Rządowy plan budowy dróg na lata 2014-2020: Lubelskie projekty zostają

DUN
Rząd zaktualizował drogowy plan.
Rząd zaktualizował drogowy plan. Jacek Babicz
Na rządowej liście priorytetowych inwestycji jest S17 do Warszawy i zachodnia obwodnica Lublina. Co dalej z S19 na południe? Nie do końca wiadomo.

Rząd zmienił we wtorek listę inwestycji drogowych, które mają być budowane za pieniądze z UE w latach 2014-2020, ale przetargi na ich realizacje mają być ogłaszane jeszcze w tym roku.

Co do lubelskich projektów nic się nie zmieniło. W wykazie jest kontynuacja S17 za Kurowem. Lubelski oddział GDDKiA ogłosił już przetargi na budowę kilku odcinków trasy do obwodnicy Garwolina. Do końca roku ma ruszyć procedura wyboru wykonawców dla kolejnych trzech fragmentów od obwodnicy Garwolina do węzła Lubelska w gminie Wiązowna.

Dalej, do węzła Zakręt, S17 ma budować mazowiecki oddział GDDKiA. Ten odcinek trasy też jest we wspomnianym rządowym wykazie ale mało prawdopodobne jest, żeby przetarg na tę część ekspresówki został ogłoszony w tym roku.

Dzisiejsze zmiany na liście kluczowych inwestycji dotyczyły głównie dwóch: zniknęła z niej S3 od Legnicy do Lubawki a pojawiła się S2 między węzłami Puławska i Lubelska czyli fragment południowej obwodnicy Warszawy. Ta druga ma znaczenie dla lublinian: jadąc „siedemnastką” z Koziego Grodu szybciej będzie można dotrzeć na Okęcie i do południowej części stolicy.

Z lubelskich inwestycji, których wcześniej w rządowym programie nie było, na liście uwzględniono połączenie węzła Kurów Zachód na S17 z mostem w Puławach. Trwa już wybór wykonawców tego odcinka.

Co do S19 rząd wskazuje, że najpilniej ma być budowana zachodnia obwodnica Lublina (przetarg jest w trakcie) a także odcinki od Sokołowa Małopolskiego do Stobiernej i od węzła Świlcza do Rzeszowa. Pozostały odcinek na południe od objazdu Lublina stoi pod znakiem zapytania. Czy będzie ekspresówką do 2020 r. ? - Zobaczymy, czy pojawi się w programie budowy dróg krajowych na lata 2014 - 20. Nie znamy jeszcze jego kształtu - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiej GDDKiA.

Kurier Lubelski na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
borys
"ułatwiłaby mi kontakty" to jest faktycznie po polsku, ale prawdziwi Polacy mówią tylko w prawdziwie polskim języku, dlatego musimy to tolerować, chociaż bardzo MNIE się to nie podoba:)))))
k
kaja
Tak jest po polsku
m
m
ty chyba nie rozumiesz co czytasz......ogłoszono plan budowy dróg 2013-2015, a nie do 2020 co autor wyjaśnia na sam koniec....... czyli inwestycji które są najbardziej przygotowane papierologicznie do realizacji (w tym s-17).
W tym roku lubelska GDDiKa ogłosiła już przetargi na odcinku Kurów-Garwolin, a reszta do Wawy zostanie ogłoszona w tym roku systemem Zaprojektuj + Buduj (rok na projekt i zezwolenia oraz dwa lata budowy). Uwzględniając odwołania firm, różnice miesięczne w przetargach, bankructwa itd itd oddanie poszczególnych odcinków może być różne. Ale sam finał budowy drogi s-17 jest planowany na 2018 rok.....
A perspektywa do 2020 a tak naprawdę 2022 r obejmie robienie innych dróg jak np s-19 czy s-7 czy innych które są jeszcze nieprzygotowane papierologicznie ale wskazane jako priorytetowe do robienia
k
kaja
pisalam, ze raczej do 2020 , jak dobrze pojdzie...
u
uk
nie wiedzialem ze po znalezieniu pracy w wawie zostalem masonem i ateista:) i pewnie zydem pedofilem pedale i pijakiem bo kazdy pedal to pijak:) wyluzuj prawdziwy Polak
g
gość
Może się przeprowadź na Węgry to nie będziesz musiał dojeżdżać.
b
borys
Już ci kiedyś tłumaczyłem, że drogi krajowe, w tym autostrady i ekspresówki nie są finansowane z kasy marszałka tylko GDDKiA.
Nie siej zamentu!!!!
m
m
Tytuł brzmi że został ogłoszony plan budowy dróg na lata 2014-2020.....koniec artykułu że o s-19 dowiemy się jak pojawi się program........2014-2020.
Chyba nie wiecie co piszecie, ogłoszono pewnie program na lata 2013-2015 o czym wiadomo od dawna.
A s-19 na południe do Rzeszowa nie ma szans być nawet ogłoszona w 2015 bo nie ma decyzji środowiskowej. Nie wprowadzajcie fermentu bo wystarczy wejść na strony rządowe gdzie odcinek Lublin-Rzeszów ma zapewnione finansowanie z Programu Rozwój Polski Wschodniej. Zakończenie prac na odcinku Lublin-Kraśnik planowane jest na 2019, a do Rzeszowa na 2020 czyli przetargi będa w 2016-2017 (wszystko zależy od DŚU i szybkości jej uprawomocnienia).
Jedyne co Lublin może jeszcze dostać to kawałek s-19 Lublin-Lubartów w systemie tzw łącznika
m
[email protected]
jestem niezwykle ciekaw jak będzie wyglądał ruch na trasie w-z a później na kraśnickich jak w pełni zostanie oddana do użytku obwodnica Lublina... a wogóle jak wpłynie na ruch w całym mieście ??
J
Josef
Plany planami ,a za Garwolinem 10 kilometrowy korek,bo PSL-owski marszałem Struzik z Mazowsza przepuścił pieniądze i nie bedzie za co miał budować.Rzecz nie tylko w budowaniu odcinków ,ale połączeniu w sieć dróg.A swoim porządkiem :to tranzytowcy/ciężarówki/mogłyby pojechać przez Polskę pociągami.
c
cassini
otóż to, w końcu miasto odczuję ulgę od tych TIRów
o
oj dana
wow... prawdziwy Polak aż sam nie dowierza, że tyle głupot dał radę nawypisywać :D
O
OnLbn
Już nie marudź, nie będzie tak źle- przynajmniej nie skreślili S17 jak mieli zamiar 3 lata temu z naszą obwodnicą. A co takiego szczególnego będzie mieć Podkarpacie? Praktycznie tylko płatną A4 i nic więcej. Ja już wolę jeździć S17 za darmo niż autostradą, a jakość jazdy podobna (różnica szerokości pasa 3,75 do 3,50 m). Jedyne, co wspólnie możemy robić z Podkarpaciem, to wspólnie naciskać ministerstwo, by budowali S19 przynajmniej z Lublina do Rzeszowa, co sprawi, że komfortowa będzie trasa ze Lwowa do Warszawy. Obwodnica Tomaszowa fakt, mogłaby powstać, jednak ona nie jest przewidziana chyba jako S17 tylko zwykła droga krajowa 17.
p
poznaniak z LB
Wtym wycinku nic sie nie zmieniło pani minister Bieńkowska nie uwzglediła całej S17 do granicy Ukrainy, ani tras wylotowych S12 czy S19.Widać że Podkarpacie jest Faworyyzowane dalej a spokojny mieszkaniec jak i marszałek niech czeka czeka bez podania daty na lepsze drogi nie mówiac o szybkiej koleji.
p
prawdziwy Polak
Autostrady nie są budowane dla nas Polaków, ale dla ciężkiego ruchu tranzytowego. To nie nasze towary są wożone i nie naszym transportem. Jeśli już mają być budowane jakieś drogi na Lubelszczyźnie to powinny one iść w innych kierunkach, a nie łączyć Lubelszczyznę z masońską, liberalną i ateistyczną Warszawą. Kilka miesięcy temu jechałem na marsz patriotyczny do Budapesztu. Droga na odcinku Lublin-Barwinek to tragedia. S19 bardzo ułatwiłaby mnie kontakty z węgierskimi i serbskimi patriotami.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie