Skandal: Kobieta przeleciała przez szybę autobusu MPK

Kamil Krupa
Archiwum
- Na ul. Wodopojnej kierowca autobusu MPK linii nr 17 zahamował tak gwałtownie, że jedna z pasażerek przeleciała przez szklaną barierkę w autobusie. Kawałki szkła raniły blisko siedzących pasażerów. Kierowca, a była nim kobieta, ograniczyła się do uwagi: trzeba było się trzymać poręczy i wyprosiła pasażerów z autobusu - opowiada wzburzony pan Piotr, pasażer autobusu (nazwisko do wiadomości redakcji).

Do zdarzenia doszło w poniedziałek o godz. 10 rano. - Autobusowi zajechał drogę inny samochód, dlatego musiał ostro hamować - relacjonuje pan Piotr. - Po całym zdarzeniu, prowadząca autobus wygoniła wszystkich z wozu i zjechała do zajezdni. Uważam, że powinna się chociaż upewnić, czy nie trzeba komuś udzielić pomocy medycznej - oburza się nasz Czytelnik.

W MPK potwierdzają, że autobus wrócił do zajezdni bez wewnętrznej szyby. - Kierowca nie zgłaszał, że są jacyś poszkodowani. Jak naprawdę było, zobaczymy po przejrzeniu monitoringu zamontowanego w autobusie - podkreśla Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.

Opasiak przyznaje, że w przypadku kolizji czy też wypadku kierowca komunikacji miejskiej ma przede wszystkim obowiązek zatroszczyć się o stan pasażerów. Jeśli są poszkodowani, powinien wezwać pogotowie ratunkowe.

- Wyproszono nas z pojazdu bez zapewnienia innego środka transportu lub zwrotu pieniędzy za bilet - skarży się pan Piotr. Tymczasem zgodnie z przepisami, w przypadku awarii autobusu pasażerowie mogą kontynuować podróż następnym pojazdem tej samej linii bez potrzeby kasowaniabiletów. - Szkoda, że pani kierowca nam tego nie powiedziała - mówi nasz Czytelnik.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer

stuknij sie kobieto w ten pusty ł#b!!! jak chcesz to daj znać to cie przewioze..... w taki sposob jak napisalas.....brak słow!!! DEBILIZM.....

S
Sprawiedliwy

Jakaś osoba przeleciała przez szybę znakiem tego sytuacja była napięta na drodze .Stalo się nieszczęście a tu zaraz aferka bo kierowca kazał opuścić autobus.Może ktoś z was oszołomy plączące miał kiedyś sytuację za kierownicą że przed chwileczka może wam życie uratował.A nerwy i stres przychodzi po chwili i nie dziwię się wcale reakcji tej pani.Czy w tym autobusie nikt oprócz kierowcy nie miał telefonu aby wezwać pogotowie.Owszem mieli prawie wszyscy ale po co się pompować.Natomiast do autora tego artykułu Pan nadaje się do ZTM bo jesteś pan takim samym nieudacznikiem jak oni czytam wszystkie Pańskie artykuły na temat komunikacji miejskiej i dochodzę do wniosku że te wypociny są śmieszne a autor nie zawsze wie o czym pisze.Proponuję poważnie przeniesienie do nieudaczników .

p
pasażerka

Trzeba było przywalić w ten samochód,może kogoś ciężko uszkodzić-to by było przecież lepiej i nie byłoby komentarzy.

200 g.

Raczej uciekając na zajezdnię chciała baba uratować swój tyłek :)

100 g.

jakiegoś pasażera. Należało by mu podziękować za dobry refleks. Też miał prawo być zdenerwowanym.

R
Roger

Jak czytam wasze komentarze to aż się flaki przewracają.
Wszyscy czepiają się tej nieszczęsnej szyby. Tak naprawdę problem polega na reakcji pracownika MPK.
Chcieli byście takie coś usłyszeć zaraz po takim zdarzeniu, jak byście to wy tak przebili się przez szybę? (i nie ma znaczenia czy wewnętrzną czy zewnętrzną), czy raczej "nic Pani/Panu nie jest" ?
Pani prowadząca autobus musiała zahamować i nikt tu o to nie ma pretensji, wyraźnie napisane jest że inny samochód zajechał drogę. Ale zachowanie po zdarzeniu jest chamskim żartem ze strony pracownicy MPK. Jeśli tak się szkoli tam pracowników, że pasażerowie to worki z kartoflami to wolę jeździć samochodem prywatnym.
A jeśli tak pani kierowca uważa, że każdy ma się zapierać obiema rękami na wszystkim czego można się złapać, to może montować w autobusach pasy bezpieczeństwa. Każdy kto jechał autobusem wie że czasem po prostu nie ma się czego dobrze złapać i byle szarpnięcie powoduje że się leci do przodu.
Podejrzewam że wszystkie te osoby które mają najwięcej do powiedzenia, i znają się najlepiej, jeździ swoimi autkami, a autobus widują jedynie mijając je na ulicy.

K
KTOS

PEWNIE ZE WSZYSTKO TA NASZA GAZETA WYOLBZYLMIA ALE FAKT JEST TAKI ZE KOBIETA POWINNA BYC W DOMU DZIECI BAWIC ,OBIADY GOTOWAC A WOGOLE SA INNE ZAWODY DLA KOBIET A NIE KIEROWCA WSTYD A TEN CO SIE WYPOWIADA TEN PIOTR TO NIECH SIE POWIESI ZA JAJCA NAJLEPIEJ

d
dg

Kierowcy mpk moją jeden problem czas!!!!! Jadąc ostatnio z Romera na Zbożową linią 37 pan kierowca był tak uprzejmy że niechce się gadać.Na przystanek podjechał z 10 cio minutowym opóźnieniem,poczym gnał na złamanie karku.Ludzie w autobusie walali się od poręczy do poręczy.Było ślisko padał deszcz a podłoga w autobusie była mokra więc co chwilę ktoś jechał na butach aż miło.No i sie okazało że kierowca chciał nadrobić stracony gdzieś czas a na jednym z przystanków czekał już jego zmiennik i wydzwaniał za nim co chwila.Oczywiście nie zdołał nadrobić spóźnienia i pasażerowie na szczęście dojechali cali i zdrowi no może zelówki troche starte ale to nic w porównaniu z rozbitą szybą w autobusie.Panowie czas to jest nie tylko godzina wypisana na rozkładzie autobusów czas to pieniądz rozliczajcie go sumiennie!!!I nie zapominajcie że pasażer to człowiek nie ziemniak!!!

C
CzarnyZajaczek

Jak zwykle, popis kompetencji i rzetelności w KL... Wyleciała przez okno i zdjęcie "pajęczynki" na przedniej szybie z widoczną wycieraczką do tego - a w rzeczywistości rozbiła wewnętrzną szybę a nie okno...

c
cls

no jak by nie patrzeć to gdyby sie baba trzymała to by przez okno wyleciała. A Pani kierowca miała zrobić? Przywalić ten ten samochód przed nią? To znowu byłby skandal czemu nie hamuje. Zamiast uświadomić ludzi jak prawidłowo jeździć środkami komunikacji miejskiej, to się jeszcze pochwala głupotę pasażerki. Brawo kurier.

m
mariano

W tym przedsiębiorstwie od dawna pasażerów traktuje się jak zło konieczne i kierowcy najczęściej zapominają o tym że wożą jednak ludzi, a czy oni jeżdżą przepisową ,,50"tka przy większej szybkości nagłe hamowanie może wywołac wśród pasażerów takie obrażenia, a rozmowy przez telefon podczas jazdy, no cóż grzech nagminny, policja też to praktykuję, nie ma się czemu dziwic.

E
Ewa

[cyt]tak pewnie było, skoro "autobus wrócił do zajezdni bez wewnętrznej szyby" ale autor próbuje podwyższyć sobie 'klikalność' i sugeruje że kobieta wyleciała z autobusu na zewnątrz[/cyt]

Przez szybę to chyba autor artykułu sam wyleciał. Jeżeli inny pojazd zajechał autobusowi drogę, to ten musiał hamować.
Natomiast problemem jest naganne zachowanie się kierowcy, o ile takowe miało tutaj miejsce. Bo opowieść pasażera może być równie wiarygodna, co tytuł tego artykułu.

j
jack

ta prowadząca to pewnie taka młodsza szczupła troszkę z długimi włosami ? wiecznie gada przez komórkę przy uchu . mpk powinno trochę zwracać uwagę kogo przyjmuje

k
koń

ludzi to niech idzie do Mazurkas Travel.

P
Po prostu ja

Śmieszy mnie obeznanie w sprawie i jak zwykle znastwo wielu komentujących tą sprawę. Przecież wszyscy byli świadkami sytuacji i znają ja najlepiej.
To tak jak z Małyszem czy Kubicą. W zależności kto jest na fali to znajduję się najwięcej znawców z danej dyscypliny.
Może i jest wiele nieścisłości i dane zdawkowe, ale wyraźnie napisane jest że szczegóły będą we Wtorek (dziś).
Poza tym nie chodzi w artykule o samo zdarzenie, bo to mogło nastąpić całkowicie bez winy kierującej, ale o to jak potraktował kierowca sytuację i jak zareagował. Chyba jednak powinien okazać jakieś zainteresowanie losem kobiety która została poszkodowana i uderzyła czy przeleciał przez tą szybę.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3