Siła reklamy

Wojciech Andrusiewicz
Archiwum
Może w innych krajach Europy, Azji i Afryki ludzie szybciej łapią i są bardziej lotni. Do mnie jednak reklamy Lubelszczyzny w CNN docierają podobnie jak reklamówka karkówki jednej z sieci handlowych.

Trzy spoty, z których każdy trwa 10 sekund i w każdym inny obraz Lubelszczyzny. Raz mamy pole golfowe jako inspirujące otoczenie, raz niezmierzony potencjał z gościem ziejącym ogniem i raz błyskotliwy umysł w laboratorium. Każda z reklamówek kończy się hasłem "siła wschodniej Polski". Przepraszam, ale jak dla mnie, w ten sposób można reklamować tanią kaszankę, bo w 10 sekund powiemy o niej wszystko, a właściwie powiemy o najważniejszym tj. o cenie. Trudno mi jednak uwierzyć, że w natłoku reklam z przekazem o Lubelszczyźnie dotrzemy do kogokolwiek innego niż wielbiciela bloków reklamowych.

No chyba, że obok spotów telewizyjnych zamierzamy uruchomić potężną akcję promocyjną bezpośrednio na miejscu w każdym z krajów, a także w innych obok telewizji mediach. Wtedy rzeczywiście ma to sens. W innym przypadku, gdy stawiamy tylko na telewizję powinniśmy się skupić na tym by reklama mówiła o nas jak najwięcej, a jeszcze lepiej by mówiła o nas jedną najważniejszą rzecz, którą uchwycą odbiorcy i która zapadnie im w pamięć. Taką reklamę miał np. w Polsce Egipt, zachwalający swoje piękne plaże, których w rzeczywistości jest jak na lekarstwo.

Jak widać po zachowaniach, Polacy zauważyli i uwierzyli reklamówkom Egiptu. Co będą wiedzieć widzowie CNN o Lubelszczyźnie po wyemitowaniu naszych spotów. Jeżeli je już dostrzegą to dowiedzą się i zapamiętają niewiele. Pola golfowe to dziś żaden rarytas, pani w laboratorium wiele im też nie powie a zianie ogniem każdemu bardziej skojarzy się z Indiami niż Polską. Efekt? Mało efektywnie wydane pieniądze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie