Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wycieczki rowerowe w woj. lubelskim. Gdzie w weekend 20 - 21 kwietnia? Podpowiadamy pomysły na wyprawę

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozmyślasz nad wyprawę rowerową w woj. lubelskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Mamy 10 ciekawych propozycji tras. Są różne pod względem trudności czy odległości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wycieczkę rowerową w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Sprawdź, jakie trasy rowerowe w woj. lubelskim proponujemy na weekend.

Spis treści

Wycieczki rowerowe w woj. lubelskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. lubelskim, które polecają inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 20 kwietnia w woj. lubelskim ma być od 4°C do 12°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 4% do 45%. W niedzielę 21 kwietnia w woj. lubelskim ma być od 2°C do 9°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 6% do 32%.

🚲 Trasa rowerowa: Centralny Rowerowy Szlak Roztocza

• Początek trasy: Zwierzyniec
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 90,75 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 40 min.
  • Przewyższenia: 117 m
  • Suma podjazdów: 367 m
  • Suma zjazdów: 350 m

Stokrotka21 poleca tę trasę

Centralny Rowerowy Szlak Roztocza od Zwierzyńca do Horyńca.

🚲 Trasa rowerowa: Ze Strzyżyny do Góry Kalwarii

• Początek trasy: Radzyń Podlaski
  • Dystans: 73,23 km
  • Czas trwania wyprawy: 8 godz. i 11 min.
  • Przewyższenia: 99 m
  • Suma podjazdów: 1 201 m
  • Suma zjazdów: 1 223 m

Fotoimpresje poleca tę trasę

Na wycieczkę wyjechaliśmy z Warszawy pociągiem do stacji Sażyna, to jest drugi przystanek PKP za Warką w kierunku Radomia.

Przygoda zaczęła się już na samym początku, gdy konduktor chciał nas wyrzucić z rowerami z pociągu, a następnie zagroził, że nie odjedzie z taka ilością rowerów "na pokładzie" Było nas około osiemdziesiąt osób, a pociąg składał się tylko z jednej jednostki. Nawet gdzieś dzwonił, ale musiał dostać odpowiedź nie taką, jakiej się spodziewał, bo ucichł i pociąg ruszył o planowej godzinie.

Pierwszy odcinek trasy dość nieprzyjemny, oryginalne kocie łby na długości około 3 km przez las solidnie nami wytrzęsły, a potem było jeszcze gorzej. Drogi tak piaszczyste, że tylko najbardziej wytrwali na przystosowanych do tego rowerach dali radę przejechać, reszta z nas w pocie czoła przedzierała się, prowadząc rowery. Tak było niemal do Głowaczowa. Potem drogi były już asfaltowe i takimi dojechaliśmy do wsi Ryczywół. Stamtąd, nadrabiając kilka km, pojechaliśmy zobaczyć ujście rzeki Radomki do Wisły.

W drodze powrotnej pojechaliśmy do Magnuszewa i po odpoczynku dalej do Góry Kalwarii, skąd odebrał nas zaprzyjaźniony samochód, ale gdyby nie późna pora, prawdopodobnie wrócilibyśmy do Warszawy niebieskim szlakiem rowerowym .

🚲 Trasa rowerowa: Zwierzyniec - Florianka - Górecko Stare

• Początek trasy: Zwierzyniec
  • Dystans: 10,03 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 73 m
  • Suma podjazdów: 261 m
  • Suma zjazdów: 218 m

Trasę dla rowerzystów poleca Slawo75

Lekka, przyjemna trasa przez Roztoczański Park Narodowy, idealna do jazdy z dziećmi.

🚲 Trasa rowerowa: Roztocze dzień drugi

• Początek trasy: Krasnobród
  • Dystans: 51,71 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 48 min.
  • Przewyższenia: 113 m
  • Suma podjazdów: 1 528 m
  • Suma zjazdów: 1 525 m

Trasę dla rowerzystów poleca Taz77

Dzień drugi to piękny komplet najważniejszych atrakcji Roztocza. Od razu Rezerwat nad Tanwią z jego malowniczymi rzeczkami Jeleniem i Tanwią. Oczywiście wodospad na Jeleniu i szumy na Tanwi obowiązkowe odwiedziny. Potem szybka akcja po asfalcie do Kamieniołomu w Nowinach, chwilę po odwiedziny na Czartowym polu które jest po sąsiedzku. Po nim kilka km po lasach i polach do Kamieniłomu w Józefowie wdrapać się na klif. W samym Józefowie posiłek i zaraz po strzała w kierunku Nowin przez Hamernię. W Nowinach odbijamy na szlak niebieski żeby wjechać do lasu i tu czeka nas niespodzianka. po lewej stronie dopływ Sopotu jest jak bajka. Rozglądajcie się w lewo. Do Majdanu Sopockiego chwilka drogi przez las. W samym Majdanie chwila odpoczynku nad tutejszym zalewem. Złapać oddech i dalej w las w stronę wieży widokowej na wzniesieniu Suśca. Z wieży rozpościera się widok na dwie krainy. Roztocze zachodnie i środkowe. W oddali też wystaje masyw Wielkiego Działu. Szybkim zjazdem w dół docieramy do głównej drogi i jeszcze odwiedziny rzeź Kargula i Pawlaka a potem już spokojnym kręceniem wracamy do noclegowni

🚲 Trasa rowerowa: Lasami Puszczy Stromeckiej i Kozienieckiej

• Początek trasy: Radzyń Podlaski
  • Dystans: 68,55 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 64 m
  • Suma podjazdów: 275 m
  • Suma zjazdów: 229 m

Kilometr poleca tę trasę

Dla miłośników Puszczy Stromeckiej i Kozienickiej proponujemy kolejną, drugą trasę lasami tych leśnych kompleksów. Pokonanie jej wymaga znacznego wysiłku i proponujemy ją dla osób przygotowanych kondycyjnie. Znaczna jej część prowadzi piaszczystymi odcinkach i w niektórych miejscach zmuszeni będziemy prowadzić rowery. Proponujemy zatem szersze opony. Tereny te są bardzo ładne krajobrazowo. Las, obcowanie z jego ekosystemem sprawia wiele radości.
Na trasie wycieczki odwiedzimy Studzianki Pancerne, w okolicach których w sierpniu 1944r doszło do bitwy 1. Brygady Pancernej im. Bohaterów Westerplatte i radzieckiej 8 Armii 1 Frontu Białoruskiego z dwiema niemieckimi dywizjami pancernymi w tym ze słynną Dywizją Pancerno Spadochronowa "Herman Göering" i niemiecką Dywizją Grenadierów. Przejeżdżać będziemy przez ładnie położoną od strony rzeki Radomki wioskę Chodków i dalej jechać będziemy szlakiem bojowym 31. Pułku Piechoty Strzelców Kaniowskich staczającym walki z Niemcami we wrześniu 1939r. W końcowym etapie trasy przez Kozienicki Park Krajobrazowy powrócimy na szlak czerwony i jechać będziemy wzdłuż historycznego traktu - "Gościńcem Królewskim". Mijać będziemy rezerwaty: "Zagożdżon", " Ponty" i "Ciszek".

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Bełżec nr 2 Wycieczka do Tomaszowa Lub.

• Początek trasy: Lubycza Królewska
  • Dystans: 28,82 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 42 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podjazdów: 610 m
  • Suma zjazdów: 624 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę rowerzystom

Przebieg: Bełżec - Żyłka - Łaszczówka - Tomaszów Lubelski - Rabinówka - Podlesina –Chyże Stopień trudności: średni.
Wycieczka pozwala zwiedzić Tomaszów Lubelski - ośrodek powiatowy, a zarazem największe miasto na Roztoczu Polskim, bogate w pamiątki historii.

0,0 km - opuszczamy dworzec PKP w Bełżcu, przeprowadzając rower przeciwnej stronie. Kierujemy się w prawo. Po pokonaniu dystansu 1,6 km, po prawej stronie na skraju lasu dostrzegamy pojedynczy BUNKIER LINII MOŁOTOWA.

2,5 km - na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Zjeżdżamy stromo do miejscowości Żyłka.

3,6 km - w Żyłce skręcamy w prawo, by przejechać przez most. Mijamy kaplice PW. Matki Bożej Częstochowskiej.

4,0 km - za mostem udajemy się prosto, wpierw drogą asfaltową, następnie gruntową. Odtąd czerwony szlak pieszy Wolnościowy prowadzi nas częściowo po trasie dawnej wąskotorówki
z Bełżca do Tomaszowa Lub.

7,5 km - między Żyłką a Łaszczówką napotkamy jedno ze źródeł Sołokiji (kiedyś parowozy z Bełżca zaopatrywały się w nim w wodę).

10,0 km - Łaszczówka. W centrum miejscowości skręcamy w lewo.

13,5 km - w Tomaszowie Lubelskim przejeżdżamy obok zespołu cmentarzy, z kwaterą żołnierską oraz grobem gen. Tadeusza Piskora, dowódcy armii „Lublin” we wrześniu 1939 r. Osiągamy drogę krajową nr 17, którą jedziemy w prawo, do Rabinówki.

18,0 km - Rabinówka, przecięcie niebieskiego szlaku pieszego Centralnego. Pod koniec miejscowości udajemy się w lewo, a na kolejnym skrzyżowaniu w prawo, by minąć stadninę koni i dojechać do Podlesiny.

22,3 km - na głównym skrzyżowaniu w Podlesinie obok kaplicy i pomnika kierujemy się w lewo i początkowo asfaltem, następnie drogą gruntową przez las docieramy do miejscowości
Chyże.

26,4 km - po przejechaniu przez miejscowość natrafiamy na KAPLICZKĘ ŚW. ANTONIEGO, usytuowaną pod lasem. Po przejechaniu przez las docieramy do Bełżca. Tu nadal jedziemy szosą do skrzyżowania przy sklepie spożywczym, gdzie skręcamy w lewo, w ulicę wyłożoną trylinką. Następnie po pokonaniu 50 m kierujemy się w prawo i drogą gruntową docieramy do słynnego POMNIKA PRZYRODY – JAŁOWCA POSPOLITEGO.

27,5 km - wracamy na asfaltową ulicę, którą kierujemy się na wprost, by dojechać do drogi wojewódzkiej nr 865. Udajemy się 120 m w lewo, skręcamy w prawo i drogą gruntową (100 m) przecinającą tory kolejowe trafiamy do POMNIKA PRZYRODY „LIPKI” oraz usytuowanego wśród starych drzew POMNIKA ROMÓW I SINTI.

26,3 km - wracamy do drogi wojewódzkiej, udajemy się nią w prawo. Po 400 m jazdy po prawej widzimy CERKIEW GRECKOKATOLICKĄ PW. ŚW. BAZYLEGO WIELKIEGO, która kryje się za POPÓWKĄ (przedszkole), 50 m dalej usytuowany jest KOŚCIÓŁ PW. MATKI BOŻEJ KRÓLOWEJ POLSKI. Po przejechaniu kolejnych 400 m po lewej napotkamy ścieżkę do ŹRÓDEŁKA ŚW. FLORIANA.

29,6 km - jedziemy nadal drogą wojewódzką, docieramy do skrzyżowania z drogą krajową nr 17. Stojąc na tym skrzyżowaniu, po lewej stronie, za sklepem zobaczymy DAWNĄ STACJĘ
POMP WODNYCH.
Skręcamy w prawo. Przed przejazdem kolejowym należy zwrócić uwagę na murowaną KAPLICZKĘ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA. Po chwili dojeżdżamy do dworca PKP, na którym zaczęła się wycieczka. Opodal znajduje się KOMPLEKS OBIEKTÓW POKOLEJOWYCH.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 3 Na Czartowe Pole

• Początek trasy: Krasnobród
  • Dystans: 34,34 km
  • Czas trwania wyprawy: 98 godz. i 46 min.
  • Przewyższenia: 82 m
  • Suma podjazdów: 1 053 m
  • Suma zjazdów: 1 049 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę

NA CZARTOWE POLE, Trasa Nr 3, Gmina Susiec.
Długość trasy – ok. 34 km, nawierzchnia: asfalt – 28 km, szuter – 1 km, droga gruntowa – 4,5 km, droga piaszczysta – 0,5 km, Stopień trudności – trudny, zalecany typ roweru – górski. Na trasie można zobaczyć: cmentarz wojenny z 1939 r. oraz drewniany kościół (dawną cerkiew) w Łosińcu, zabytkowy młyn wodny w Ciotuszy Nowej, zalew i zabytkowy kościół w Majdanie Sopockim, wodospady na rz. Sopot w Nowinach i w rezerwacie Czartowe Pole, kamieniołom w Nowinach, cmentarz wojenny w Błudku, Muzeum Pożarnictwa w Oseredku.
0,0 km – z Suśca wyjeżdżamy w kierunku Tomaszowa Lub.
1,0 km – odbijamy z szosy w prawo, do Rybnicy, następnie przejeżdżamy przez most na Potoku Łosinieckim, by po 1,5 km opuścić tę miejscowość, powracając na główną szosę. Jedziemy dalej szlakiem Green Velo przez Wólkę Łosiniecką do Łosińca.
6,6 km – w Łosińcu możemy zwiedzić cmentarz wojenny z 1939 r. oraz podjechać w prawo, do drewnianego kościoła (dawnej cerkwi z 1797 r.). Wracając, koło w/w cmentarza kierujemy się szosą na wprost, tj. na północ, do miejscowości Zawadki, następnie na zachód przez Kunki do Ciotuszy Nowej.
15,1 km – docieramy do zachodniego krańca Ciotuszy Nowej, gdzie przy kościele i zabytkowym młynie pojawia się niebieski szlak rowerowy łączący Majdan Sopocki Pierwszy z Krasnobrodem. Tu skręcamy na południe, wspinamy się pod górę, by po 300 m, odbić w prawo, w gruntową, polną drogę prowadzącą na szczyt, a następnie w dół do lasu. Ten krótki odcinek gruntowej drogi po deszczu staje się błotnisty. Podążamy gruntową drogą, obok przysiółka Kędrawka, wzdłuż głęboko wciętej doliny Sopotu. Dalej po betonowych płytach jedziemy do Majdanu Sopockiego I.
(Uwaga! niebieski szlak rowerowy z Ciotuszy Nowej do Majdanu Sopockiego Pierwszego w ostatnim czasie zmienił swój bieg. Można więc alternatywnie przybyć ten odcinek inną drogą, kierując się jego znakami).
18,6 km – udajemy się przez most na zalewie do Majdanu Sopockiego II, następnie koło kościoła i przez las zielonym Szlakiem Rowerowym Ziemi Józefowskiej do Nowin. Na rzece Sopot można zobaczyć tu charakterystyczne, roztoczańskie wodospady. Trzymając się nadal zielonego szlaku, docieramy do rezerwatu Czartowe Pole, przy którym usytuowana jest stacja MOR Green Velo.
24,0 km – z parkingu przy Czartowym Polu udajemy się szosą na wschód. Jedziemy ok. 8 km najpierw przez las, następnie przez Oseredek, mijając Muzeum Pożarnictwa do Suśca.
34 km – stacja PKP w Suścu.

🚲 Trasa rowerowa: Na VIII Zlot Wojowników Słowian, Bałtów i Wikingów w Mielniku

• Początek trasy: Biała Podlaska
  • Dystans: 39,43 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 49 min.
  • Przewyższenia: 78 m
  • Suma podjazdów: 517 m
  • Suma zjazdów: 530 m

Sowa.jakub1 poleca tę trasę

Trasa z Białej Podlaskiej do Mielnika nad Bugiem na obchody VIII Zlotu Wojowników Słowian, Bałtów i Wikingów.

🚲 Trasa rowerowa: Polesiem i Podlasiem/ Etap I: Chełm - Okuninka

• Początek trasy: Rejowiec
  • Dystans: 73,06 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 34 min.
  • Przewyższenia: 58 m
  • Suma podjazdów: 818 m
  • Suma zjazdów: 844 m

Damjen78 poleca tę trasę

Niewiele brakło aby ta wyprawa, mająca być gwoździem rowerowego sezonu, nie doszła do skutku. Decyzja o wyjeździe została podjęta w dzień tegoż wyjazdu. Nie będę się rozwodził nad przyczynami takiego stanu rzeczy. Ważne, że ostatecznie wyruszyliśmy. Na szynobus do Lublina nie mieliśmy już szans zdążyć więc skorzystaliśmy z możliwości transportu pośpiesznym "Sanem" do Bydgoszczy. Było ciasno i drogo ale ważne, że dotarliśmy do lubelskiego grodu gdzie mogliśmy przesiąść się na poczciwy "kibelek" zmierzający przez Chełm do granicznego Dorohuska. W Chełmie zanim wyruszyliśmy na eksplorację wschodnich obrzeży Rzeczypospolitej zajechaliśmy na miejscowy rynek. W końcu to druga co do wielkości aglomeracja miejska na terenie Lubelszczyzny więc wypadało dotrzeć do jej serca, nawet jak wymagało to chwilowej wspinaczki. Swoją drogą podjazd na chełmską starówkę był największym przewyższeniem na trasie inauguracyjnego etapu naszej wyprawy. Potem zrobiło się płasko i spokojnie. Ta rowerowa sielanka trwała dalej po osiągnięciu w Rudce tzw. "Nadbużanki", łączącej Dorohusk z Terespolem. Niby szosa wojewódzka ale mijające nas auta można było policzyć na palcach obu rąk. Jedynie popękana i połatana nawierzchnia dawała się we znaki. Po drodze minęliśmy m.in. Uhrusk. Obecnie to niewielka, senna można by rzec wioska. Tymczasem miała ona swój złoty okres w historii będąc w XIII w. przez krótki okres czasu stolica księstwa halicko-włodzimierskiego. Potem utraciła znaczenie na rzecz Chełma. Obecnie o jej walorach turystycznych decyduje obecność dwóch zabytkowych świątyń. W Woli Uhruskiej zataczamy pętlę po miejscowości szukając lokalu w którym można by coś przekąsić z marnym zresztą efektem. Co prawda trafiamy na restaurację Gibson ale brak jakiegokolwiek klienta zniechęca nas do zawitania w jej podwoje. Kontynuujemy tym samym naszą podróż. Zabudowania kolejnych miejscowości ustępują miejsca zielonej ścianie Lasów Sobiborskich otulającej drogą z obu jej stron. Jedynie rozrzucona zabudowa wsi Zbereże wdziera się w ten leśny pejzaż. Na drodze co rusz widać rozjechane szczątki licznych węży, które pomyliły śmiertelnie niebezpieczny asfalt z nadmorską plażą. W życiu nie widziałem takiej ich ilości. W miejscowości Wołczyny opuszczamy "Nadbużankę' i początkowo gruntowym traktem, przechodzącym następnie w mocno nadszarpnięty zębem czasu asfalt dojeżdżamy do śródleśnego Sobiboru. Tutaj poświęcam trochę czasu na zwiedzenie obszaru dawnego obozu zagłady. Jestem na tyle zdeterminowany, że nawet prowadzone na jego terenie prace budowlane nie są w stanie przeszkodzić mi w dotarciu flankowaną kamieniami z nazwiskami pomordowanych żwirową Aleją Pamięci do Kopca skrywającego prochy ofiar. Niestety na zwiedzenie muzeum nie ma już szans, jako że na miejsce docieramy zbyt późno. Z Sobiboru pozostaje nam do pokonania ostatni odcinek śródleśnej szosy. Pierwotnie mieliśmy z niej zboczyć i z przebiegiem szlaku rowerowego dotrzeć skrótem nad Jezioro Białe. Skręt na szlak jednak przeoczamy i chyba dobrze się stało, gdyż czekałaby nas trudna przeprawa jednym z piaszczystych traktów. Tymczasem jedziemy bez choćby jednej porządnej przerwy więc zmęczenie daje powoli znać o sobie. Dojeżdżamy w efekcie do głównej szosy łączącej Chełm z Włodawą, aby po chwili znaleźć się w Okunince nad Jeziorem Białym. To popularne miejsce letniego wypoczynku nie tylko dla mieszkańców Lubelszczyzny. Tutejsza baza gastronomiczno-noclegowa imponuje swoją rozległością. Na szczęście tłumów plażowiczów nie uświadczamy, wszak jest już po sezonie i miejscowość sprawia wrażenie opuszczonej poza tutejszymi autochtonami. Po pewnych perypetiach natury orientacyjnej odnajdujemy pensjonat "Zacisze" i kwaterujemy się zgodnie z wolą Justysi w domku letniskowym. Temperatura w środku nie wysoka ale za to wyposażenie "full wypas" z łazienką, kuchenką, TV oraz WIFI. Na koniec przychodzi czas na zasłużony, orzeźwiający nektar chmielowy na przydomowym tarasie. I pal sześć problemy z gardłem.

SIGMA BC 1609:
dystans: 75,08 km.

cena noclegu: 35 zł./os.

🚲 Trasa rowerowa: Wieczorna przejażdżka do Nałęczowa

• Początek trasy: Poniatowa
  • Dystans: 17,92 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 35 min.
  • Przewyższenia: 79 m
  • Suma podjazdów: 525 m
  • Suma zjazdów: 527 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Klub_Eskapada

Trasa łatwa, po asfalcie, choć jest trochę pagórkowato ;-) Ale nie sprawia to większego problemu, bo zjeżdżając z górki można podjechać z rozpędu pod następną. Szkoda, że wieczorem nie dało się napić wód nałęczowskich w pijalni. Pijalnia czekolady też trochę niedostosowana - żeby dowiedzieć się czego możemy się napić trzeba usiąść przy stoliku. Brak możliwości wzięcia czekolady "na drogę". Chyba trochę "rozbestwieni"

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak przygotować się na wycieczkę rowerową?

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Lubelskie trasy rowerowe: Odkryj uroki przyrody i historii

Lubelskie to prawdziwy raj dla miłośników rowerowych wycieczek. Rozległe lasy, malownicze łąki oraz fascynujące lessowe wąwozy tworzą doskonałe warunki dla przyjemnych i atrakcyjnych tras rowerowych.

Nadbużański Szlak Rowerowy, o długości 256 km, wiedzie od Janowa Podlaskiego do Hrubieszowa. Wyprawa szlakiem oznakowanym kolorem czerwonym, to magiczne doświadczenie, prowadzące przez wschodnią część województwa lubelskiego w sąsiedztwie rzeki Bug. Kolejnym interesującym szlakiem jest trasa Kazimierz Dolny – Lublin o długości 67 km. Zachwyci różnorodnością krajobrazów i bogatą historią regionu. Jeśli zależy Ci na zachodniej części Wyżyny Lubelskiej, nie może zabraknąć szlaku Kazimierz Dolny - Kraśnik.

Nie zwlekaj! Skorzystaj z bogactwa tras rowerowych w Lubelskim i ciesz się aktywnym wypoczynkiem, odkrywając piękno przyrody i historii tego niezwykłego regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?