Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S17 będzie dłuższa. Chodzi o kolejne 17 kilometrów trasy ekspresowej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA Lublin
Prawie 600 mln zł będzie kosztowała budowa trasy S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebenne. To ponad 17-kilometrowy odcinek ekspresówki. GDDKiA zrobiło duży krok na drodze do podpisania umowy.

Kierowcy będą zadowoleni. Dostaną kolejny odcinek trasy ekspresowej. Chodzi o ponad 17 kilometrowej długości fragment S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem. GDDKiA zrobiła duży krok do podpisania umowy na realizacje inwestycji.

- Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa kontrola przetargu, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Oznacza to, że wkrótce będziemy mogli podpisać umowę na zaprojektowanie i budowę – wyjaśnia Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.

Odcinek będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona w tym samym miejscy gdzie biegnie obecne „siedemnastki”. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.

Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu i pasami awaryjnymi. - Planowane są trzy estakady, most i pięć wiaduktów – wylicza Czech.

W przetargu wystartowało osiem firm. Najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex, który zaprojektowanie i budowę odcinka wyceniła na ok. 598,2 mln zł. To kwota niższa niż planowała wydać na roboty GDDKiA. (89,9 proc. szacunków GDDKiA).

- Po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę, co planujemy jeszcze w tym roku - zapowiada Czech. I dodaje: - Budowa trasy planowana jest w latach 2024-2026. 

Między Piaskami a Hrebennem wybudowanych będzie ok. 124 km trasy S17. W tym roku GDDKiA podpisała jedną umowę na budowę przyszłej „siedemnastki”. Chodzi o odcinek Zamość Wschód - Zamość Południe o długości 12,5 km. Kontrakt trafił w ręce Budimeksu. Opiewa na 440,6 mln zł.

- Jeszcze w tym roku planujemy podpisać umowę na realizację odcinka Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ – informuje Czech.

GDDKIA zamierza ogłosić, do końca roku, jeszcze trzy przetargi na realizację trzech fragmentów trasy. Chodzi: Piaski - Łopiennik (ok. 16,5 km), Krasnystaw - Izbica (ok. 19 km) oraz Izbica - Zamość Sitaniec (ok. 10 km).

- Z kolei dla odcinków Łopiennik - Krasnystaw (ok. 9,5 km) i Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ok. 12 km) na początku tego roku złożyliśmy wnioski do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej. Procedura jest w toku – uzupełnia Czech.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski