reklama

Sekielski i Morozowski, autorzy "Teraz my!" znikną ze stacji TVN

Anita CzuprynZaktualizowano 
Dziennikarze TVN Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski są teraz do wzięcia
Dziennikarze TVN Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski są teraz do wzięcia TVN / Metaluna / Piotr Porebski
Tylko do czerwca będziemy jeszcze oglądać w TVN polityczny show Tomasza Sekielskiego i Andrzeja Morozowskiego "Teraz my!". Jak dowiedziała się "Polska", decyzja o rezygnacji z programu zapadła kilka dni temu. Prezes Piotr Walter zakomunikował to gospodarzom osobiście.

- Rzeczywiście od czerwca nie będzie nas w TVN i zastanawiamy się, co dalej ze sobą zrobić - potwierdza w rozmowie z "Polską" Andrzej Morozowski. Odmówił komentarza dotyczącego powodów tej decyzji. Z naszych informacji wynika, że TVN chce wyprowadzić z anteny całą publicystykę i postawić głównie na rozrywkę. Miejscem na opinie i politykę ma być kanał TVN24. Ale dyskusyjną sprawą jest, czy Sekielski i Morozowski tam przejdą. Choć otrzymali taką propozycję, niekoniecznie musi im się podobać to, co mieliby tam robić. Bo po pierwsze, miałby to być zupełnie inny program, a po drugie, w nie najlepszym czasie antenowym (sobota, godz. 13). I po trzecie w końcu, emitowany miałby być ze studia wirtualnego. - To już nie byłby show, jaki robili, ale bardzo kameralna produkcja i z pewnością takich emocji, jakie można było pokazać w dużym studio, np. z zaproszonym Wojciechem Jaruzelskim, nie dałoby się zrobić - mówi nasz informator z TVN.

Niewiele jest w polskiej telewizji programów publicystycznych, które utrzymałyby się tak długo. Inauguracja "Teraz my!" odbyła się we wrześniu 2005 r. Rok później Sekielski i Moro-zowski zostali Dziennikarzami Roku, a ich program za sprawą "taśm Renaty Beger" był na ustach wszystkich. To w "Teraz my!" ujawniono rozmowy, jakie ukrytą kamerą nagrała posłanka Samoobrony Renata Beger z wysokimi politykami PiS, którzy proponowali jej korzyści za poparcie będącego wówczas u władzy Prawa i Sprawiedliwości. - Zemstą PiS za te taśmy była potem afera gruntowa - uważa dziś Renata Beger.
Tandem Sekielski i Morozowski podejmował zwykle najważniejsze tematy polityczne w kraju. To u nich Lech Kaczyński przepraszał Donalda Tuska za wyciągnięcie w kampanii prezydenckiej dziadka z Wehrmachtu, a Aneta Krawczyk ujawniła nieznane wątki seksafery w Samoobronie.

TVN, wyprowadzając publicystykę do kanałów tematycznych, wyprzedza tendencje

Bezkompromisowe rozmowy prowadzono w niebanalnych scenografiach. Dla premiera Kazimierza Marcinkiewicza, który zwierzył się, że marzy o tym, aby być prezydentem Warszawy, zorganizowali Wielką Grę, którą poprowadziła Stanisława Ryster. Pawła Piskorskiego zaproszono do gry w ruletkę, gdy oświadczył dziennikarzom w Sejmie, że 134 razy pod rząd wygrał w ruletkę. W programie wzięli też udział goście z zagranicy - para amerykańskich homoseksualistów znanych z orędzia prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Wiele razy po ich programach podnosiły się głosy potępienia. Autorom zarzucano, że prowokacyjnymi pytaniami zmuszają do zwierzeń, przekraczając strefę intymną zapraszanych gości. Że sprzeniewierzają się zasadom misji społecznej dziennikarstwa. Widzowie szczególnie źle ocenili program z ministrem sportu Mirosławem Drzewieckim, którego gospodarze oskarżyli m. in. o spędzenie nocy w amerykańskim areszcie i bicie żony. Internetowe fora zaroiły się wówczas od okrzyków potępienia, że autorzy pokazują pseudosensację.
Wiele razy wróżono już koniec programu i wielu pierwszoligowych polityków odmawiało w nim udziału. Wśród nich Donald Tusk, rozzłoszczony tym, że po tym, jak został premierem i przyjął zaproszenie do "Teraz my!", w studio zaśpiewała dla niego Doda, niczym Marilyn Monroe przed prezydentem Johnem Kennedym. Premier miał wówczas powiedzieć, że do programów rozrywkowych chodził nie będzie.
W 2009 r. Roman Giertych za naruszenie dóbr osobistych w programie Sekielskiego i Morozowskiego podał TVN do sądu i wygrał. Autorzy oskarżyli go bowiem, że nie wywiesił polskiej flagi w dniach 2 i 3 maja. Rzecz w tym, że dom, jaki pokazał materiał filmowy, nie należał już do Romana Giertycha, bo sprzedał go rok wcześniej.

Na temat likwidacji programu nie chciał wypowiadać się minister Tomasz Arabski, bohater ostatniego odcinka, którego nazwiskiem posłużyli się autorzy, by udowodnić, jakie niebezpieczeństwa niesie internet. Korzystając z programu Sharpmail, podszyli się pod szefa kancelarii premiera, dzięki czemu zdobyli poufne dane wysokich urzędników państwowych. - Nie mam żalu. Może była to prowokacja dziennikarska na granicy prawa, ale uprawniona, bo pokazała ważny problem - mówi "Polsce" Tomasz Arabski. Dla Renaty Beger likwidacja programu będzie dużą stratą. - Sekielski jest dociekliwy, a humor Morozo-wskiego łamie niepotrzebny patos. Świetnie się uzupełniają - mówi Beger, podkreślając, że jest wiernym widzem ich programu. Ale ostatnio odczuła, że program prowadzony jest w taki sposób, jakby autorzy mieli z tyłu hamulec. - Kto i co jest tym hamulcem - nie wiem - mówi była gwiazda Samoobrony.

- Chciałbym ich też zobaczyć osobno - mówi z kolei prof. Wiesław Godzic, medioznawca, dodając: - Formuła każdego programu się kończy i czas na zmiany. Prof. Godzic uważa, że zamiar władz TVN, by wyprowadzić publicystykę z anteny, nie jest pozbawiony logiki. - TVN wyprzedza tendencje, jakie panują dziś w mediach. Nadchodzą czasy telewizji tematycznych - mówi. Wróży również wielkie przemeblowanie w samym TVN24, w którym jego zdaniem nastąpi niedługi koniec "Szkła kontaktowego". - To być może są bolesne zabiegi, ale stacje komercyjne nie są od tego, by robić publicystykę - twierdzi Godzic. - Tak się stało tylko dlatego, że tego obowiązku nie spełnia dobrze telewizja publiczna. To w niej powinny być najlepsze programy publicystyczne.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Materiał oryginalny: Sekielski i Morozowski, autorzy "Teraz my!" znikną ze stacji TVN - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jerzy

podobno tvn nie ma na spłatę kredytów i stawia na seriale. dlatego wycofał ten program. i bardzo dobrze. pieniądz jest pieniądz

m
maro

pisze sie "z rzedu" a nie pod rząd...

y
yt

to teraz pora aby zniknal niemiecki dziennik "polska the times"

s
savena

Dabrowa nigdy - cwiercinteligent. Markowski moze byc. Boze te czerwone trampki pokazywane tak nachalnie.
Dzwonia ciagle ci sami ludzie i to wyglada jak w Superstacji.

j
jargon

I bardzo dobrze że znikną , parę lat temu byli rzetelnymi dziennikarzami robiącymi świetny program , niestety po otrzymaniu kilku nagród coś się stało i teraz robią głupkowaty na poziomie szmatłaców program którego oglądalność spadła na łeb i szyję . Brawo TV.

L
Luka

Narazili się Tuska kolesiom więc nie mają racji bytu. Ukochanego przywódce należy otaczać ogromnym szacunkiem i czcią razem z całym dworem klakierów a jak nie kopa w d... .

k
klassa

Moze przyjmie ich p.nr1,za kronikarzy PIS, czy do palacu,a moze beda prowadzic kampanie L. KACZYNSKIEGO?

m
moher-wspaniały

to juz Donek i kumple z WSI nie pomogli ??? A tak sie chłopaki starały, tak lansowali Beger i taka aferę robili jak im prokazano

E
Euzebiusz

wreszcie zniknąl te dwie hieny i głupkowaty program. Teraz kolej na "szkło kontaktowe" program dla półgłówków

b
bulla

Wreszcie właściciele TVN odczytali opinie widzów ze to program denny jak i jego prowadzacy z workiem owsa

W
Widz

Podejrzewam że kiepską - od dłuższego czasu "jachali" na starej sławie. Nic nowego, nic twórczego. Słynna sprawa podsłuchów u Pani Beger to już historia

a
agata

Program Morozowskiego i Sekielskiego już od jakiegoś czasu nie był ciekawy. Teraz pora na utemperowanie "mąciciela" Rymanowskiego.

t
telewidz

najwyzsza pora , poziom tego programu zenujący

T
Teraz Ja!

Z Drzewieckim to jest ciekawa historia. Gdy próbował zbyt nachalnie wpływać na układy w PZPN i decyzje Listkiewicza, towarzysze z bezpieczeństwa zatrudnieni na etatach w PZPN wywlekli ciemne sprawki z jego przeszłości właśnie w TVN. Po tych informacjach Drzewiecki przycichł i przestał brykać, a PZPN zrobił to co chciał. Tak mafia załatwia swoje sprawy.
Ja Drzewieckiego nie bronię, jestem od tego daleki. Trzeba jednak przyznać, że WSIoki maja wpływ na rzetelna i uczciwa debatę publiczną.

B
Bwana Kubwa

a ktoś to w ogóle jeszcze ogląda??

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3