Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza demontaż 114-letniego mostu przy Turystycznej

jaxa
Ważąca 200 ton stalowa konstrukcja nowego mostu kolejowego już czeka na montaż
Ważąca 200 ton stalowa konstrukcja nowego mostu kolejowego już czeka na montaż Kamil Kudyba
Do końca marca przy ul. Turystycznej zamontowany zostanie nowy, żelazny most kolejowy. Stara konstrukcja zostanie rozebrana. - Z pracami przy demontażu ruszamy od przyszłego tygodnia - zapowiada Grzegorz Kosowski z firmy Skanska, która realizuje roboty.

Nowy most już czeka na ustawienie. - Gotowa jest konstrukcja stalowa. Trzeba ją jeszcze uzupełnić m.in. o płyty żelbetonowe - dodaje Kosowski.

Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej Lublin - Lubartów. - Obecny most jest w fatalnym stanie technicznym. Konstrukcji nie da się uratować. Nadaje się tylko do wymiany - tłumaczy Andrzej Matysiewicz z PKP PLK.

Most kolejowy pochodzi z 1898 r. Od tego czasu nie był remontowany. - Ze względu na jego stan techniczny prędkość pociągów jest w tym miejscu ograniczona do 30 km/h - przypomina Matysiewicz.

Nowy most kosztował ok. 3,5 mln zł. - Jego montaż planujemy pod koniec marca. Pierwotnie zakładaliśmy, że zostanie on ustawiony za pomocą wielkiego dźwigu. Zrezygnowaliśmy jednak z tego pomysłu m.in. ze względu na niestabilne podłoże przy przeprawie - wyjaśnia Kosowski.

Gotowa konstrukcja zostanie "nasunięta" na miejsce starego mostu. - Wykorzystamy do tego rolki. Złożony most zostanie napchnięty na ustawione wcześniej przęsła. Nie powinno to zająć dużo czasu, liczymy, że uporamy się z tą operacją w jeden dzień - zakłada Kosowski.

Modernizacja linii kolejowej między Lublinem a Lubartowem obejmuje, obok wymiany mostu przy ul. Turystycznej, także m.in. wymianę torów oraz kolejnego mostu w Ciecierzynie. - Powstaną też cztery nowe przystanki, m.in. Lublin Zadębie, Lublin Ponikwoda - zapowiada Matysiewicz.

Koszt całej inwestycji jest szacowany na ponad 40 mln zł, z czego 85 proc. będzie stanowić dofinansowanie z UE. - Zakończenie projektu jest planowane na koniec marca 2013 r. Ale nie wykluczamy, że roboty skończą się szybciej. Wówczas pasażerowie mogliby korzystać z przejazdów nawet od grudnia tego roku - ocenia Matysiewicz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski