18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S17: Drogowcy szukają wykonawcy drogi od Kurowa do granic Lubelszczyzny

Aleksandra Dunajska
Prace przy budowie S17 mają się zakończyć w 2018 r.
Prace przy budowie S17 mają się zakończyć w 2018 r. Fot. Malgorzata Genca / Polskapresse
Drogowcy ogłosili w piątek przetarg na budowę dalszego ciągu S17 do Warszawy i połączenia „siedemnastki” z mostem w Puławach. Nowymi trasami kierowcy pojadą najpóźniej w połowie 2018 roku.

Wybrani w przetargu wykonawcy zrealizują m.in. dwa odcinki S17 (nieco ponad 33 km): od miejsca, gdzie kończy się dotychczas wybudowana „siedemnastka” (węzeł Kurów Zachód) do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. – Trasa od granicy województw w kierunku Lublina pobiegnie nowym śladem omijając Ryki, a za Moszczanką wykorzysta korytarz istniejącej drogi krajowej nr 17 – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Postępowanie obejmuje też budowę połączenia węzła Kurów Zachód z mostem w Puławach. O inwestycji mówi się od lat. To przedsięwzięcie pilne zwłaszcza teraz kiedy gotowy jest odcinek S17 do Kurowa, a w perspektywie jest doprowadzenie „siedemnastki” do samej Warszawy. Żeby połączyć S17 z przeprawą przez Wisłę i dać kierowcom dodatkowy solidny kawałek trasy szybkiego ruchu, potrzeba zaledwie 10,5 km nowej ekspresówki. Niezbędne będzie też poszerzenie o drugą jezdnię 1,3 kilometra drogi łączącej się bezpośrednio z przeprawą przez Wisłę.

- Umowy z wykonawcami zostaną podpisane w 2014 roku – zapowiada Krzysztof Nalewajko.

Budowa ruszy jednak rok później, bo wybrane firmy będą zobowiązane nie tylko do przeprowadzenia prac w terenie. – W ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy wykonawca będzie musiał wykonać projekty budowlane i uzyskać decyzję zezwolenia na realizację inwestycji – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko.

Sama budowa potrwa od 22 do 25 miesięcy – wyłączając okres zimowy między 15 grudnia a 15 marca. – Czas realizacji inwestycji będzie jednym z kryteriów oceny ofert. Firmy, które zapowiedzą jego skrócenie do 22 miesięcy mogą liczyć na dodatkowe punkty. Podobnie jak te, które wydłużą okres gwarancji na wykonane prace z pięciu do dziesięciu lat – zaznacza Nalewajko. – Najważniejszym czynnikiem, w 90 procentach decydującym o wyniku przetargu, będzie jednak cena – dodaje.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem GDDKiA, ekspresówką do granicy województw i do mostu w Puławach kierowcy pojadą pod koniec 2017 lub w połowie 2018 roku. – Będzie to zależało od zadeklarowanego przez wykonawców czasu na prace budowlane – mówi Krzysztof Nalewajko.

Przetargi na pozostały odcinek S17 - od granicy województw do węzła Lubelska pod Warszawą (gmina Wiązowna) – mają być rozpisane do końca tego roku. Według tego scenariusza cała S17 z Lublina do przedmieść stolicy ma być gotowa w 2018 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski