S17: Cała trasa Lublin - Warszawa ma być gotowa za 4 lata

Artur Jurkowski
Teraz kierowcy mogą korzystać z ok. 70-kilometrowego odcinka trasy ekspresowej S17 między Kurowem a Piaskami
Teraz kierowcy mogą korzystać z ok. 70-kilometrowego odcinka trasy ekspresowej S17 między Kurowem a Piaskami Małgorzata Genca
Za cztery lata kierowcy będą mogli dojechać ekspresówką z Lublina do Warszawy. Nowa S17 będzie miała nawierzchnię z betonu.

Około 270,8 mln zł ma kosztować budowa trasy S17 na odcinku od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód. Chodzi o 13,2-kilometrowy fragment drogi łączącej Lublin z Warszawą. Wczoraj GDDKiA podpisała umowę na wykonanie prac z firmą Mota Engil Central Europe.

Wykonawca najpierw przygotuje dokumentację projektową i uzyska niezbędne pozwolenia, a następnie zrealizuje prace drogowe. Ma się z tym uporać w ciągu 34 miesięcy. Przy czym do tego czasu nie wlicza się okresu zimowego - między 15 grudnia a 15 marca.

- Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku, tak jak z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego - zapowiada Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

Nawierzchnia nowej ekspresówki zostanie wykonana w technologii betonu cementowego i na całym odcinku będzie przebiegać po zachodniej stronie obecnej „siedemnastki”. Jezdnia dawnej drogi krajowej stanie się trasą do obsługi ruchu lokalnego.

To kolejna umowa na budowę S17. Pod koniec września GDDKiA zleciła prace na odcinku między końcem obwodnicy Garwolina a granicą województw mazowieckiego i lubelskiego. Wykona je Budimex. Firma zajmie się zaprojektowaniem i budową dwóch odcinków o łącznej długości 25,2 km: od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (12,2 km) oraz od obwodnicy Gończyc do granicy województw (13 km). Koszt pierwszego odcinka to 288,5 mln zł, a drugiego 313,6 mln zł. Prace mają potrwać 34 miesiące (bez okresów zimowych). Roboty w terenie powinny ruszyć wiosną 2017 roku.

Na przełomie października i listopada ma być podpisana umowa na kolejny odcinek S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. - W tym samym okresie zostaną otwarte oferty cenowe na trzy odcinki realizacyjne, na jakie podzielono budowę S17 na terenie województwa mazowieckiego od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina - dodaje Nalewajko.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jac
man nadzieję, że tego dożyję
T
Tomek
Droga S 19 jest istotna tylko z punktu widzenia Rzeszowa, bo będzie łączyć to miasto z Warszawą. Dla Lublina to droga drugorzędna. Przecież nie bedziemy jeździć do Krakowa przez Rzeszów :) Dlatego dla nas istotniejsza jest droga ekspresowa do Radomia przez Puławy, a nie S 19 do Rzeszowa.
g
galicyjski chlop polski
Szkoda tylko, że nie podają terminu rozpoczęcia tej budowy. Harmonogram tej budowy, jak i trwająca budowa przebiegają od strony Rzeszowa. Ale za tym chodzą i gardłują tamtejsi posłowie. U Nas z 1 miejsca pewnej listy z rolniczym elementem w tle startuje pan, który przez całą kadencję zabrał chyba tylko 1 raz głos z poselskiej mównicy. Po co ty Jaśku się tam pchasz ? Kaska ciągnie lepiej od magnesu ? Przy takich rozmownych posłach S -19 nigdy nie powstanie by połączyć się z granicą Podkarpacia. Zostań sobie Jaśku w tym bliskim mi motyczu i pracuj na chlebek jak prawdziwemu rolnikowi przystało.
l
l
20mln za km, średnia unijna trochę wyższa, ponadto wchodzą wiadukty i wezły
i
ik
umowa na ten odcinek już jest podpisana, teraz pracują geodeci i jest uzgadniany porojekt
p
po
"Obiecał pan kożuch, ciepłe słowa jego"... pamiętamy również słowa naszych europarlamentarzystów z PO, którzy z Brukseli ze wstrętem i obrzydzeniem odmówili pieniędzy na drogi łączące Bałtyk z Morzem Czarnym.
b
boski_lu
niech mu emerytura lekką będzie ;)
Q
QPA OFF
A co z łącznikiem 7-kilometrowym od węzła Kurów do nowego mostu w Puławach? Tak tylko pytam, podobno miał być budowany przez 7 lat???
j
j32
Taaaaa, każda władza ma obywateli w du....., obiecuje rzeczy z kosmosu - to jest syndrom ryja przy korycie.
j
j32
Jak się pod stołem kasę się wzieło to co się dziwić, że takie buble przechodzą w tych czasach. Gdaka cały czas monitoruje przecież - tak przynajmniej kłapią, ale widocznie sprzęt monitorujący mają kiepski.
v
vi
W II połowie 2008 wycofał sie z tej obietnicy, jak i wielu innych
v
vi
I tak zapewne będzie, bo DOCHODY BUDZETOWE na przyszły rok PRZESZACOWANE o ok .30mld zł, więc to będzie narastało co roku, więc na drogi zabraknie pieniędzy
m
mk1960
Roboty ziemne ruszą na wiosnę 2017 + 34 miesiące nie licząc okresu zimowego to prosta matematyka mówi, że ekspresówka będzie gotowa na 2022 - a to nie jest 4 lata.
a
ars
13,2km za 270mln zł... śmiem twierdzić ze to raczej trasa ze złota.. albo 16 pasmowa 4 jezdniowa...
k
kocham platfusów
Lemingi!! Ja tą trasą jeżdżę od trzech lat, a wy? Przecież mafia PO obiecała ją na Euro 2012. I co? Jajco??? A teraz też mafia PO obiecuje plakatami Kopacz pracę i podwyżki. To kolejne oszustwo.
LUDZIE OBUDŹCIE SIĘ I NIE GŁOSUJCIE NA MAFIĘ OSZUSTÓW !!!
Dodaj ogłoszenie