli Witoszyn i Rzeczycę.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 7 Łosiowym Szlakiem

• Dystans: 37,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podjazdów: 397 m
  • Suma zjazdów: 359 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę rowerzystom

Łosiowy Szlak, Trasa Nr 7, Gmina Susiec.
Długość trasy – ok. 37 km, nawierzchnia: asfalt – 14 km, szuter – 4,5 km, droga gruntowa – 17 km, droga piaszczysta – 1,5 km, stopień trudności – trasa trudna. Zalecany typ roweru – górski. Znakowanie: znaki niebieskie rowerowego Szlaku Łosiów. Na trasie można zobaczyć: cmentarz wojskowy z 1939 r., drewnianą cerkiew w Łosińcu, modrzewiowy kościół i cmentarz wojenny w Tomaszowie Lub., stadninę Rogowe Kopce w Rabinówce.
0,0 km – z parku przy stacji PKP Susiec wjeżdżamy wąską drogą do lasu, razem z trzema pieszymi szlakami: czarnym, zielonym i niebieskim. Przecinamy tory kolejowe. Stąd drogą gruntową, odcinkami piaszczystą docieramy do Wólki Łosinieckiej, gdzie pojawia się droga asfaltowa.
4,0 km – w Wólce Łosinieckiej jedziemy na wprost, przez rzekę i wyjeżdżamy na szosę obok cmentarza wojennego z 1939 r. w miejscowości Łosiniec.
6,0 km – w centrum wsi, za drewnianym kościołem (dawną cerkwią) skręcamy w lewo i szeroką, gruntową drogą wspinamy się na wzniesienie. Nawierzchnia jest utwardzona, lecz uwaga bo po deszczu staje się błotnista. Na wzniesieniu stoi krzyż z 2009 r. Z tyłu rozpościera się panorama południowej krawędzi Roztocza.
9,3 km – dojeżdżamy do wsi Pasieki, gdzie skręcamy w prawo, by po 1,5 km jazdy szosą odbić w lewo. Jedziemy wąską gruntową drogą przez atrakcyjny teren wzdłuż parowu, w którym sezonowo pojawia się strumień wody. Niebieski szlak wije się po mieszanym lesie. W obniżeniu na łące znowu pojawia się sezonowa rzeczka. Przejeżdżamy przez nią, po czym wspinamy się na wzniesienie, by zjechać na polanę „Siwa Dolina”. Niestety istniejącej tam karczmy o tej nazwie już nie ma.
16,0 km – z polany czarnym szlakiem możemy udać się do centrum Tomaszowa Lubelskiego, gdzie warto zwiedzić m.in. zabytkowy kościół modrzewiowy z XVIII w., cerkiew oraz Czajnię - zabytkowy drewniany obiekt.
17,5 km – z centrum Tomaszowa Lub. udajemy się bocznymi ulicami na południowy zachód, do Rabinówki. Pod koniec zabudowań skręcamy w lewo, do stadniny Rogowe Kopce. Stąd udajemy się przez pole i las do Podlesiny.
25,3 km – za kościołem w Podlesinie skręcamy w prawo i szutrową drogą wg oznaczeń szlaku Green Velo udajemy się do Maził.
27,6 km – na przejeździe kolejowym w Maziłach odnajdujemy niebieski szlak rowerowy, którym przez tory kierujemy się do lasu. Po 1 km droga, początkowo gruntowa, zmienia się w szutrową.
33,8 km – wyjeżdżamy na asfaltową szosę i skręcamy w lewo. Po 200 m skręcamy znów w lewo, do Rybnicy. Stamtąd przez rzekę powracamy na asfaltową szosę, którą obok stacji MOR Green Velo, docieramy do Suśca.
37 km – stacja PKP Susiec

🚲 Trasa rowerowa: Sławek Susiec Czwartą Linią

• Dystans: 36,35 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 20 min.
  • Przewyższenia: 92 m
  • Suma podjazdów: 830 m
  • Suma zjazdów: 850 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Slawomirec

Trasa: Susiec - Rebizanty - Szumy - Huta Różaniecka - przed Rudą Różaniecką w prawo drogą Czwarta Linia - Borowe Młyny - Susiec
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Gródek Szlachecki, Siemień, Czemierniki, Firlej, Lasy Kozłowickie, Lublin - 100 km

• Początek trasy: Parczew
  • Dystans: 99,68 km
  • Czas trwania wyprawy: 9 godz. i 51 min.
  • Przewyższenia: 121 m
  • Suma podjazdów: 1 082 m
  • Suma zjazdów: 1 042 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Slawekk

Wyjechaliśmy rano z Lublin pociągiem do Gródka Szlacheckiego. Trasa wyznaczona przy pomocy gps omijała asfalt i wiodła nas przez wspaniałe łąki, lasy i intensywnie kolorowe pola, cały czas wśród śpiewu ptaków. Trzy razy musieliśmy pchać rowery przez piasek, odcinki po kilkanaście metrów.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 10 Dookoła gminy Susiec

• Dystans: 75,23 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 175 m
  • Suma podjazdów: 1 573 m
  • Suma zjazdów: 1 565 m

Rowerzystom trasę poleca RowerempoRoztoczu

DOOKOŁA GMINY SUSIEC, Trasa Nr 10, Gmina Susiec.
Długość trasy – ok. 75 km. Nawierzchnia: asfalt – 52 km, szuter – 15 km, droga gruntowa – 3 km, piaszczysta – 5 km. Stopień trudności – trasa bardzo trudna z powodu wielu stromych podjazdów oraz odcinków piaszczystych (tylko dla rowerzystów z dobrą kondycją). Zalecany typ roweru – bezwzględnie górski. Na trasie: rezerwat Nad Tanwią, Strażnica Carska w Paarach, pałac Łosiów w Narolu, drewniany kościół (dawna cerkiew) w Łosińcu, wzniesienie Wapielnia, pomnik z 1943 r w Róży, Zalew w Majdanie Sopockim, torfowiskowy rezerwat Nowiny, rezerwat Czartowe Pole, kamieniołom Nowiny, osadę Borowe Młyny nad rzeką Tanew, kościół w Suścu. Wycieczkę można łatwo skrócić, korzystając z innych śladów GPS.
0,0 km – z Suśca kierujemy się na południe w stronę Cieszanowa.
3,0 km – za mostem w Rebizantach skręcamy w lewo, do wsi Huta Szumy. Trzymając się asfaltowej drogi dojedziemy przez most do wsi Paary.
7,5 km – z Paar udajemy szosą na wschód, by obok pałacu Łosiów (13,4 km) skręcić w lewo, do Podlesiny.
18,2 km – z Podlesiny udajemy się na zachód Centralnym Szlakiem Rowerowym Roztocza (czerwonym), który prowadzi nas przez Maziły do Łosińca.
24,6 km – za kościołem i cmentarzem wojennym w Łosińcu opuszczamy czerwony szlak rowerowy (który skręca w lewo), by podążać prosto w kierunku zachodnim przez Zawadki do Kunek.
27,8 km – na skrzyżowaniu koło szkoły w Kunkach skręcamy pod ostrym kątem w prawo i przecinając drogę wojewódzką nr 853 docieramy do Ulowa.
31,5 km – na szczycie wzniesienia w Ulowie skręcamy w lewo i wjeżdżamy niebieskim szlakiem pieszym na Wapielnię, skąd szutrową drogą udajemy się do wsi Łuszczacz.
36,6 km – na północnym krańcu Łuszczacza skręcamy na lewo, do wsi Róża, skąd poruszamy się niebieskim szlakiem rowerowym przez las. Po 2 km piaszczystej drogi pozostawiamy odbijający w lewo szlak rowerowy i krajem lasu dojeżdżamy do Ciotuszy Starej.
41,4 km – z Ciotuszy Starej jedziemy asfaltową szosą do Majdanu Sopockiego II, następnie przez most na zalewie do Majdanu Sopockiego I, gdzie skręcamy w prawo i docieramy do poprzecznej drogi relacji Nowiny – Grabowica. Na skrzyżowaniu skręcamy ponownie w prawo i czerwonym szlakiem rowerowym kierujemy się do Nowin.
49,1 km – z Nowin udajemy się zielonym szlakiem rowerowym do Czartowego Pola (51,0 km). Po odpoczynku na stacji MOR Green Velo podążamy zielonym szlakiem rowerowym do Borowych Młynów.
61 km – z Borowych Młynów niebieskim szlakiem rowerowym powracamy do Suśca.
75 km – jesteśmy na mecie koło stacji PKP Susiec.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 9 Do Krasnobrodu

• Dystans: 41,95 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 33 min.
  • Przewyższenia: 125 m
  • Suma podjazdów: 1 148 m
  • Suma zjazdów: 1 156 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę rowerzystom

DO KRASNOBRODU, Trasa Nr 9, Gmina Susiec
Długość trasy – ok. 41 km, nawierzchnia: asfalt – 29 km, szuter – 5 km, droga gruntowa – 3 km, droga piaszczysta – 4 km. Stopień trudności – trasa bardzo trudna (spore wzniesienia i długie odcinki piaszczyste). Zalecany typ roweru – wyłącznie górski. Na trasie można zobaczyć: panoramę z wieży widokowej, wzniesienie Wapielnia, miasto i uzdrowisko Krasnobród, okazały drzewostan Krasnobrodzkiego Parku Krajobrazowego, źródła i górny bieg rzeki Sopot, zabytkowy kościół oraz zalew w Majdanie Sopockim II, panoramę Roztocza koło wsi Grabowica.
0,0 km – ze stacji PKP Susiec wyruszamy na zachód.
1,3 km – na skrzyżowaniu obok szkoły i GOK skręcamy w prawo. Za torami jedziemy prosto przez Grabowicę, aż do drogi wojewódzkiej nr 853 w Ciotuszy Nowej.
7,4 km – przekraczamy ruchliwą drogę wojewódzką „w lewo skos” i po 200 m skręcamy w prawo w uczęszczaną drogę gruntową. Najpierw poruszamy się na wschód, dalej na północny wschód. Tą drogą musimy poruszać się około 1,5 km aż do Łuszczacza. Niestety odcinek ten w większości jest piaszczysty i musimy być przygotowani na maszerowanie. Droga nie jest oznakowana, więc należy trzymać się głównego śladu i nie zmieniać głównego kierunku. Ułatwieniem może być poruszanie przy pomocy aplikacji Traseo, po pobraniu śladu GPS tej trasy.)
(Uwaga! Odcinek ten można łatwo pokonać jadąc drogą wojewódzką na wschód i następnie skręcić do Łuszczacza, ale należy liczyć się z niebezpieczeństwem związanym z dużym ruchem samochodowym).
9,1 km – z lasu wyjeżdżamy koło kościoła w Łuszczaczu i udajemy się szosą pod górę. Ze szczytu dostrzegamy wzniesienie Wapielni. Jedziemy na wprost do lasu, gdzie napotykamy znaki niebieskie szlaku rowerowego. Tuż przed szlabanem skręcamy w lewo w szutrową drogę (pozostawiając znaki niebieskie po prawej stronie), by dojechać do wsi Szur. Możemy tu też dojechać zgodnie ze znakami niebieskimi, ale czeka nas wówczas piaszczysty, ze wzniesieniami odcinek drogi. Po kolejnych 5 km najpierw szutrową, a następnie asfaltową ulicą Lelewela docieramy do centrum Krasnobrodu i kierujemy się do Punktu Informacji Turystycznej usytuowanego obok klasztoru.

31,6 km – na skrzyżowaniu jedziemy na wprost, by za kościołem skręcić w lewo, na zaporę zalewu. Przedostajemy się koroną zapory na drugą stronę zbiornika wodnego i przez las docieramy do skrzyżowania w Majdanie Sopockim Pierwszym.
33,6 km – z tego miejsca jedziemy szosą w lewo na wzniesienie w Kierunku Grabowicy. Ze szczytu podziwiamy typowy roztoczański krajobraz. Po przejechaniu całej miejscowości na skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo w kierunku Suśca.
40,8 km – koniec trasy na stacji PKP Susiec.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Szlakiem przydrożnych krzyży i kapliczek.

• Początek trasy: Biała Podlaska
  • Dystans: 46,07 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 25 min.
  • Przewyższenia: 84 m
  • Suma podjazdów: 1 214 m
  • Suma zjazdów: 1 220 m

Trasę dla rowerzystów poleca Sowa.jakub1

Trasa o długości ok. 48 km na południowy zachód od Białej Podlaskiej. Szlak urozmaicony krajobrazowo, jedziemy przez lasy, pola, łąki, wzdłuż rzeczki Rudka i jej dopływów. Pokonujemy kilka mostków na nich.
Po drodze zobaczymy kilkanaście drewnianych krzyży z różnych epok oraz przydrożne kapliczki w tym słynne Nepomuki. W Witorożu piękna modrzewiowa dawna cerkiewka unicka z 1739 r. oraz drewniana chata kryta strzechą (ruina). W Leszczance groby powstańców AK oddziału "Zenona". W Lesie Grabarka groby pomordowanych mieszkańców Białej Podlaskiej i okolic przez Niemców w czasie II Wojny Światowej.

Drogi pół na pół asfalt i grunt. W niektórych fragmentach dość grząski piach lub podmokły teren.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Stalowa Wola-Sandomierz..Gory Pieprzowe

• Początek trasy: Modliborzyce
  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 93,89 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 21 min.
  • Przewyższenia: 96 m
  • Suma podjazdów: 1 062 m
  • Suma zjazdów: 1 051 m

Trasę dla rowerzystów poleca Damarcus77

Ze Stalowej Woli gdzie mieszkam wybrałem sie do Sandomierza i Gor Pieprzowych . Pojechalem troche okreznie rowerem aby uniknac ruchu na drogach . Przy okazji zobaczyłem zniszczeniw ktore zrobiła powodz w 2010 roku we wsiach Sokolniki..Formany i trzesn...ale i na obrzezach Sandomierza mozna bylo zobaczyc tragedie jaka spowodowała ta powodz .
W samym Sandomierzu można pozwiedzac bardzo wiele . Ja z racji ze byłem tam rowerem moglem zobaczyc tylko zabytki z zewnatrz . Zobaczyłem tez urokliwy wąwóz Królowej Jadwigi i wzgorze Salve Regina . Po odpoczynku na pieknym rynku starego maista wyruszyłem dalej w strone malutkich Gor Pieprzowych z których jest piekny widok na Wisłe…Sandomierz..okoliczne sady ..w dobra pogode można tez zobaczyc skrawej Wyzyny Lubelskiej
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Kazimierz Dolny-Rogów (Rogowska Ośmiornica)

• Początek trasy: Kazimierz Dolny
  • Dystans: 23,11 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 42 min.
  • Przewyższenia: 116 m
  • Suma podjazdów: 608 m
  • Suma zjazdów: 599 m

KazimierzDolny poleca tę trasę rowerzystom

Trasa Prowadzi z Kazimierza Dolnego wąwozem Plebanka, przez Dąbrówkę, malownicza drogą między chmielnikami aż do Rogowa, gdzie znajduje się labirynt przepięknych lessowych wąwozów, których układ z lotu ptaka przypomina ośmiornicę.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na wyprawę rowerową?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Lubelskie trasy rowerowe: Odkryj uroki przyrody i historii

Lubelskie to prawdziwy raj dla miłośników rowerowych wycieczek. Rozległe lasy, malownicze łąki oraz fascynujące lessowe wąwozy tworzą doskonałe warunki dla przyjemnych i atrakcyjnych tras rowerowych.

Nadbużański Szlak Rowerowy, o długości 256 km, wiedzie od Janowa Podlaskiego do Hrubieszowa. Wyprawa szlakiem oznakowanym kolorem czerwonym, to magiczne doświadczenie, prowadzące przez wschodnią część województwa lubelskiego w sąsiedztwie rzeki Bug. Kolejnym interesującym szlakiem jest trasa Kazimierz Dolny – Lublin o długości 67 km. Zachwyci różnorodnością krajobrazów i bogatą historią regionu. Jeśli zależy Ci na zachodniej części Wyżyny Lubelskiej, nie może zabraknąć szlaku Kazimierz Dolny - Kraśnik.

Nie zwlekaj! Skorzystaj z bogactwa tras rowerowych w Lubelskim i ciesz się aktywnym wypoczynkiem, odkrywając piękno przyrody i historii tego niezwykłego regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?