Przyjazd nowych mercedesów (20) pozwolił na wymianę w ciągu jednego roku jednej czwartej taboru autobusowego. Problemem MPK są jednak w dalszym ciągu trolejbusy.
- O ile z autobusami nie ma już większych kłopotów, to z trolejbusami jest tragedia - otwarcie przyznaje prezes Rydecki. - Opracowałem plan, w jaki sposób tę sytuację poprawić.
Jego zdaniem, spółka powinna sama uruchomić montownię takich pojazdów. W środę z fabryki w Mińsku przyjedzie do Lublina nadwozie pierwszego trolejbusu, który w przyszłości będzie wyglądał dokładnie tak, jak testowany w zeszłym roku w Lublinie MAZ 203. Tego samego dnia monterzy mają przystąpić do jego składania. Zostanie zbudowany na polskim napędzie. - Postanowiliśmy uruchomić naszą montownię z dwóch powodów. Po pierwsze, chcemy dać pracę lublinianom, a po drugie, montaż trolejbusu będzie tańszy niż jego zakup po cenie rynkowej - wyjaśnia Rydecki. Nowy trolejbus kosztuje 1,5 mln zł. Koszt budowy w Lublinie będzie mniejszy o 30-40 proc. Obecnie MPK posiada 209 autobusów. Ma też 60 trolejbusów, w tym tylko cztery nowe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?