Komunikacja miejska w Lublinie
W sezonie wakacyjnym na drogach w mieście jest mniej autobusów, a pomiędzy kursami danej linii trzeba dłużej poczekać niż w roku szkolnym. Nasza Czytelniczka sprawdziła, o której powinien być wybrany kurs, a kiedy przyszła na przystanek, nie wiedziała czy autobus był, czy może jeszcze nie.
- Papierowy rozkład (i w apce) pokazuje odjazd 160 o 10:46, tymczasem wyświetlacz (na którym ledwo coś widać) pokazuje o 10:48, że będzie za 4 min, chociaż już od dwóch powinnam w nim siedzieć - mówiła nam oburzona Czytelniczka.
- ZDiTM jako organizator komunikacji miejskiej w Lublinie, dba o wysoki standard obsługi pasażerów, szczególnie w zakresie punktualnej realizacji rozkładów jazdy - zapewnia Monika Fisz, rzeczniczka prasowa ZDiTM.
Który rozkład jazdy pokazuje rzeczywisty odjazd autobusu?
- Pasażerowie mają dostęp do informacji pasażerskiej (rozkład jazdy) w różnych formach. Podstawowa to strona internetowa organizatora oraz gabloty na przystankach komunikacji miejskiej w mieście. Można tam sprawdzić zaplanowaną godzinę odjazdu danej linii z konkretnego przystanku - wyjaśnia Fisz. - Dodatkowo wdrożony jest także SIP czyli system dynamicznej informacji pasażerskiej, który gwarantuje informację w zakresie rzeczywistych czasów przyjazdu wyświetlanych na elektronicznych tablicach, dzięki łączności sytemu z urządzeniami GPS zamontowanymi w pojazdach komunikacji miejskiej.
Jak tłumaczy rzeczniczka opóźnienie autobusów i trolejbusów może wynikać z utrudnień w ruchu, zdarzeń drogowych, czy innych czynników wpływających na ruch. Wtedy pojawia się sytuacja, której świadkiem była nasza Czytelniczka.
Przestarzałe wyświetlacze
To nie jedyny problem z jakim spotkała się nasza Czytelniczka podczas wyboru przystanku Brama Krakowska, podobne trudności mogą mieć podróżni z przystanku Placu Wolności czy Krakowskiego Przedmieścia. Mianowicie chodzi o elektroniczne tablice, które pokazują rzeczywisty czas przyjazdu komunikacji miejskiej. Problem w tym, że ciężko dojrzeć co jest na nich wyświetlane.
Wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej zostały zakupione w w 2012 r.
- Omawiana infrastruktura z uwagi na długość okresu użytkowania pozostaje przestarzała technologicznie, a jej naprawa ze względu na znaczny koszt jak również braki dostępności elementów zamiennych staje się nieopłacalna, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwa - tłumaczy rzeczniczka ZDiTM.
Jest szansa, że przestarzałe i mało czytelne wyświetlacze przejdą do lamusa.
- Biorąc pod uwagę powyższe przy opracowywaniu założeń inwestycyjnych w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021-2027 wskazaliśmy jako działanie priorytetowe konieczność wymiany obecnie istniejących słupków ponadstandardowych m.in. słupka zlokalizowanego na przystanku Brama Krakowska 04 na punkty dynamicznej informacji pasażerskiej w technologii LED RGB - podkreśla Fisz.
Jak zostaną pozyskane środki, to tablice będą sukcesywnie wymieniane. Nie wiadomo tylko, kiedy dokładnie to nastąpi.
- Ktoś czekał na przystanku. A kierowca nocnego autobusu pędził przed siebie
- "Taki nowoczesny jest ten Dworzec Lublin, a ławek brak. Może taka jest teraz moda?"
- Przystanek jest czy go nie ma? Kierowca nie wie, a pasażerowie chcę wysiąść
- Na ulice wyjedzie mniej autobusów. "Ciekawe czy ceny biletów też obniżą o połowę"
Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?