Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sierakowska pyta rząd: Co dalej z PZL Świdnik?

(mag)
Tylko na potrzeby AgustyWestland w PZL Świdnik pracuje obecnie ponad 1000 osób (fot. archiwum)
Tylko na potrzeby AgustyWestland w PZL Świdnik pracuje obecnie ponad 1000 osób (fot. archiwum)
W jakiej skali ograniczenia zamówień rządowych dotkną PZL Świdnik? Jakie argumenty legły u podstaw rozpoczęcia rozmów z czeską spółką Aero Vodochody w procesie prywatyzacji? Takie m. in. pytania skierowała do ministra skarbu Aleksandra Grada lubelska posłanka SdPl Izabella Sierakowska zaniepokojona przyszłością świdnickiej fabryki.

Posłanka zareagowała zaraz po tym, jak dowiedziała się, że PZL Świdnik podpisał kontrakt z włosko-brytyjskim koncernem Augusta Westland na produkcję podzespołów do śmigłowca AW 101. To szansa dla fabryki na utrzymanie miejsc pracy. Ale wszystko zależy od tego, jak potoczy się proces prywatyzacji. Jeśli PZL Świdnik kupi czeski koncern Aero Vodochody, który przeszedł do drugiego etapu prywatyzacji, wtedy Włosi zrezygnują ze współpracy z zakładem.

„Z jednej strony niepokojące są sygnały płynące z resortu obrony o zmniejszeniu rządowych zamówień, co doprowadzi do nieuchronnych zwolnień z pracy. Z drugiej strony kierownictwo koncernu Augusta Westland zapowiada odstąpienie od udziału w procesie prywatyzacji jeśli koncern ten nie będzie miał pozycji inwestora strategicznego” – pisze w interpelacji Sierakowska.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski