S17: 21 firm chce budować dalszy ciąg eskpresówki

Aleksandra Dunajska
Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w przyszłym roku
Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w przyszłym roku KL
Do przetargu na budowę dalszego ciągu S17 za Kurowem i połączenia „siedemnastki” z mostem w Puławach wpłynęło 41 wniosków. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w przyszłym roku.

Przetarg na budowę dalszego ciągu S17 za Kurowem i połączenia „siedemnastki” z mostem w Puławach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła pod koniec września. We wtorek upłynął termin składania zgłoszeń przez zainteresowane firmy.

- Na trzy odcinki, które obejmuje przetarg (S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki, od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód oraz łącznik S17 z mostem w Puławach) wpłynęło 41 wniosków od 21 konsorcjów i firm - poinformował Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

Komisja przetargowa oceni teraz potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczną i finansową zainteresowanych wykonawców. Do drugiej części postępowania zakwalifikowanych zostanie maksymalnie 20 firm.

- W drugim etapie kryterium oceny ofert będzie nie tylko cena (90 proc.) ale również termin wykonania (5 proc. za skrócenie realizacji robót budowlanych z 25 do 22 miesięcy) oraz okres gwarancji ( 5 proc. za wydłużenie jej z 5 do 10 lat) - tłumaczy Krzysztof Nalewajko.

Umowy z wybranymi firmami lub konsorcjami mają być podpisane w przyszłym roku. Potem wykonawcy będą mieli 12 miesięcy na przygotowanie projektów budowlanych i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji. Dopiero później ruszą prace budowlane.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem założonym przez GDDKiA, ekspresówką do granicy województw i do mostu w Puławach kierowcy pojadą pod koniec 2017 lub w połowie 2018 roku. – Będzie to zależało od zadeklarowanego przez wykonawców czasu na prace budowlane – precyzuje Krzysztof Nalewajko.

Przetargi na pozostały odcinek S17 - od granicy województw do węzła Lubelska pod Warszawą (gmina Wiązowna) – mają być rozpisane do końca tego roku. Jeszcze w listopadzie ma zaś ruszyć postępowanie, które wyłoni budowniczego zachodniej obwodnicy Lublina.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
ala

.

K
Kazimierz z Kluczborka

Jeżeli ktoś urodził się wróblem to orłem nie będzie.
Polska to wyniszczony kraj, najpierw wojna podczas której zrujnowali i rozkradli całe dobro, a ludzi wymordowali, potem komunizm, a potem szybki szokowy dla wielu kapitalizm.
Jeżeli jeszcze wierzysz w gadanie polityków to Ci gratuluję. Polska poczyniła od 1989 bardzo duży krok na przód, mogło być dużo lepiej, ale tak wybieraliśmy w wyborach i tam mamy. Możemy mieć tylko pretensje do samych siebie.
Jesteśmy dużym krajem jednym z większych w UE, produkujemy dobrą żywność, mamy zdolnych ludzi i powinniśmy to wykorzystać, a nie cudować. Po jaką cholerę nam udział w tych wszystkich wojnach, po co wiecznie walczymy się z Rosją kiedy tam jest potężny dla nas rynek zbytu, dlaczego kajamy się przed amerykanami? Wczoraj sekretarz powiedział was Polaków nie podsłuchiwaliśmy, bo po co jak my im wszystko im sami wysyłamy, opowiadamy zdajemy relacje.
Orłem nie będziemy ale może jakimś dudkiem :-)

K
Krzysztof Nalewajko

Jeszcze przed końcem roku ogłoszone zostaną przetargi na pozostałą część S17 od węzła Lubelska w okolicy Wiązownej do granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego. To oznacza, że niemal w tym samym czasie będzie budowana cała, blisko 95-kilometrowa trasa.

O
Olo

Kiedy Miller wprowadzał Polskę do unii, to obiecano nam 60 mld euro na drogi.
W tamtym czasie można było za taką kasę faktycznie zbudować nowoczesną sieć
dróg i autostrad w całej Polsce. Cóż z tego skoro unia szybko zmieniła reguły gry
i dziś po przeszło dziesięciu latach nadal mamy archaiczną sieć dróg na której poprawienie będziemy musieli czekać kolejne lata.
W międzyczasie upadły setki polskich firm budujących drogi, a tysiące pracowników
zostało oszukanych. Głównymi beneficjentami tego "drogowego boomu" stały się
niepolskie banki i firmy zagraniczne, które jako jedyne mają dostateczne zabezpieczenie finansowe, by startować w przetargach oraz przedstawiciele
pseudoelity rządzącej nad Wisłą ( to te różne afery łapówkarskie tuszowane
w mediach głównego nurtu ).
W zamian za te kawałki wysokopłatnych dróg zlikwidowano tysiące polskich przedsiębiorstw i wpędzono w nędzę większość narodu.
To tak na marginesie naszej "zielonej wyspy".

c
cici

... budować, budować, budować... s17, s12, s19, obwodnicę....

A
Adam Baranowski

Chyba każdy wie że największym utrudnieniem na trasie Lublin Warszawa jest rondo w Kołbieli, na którym stoi się do kilkudziesięciu minut. Dlatego uważam że w pierwszej kolejności należy zbudować obwodnicę Kołbieli, niezależnie w którym województwie ona leży. Przypomnę również że całym odcinkiem zajmuje się Lubelski Odział GDDKiA.

J
Jan

Miło czytać takie newsy, oby więcej tak optymistycznych informacji. Oby tylko wszystko sprawnie i szybko poszło. Lublin przy dobrym połączeniu drogowym ma super okazję na rozwój. Droga to żyła złota :-).
Co by nie mówić coś tam się zmienia, pamiętam jako dziecko do Warszawy z Lublina jeździło się drogą dwa pasy, jeden w jedną stronę bez poboczy.

p
pewienlukasz

Po co obwodnica? Wiesz na czym polega droga eskpresowa? Nie ma na niej rond, ani kolizyjnych skrzyżowań. Może w 2018 wyrusysz z Lublina i ze stałą prędkością 120 km/h - bez postojów, zwalniania, świateł znajdziesz się na przedmieściach Warszawy! Czas: wg. przepisów około 1h 20 min :)

v
v

Dlaczego nikt nie remontuje starych dróg powiatowych podatki płacimy a tu nic się nie dzieje.Gdzie idą nasze pieniążki?

b
borys

Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę, ale ja nie widzę sensu dodawania punktów za wydłużoną gwarancję jeśli głównym kryterium jest cena. Dlaczego? Dlatego, że cena jest zależna od gwarancji. Jeśli wykonawca wydłuży okres gwarancyjny z 5 do 10 lat, to niestety ale droga musi być solidnie wykonana i cena automatycznie wzrasta, przez co przegrywa porządna firma. Jeśli firma da gwarancję na 5 lat bo z góry wie, że ta droga dłużej nie wytrzyma. Siłą rzeczy cena takiej drogi będzie niska, a wykonawca i tak wygra bo cena jest priorytetem.
Jeśli stosunek punktów: cena, termin, gwarancja będzie wyglądał w taki sposób - kolejno: 50%, 10%, 40% - to zgodzę się, że to ma sens.

S
SAM

TO CHYBA OD BARANA

b
ble

bo się nie budowało.

m
m

O ile dobrze pamietam to Kołbiel już jest w województwie mazowieckim

A
Adam Baranowski

W pierwszej kolejności trzeba zbudować obwodnicę Kołbieli, bez niej nie ma wiekszego sensu budować reszty.

B
Bleee

Budowa się ciemięży POfajduszkom.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3