Siedliszcze chce być miastem. Bo to prestiż

    Siedliszcze chce być miastem. Bo to prestiż

    Katarzyna Sobczuk-Wójciszyn

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Siedliszcze chce być miastem. Bo to prestiż

    ©materiał gminy Siedliszcze

    90 procent mieszkańców Siedliszcza chce mieszkać w mieście. Wójt gminy rozpoczął starania, by nadać tej miejscowości taki status. Nie bez znaczenia są też plany budowy w pobliżu kopalni.
    Siedliszcze chce być miastem. Bo to prestiż

    ©materiał gminy Siedliszcze

    Na czwartkowej sesji Rady Gminy Siedliszcze pod głosowanie radnych poddano planowane przez wójta wystąpienie z wnioskiem o nadanie miejscowości Siedliszcze statusu miasta. W jego skład weszłyby miejscowości: Siedliszcze, Siedliszcze-Osada i Siedliszcze-Kolonia. Na 15 radnych, 14 głosowało za, jeden rajca się wstrzymał.

    - Status miasta dla Siedliszcza nie jest czymś nowym. W roku 1760 Wojciech Węgliński otrzymał od króla Augusta II Sasa przywilej lokacyjny, podnoszący Siedliszcze do rangi miasta - przypominał Hieronim Zonik, wójt gminy Siedliszcze.

    I tak argumentuje chęć powrotu do dawnych czasów. - Gmina ma dogodne położenie, z dobrym dojazdem do Lublina, Chełma, Bogdanki i Łęcznej, co przyciąga młode rodziny. Ponadto, ma dobrą infrastrukturę, szkoły, szpital, sklepy i inne instytucje o charakterze ponadgminnym, charakterystyczne dla miast, takie jak urzędy, zakłady produkcyjne i usługowe - wyliczał wójt Zonik.

    Teraz przedstawiciele gminy pojadą z wnioskiem i załącznikami do wojewody lubelskiego, który podda te materiały analizie i przekaże je do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Jesienią powinna zapaść decyzja w tej sprawie. Jeśli będzie pozytywna, to od 1 stycznia 2016 roku Siedliszcze mogłoby być już miastem.

    Dlaczego chcą mieszkać w mieście?


    - Ranga miasta to pewien prestiż i jak się okazuje - oszczędność. W naszej gminie buduje się coraz więcej domów jednorodzinnych. Każda zmiana planu zagospodarowania wiąże się z koniecznością wyłączenia gruntów z produkcji rolnej. To kosztowny proces. Jeśli mielibyśmy status miasta, nie byłoby tej procedury - tłumaczył Zonik i dodał, że już od dawna zabiegał o nadanie Siedliszczu statusu miasta. - To znacznie przyśpieszyłoby rozwój tego regionu, tym bardziej że w pobliżu ma powstać kopalnia węgla kamiennego.

    Wójt marzy, by gmina stała się małym miasteczkiem, w którym rozwijają się kultura, sztuka i przemysł.

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (22)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hio hio

    THEuxlykos (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    sidliszcze nie powinno być miastem bo nawet kina ni ma

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Miastowy

    wsiowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Miasto Siedliszcze ładnie brzmi i co komu do tego,że chcą zostać miastowymi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o co chodzi ?

    real1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    odczepcie się od Wójta - były wybory, mieliście szanse coś zmienić. Wybraliście p Zonika, więc teraz musicie iść za nim jak za Mojżeszem !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o co cho ?

    EMKA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Czytam wpisy i od razu sprawdza się ulubione przysłowiowe Mieszkańca S co z kogo wyjdzie a co nie, czy to ludzie chcą czy obecna władza do" miasta" że obrażacie wszystkich mam tam rodzine i im to...rozwiń całość

    Czytam wpisy i od razu sprawdza się ulubione przysłowiowe Mieszkańca S co z kogo wyjdzie a co nie, czy to ludzie chcą czy obecna władza do" miasta" że obrażacie wszystkich mam tam rodzine i im to zwisa a pseudo miastowym proponuje zastanowić się z którego kónca wsi wy jesteście że obrażacie innych a im tak naprawde nic do tego, nawrzucajcie Wójtowi i calej reszcie jak wam odwagi starczy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hahaha

    Sylka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    To moze jeszcze numery rejestracyjne LSI :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Acha

    MieszkaniecS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt...rozwiń całość

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt cieszy sie ze swojego śmierdzącego stołka! A jak Siedliszcze dostanie status miasta no to wtedy bedzie potrzebny burmistrz albo prezydent co za tym idzie mniej dla ludzi wiecej dla Głowy miasta (przypuszczalnie Obecnego Wójta)Poza tym Są większe gminy w pow. Chełmskim ktore mogą lecz nie ubiegają się o to.. Wojowie tamtejszych gmin stają na uszach zeby pomoc mieszkancom! i nie widzą potrzeby aby dana gmina byla miastem! A w Siedliszczu? co jestw siedliszczu zeby wygladalo to jak miasto? 2 apteki 2 banki 2 osrodki zdrowia Centum rehabilitacji Gimnazjum, liceum, bidul. 2 boiska Kilka sklepów Kupa pijaków i meneli zyjących z zasiłkow bo się do roboty nie chce isc! i jeden wielki burdel przypominający urząd gminy! Wstyd i hańba, Pomimo że jestem mieszkancem siedliszcza stwierdzam że to poroniony pomysł! i moje ulubione przysłowie : "Człowiek ze Wsi Wyjedzie!- Wieś z Człowieka Nigdy!" Gratuluje pomysłu... Wstyd! pozdrawiam Serdecznie : Mieszkaniec Sieldiszcza tzn. wkrótce "MIASTA"zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do konia

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    jak nie wiesz o czym pisać nie,

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pieniądze do dziurawego worka

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Podatki pójdą zdecydowanie w górę!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Acha

    MieszkaniecS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt...rozwiń całość

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt cieszy sie ze swojego śmierdzącego stołka! A jak Siedliszcze dostanie status miasta no to wtedy bedzie potrzebny burmistrz albo prezydent co za tym idzie mniej dla ludzi wiecej dla Głowy miasta (przypuszczalnie Obecnego Wójta)Poza tym Są większe gminy w pow. Chełmskim ktore mogą lecz nie ubiegają się o to.. Wojowie tamtejszych gmin stają na uszach zeby pomoc mieszkancom! i nie widzą potrzeby aby dana gmina byla miastem! A w Siedliszczu? co jestw siedliszczu zeby wygladalo to jak miasto? 2 apteki 2 banki 2 osrodki zdrowia Centum rehabilitacji Gimnazjum, liceum, bidul. 2 boiska Kilka sklepów Kupa pijaków i meneli zyjących z zasiłkow bo się do roboty nie chce isc! i jeden wielki burdel przypominający urząd gminy! Wstyd i hańba, Pomimo że jestem mieszkancem siedliszcza stwierdzam że to poroniony pomysł! i moje ulubione przysłowie : "Człowiek ze Wsi Wyjedzie!- Wieś z Człowieka Nigdy!" Gratuluje pomysłu... Wstyd! pozdrawiam Serdecznie : Mieszkaniec Sieldiszcza tzn. wkrótce "MIASTA"zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Acha

    MieszkaniecS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt...rozwiń całość

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt cieszy sie ze swojego śmierdzącego stołka! A jak Siedliszcze dostanie status miasta no to wtedy bedzie potrzebny burmistrz albo prezydent co za tym idzie mniej dla ludzi wiecej dla Głowy miasta (przypuszczalnie Obecnego Wójta)Poza tym Są większe gminy w pow. Chełmskim ktore mogą lecz nie ubiegają się o to.. Wojowie tamtejszych gmin stają na uszach zeby pomoc mieszkancom! i nie widzą potrzeby aby dana gmina byla miastem! A w Siedliszczu? co jestw siedliszczu zeby wygladalo to jak miasto? 2 apteki 2 banki 2 osrodki zdrowia Centum rehabilitacji Gimnazjum, liceum, bidul. 2 boiska Kilka sklepów Kupa pijaków i meneli zyjących z zasiłkow bo się do roboty nie chce isc! i jeden wielki burdel przypominający urząd gminy! Wstyd i hańba, Pomimo że jestem mieszkancem siedliszcza stwierdzam że to poroniony pomysł! i moje ulubione przysłowie : "Człowiek ze Wsi Wyjedzie!- Wieś z Człowieka Nigdy!" Gratuluje pomysłu... Wstyd! pozdrawiam Serdecznie : Mieszkaniec Sieldiszcza tzn. wkrótce "MIASTA"zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cha, cha

    drawde (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Siedliszcze , Wam bliżej do wideł niż do miasta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Acha

    MieszkaniecS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt...rozwiń całość

    Moje zdanie jest takie na ten temat: mianowicie... Dlaczego ktos stara sie o nadanie tytułu miasta? Juz wam wyjasnie w szybki i łatwy do zrozumienia sposob.. Otóż Teraz jest gmina i jest zle.. wojt cieszy sie ze swojego śmierdzącego stołka! A jak Siedliszcze dostanie status miasta no to wtedy bedzie potrzebny burmistrz albo prezydent co za tym idzie mniej dla ludzi wiecej dla Głowy miasta (przypuszczalnie Obecnego Wójta)Poza tym Są większe gminy w pow. Chełmskim ktore mogą lecz nie ubiegają się o to.. Wojowie tamtejszych gmin stają na uszach zeby pomoc mieszkancom! i nie widzą potrzeby aby dana gmina byla miastem! A w Siedliszczu? co jestw siedliszczu zeby wygladalo to jak miasto? 2 apteki 2 banki 2 osrodki zdrowia Centum rehabilitacji Gimnazjum, liceum, bidul. 2 boiska Kilka sklepów Kupa pijaków i meneli zyjących z zasiłkow bo się do roboty nie chce isc! i jeden wielki burdel przypominający urząd gminy! Wstyd i hańba, Pomimo że jestem mieszkancem siedliszcza stwierdzam że to poroniony pomysł! i moje ulubione przysłowie : "Człowiek ze Wsi Wyjedzie!- Wieś z Człowieka Nigdy!" Gratuluje pomysłu... Wstyd! pozdrawiam Serdecznie : Mieszkaniec Sieldiszcza tzn. wkrótce "MIASTA"zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cha, cha

    drawde (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    Wiocha miastem , też coś . Przecież to jest buraczysko :)

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo