Skrzyżowanie Narutowicza - Głęboka - Nadbystrzycka: Korek był, jest i... będzie

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Codzienny korek na skrzyżowaniu Narutowicza, Nadbystrzycka, Głęboka i Muzyczna
Codzienny korek na skrzyżowaniu Narutowicza, Nadbystrzycka, Głęboka i Muzyczna Anna Kurkiewicz
Przejechanie 800 metrów ulicą Narutowicza od Okopowej do Nadbystrzyckiej zajmuje 40 - 50 minut. Ruch paraliżują światła na skrzyżowaniu Narutowicza - Głęboka - Nadbystrzycka - Muzyczna.

Średnie tempo chodu pieszego to 5 km na godzinę. To oznacza, że ok. 800-metrowy odcinek ul. Narutowicza od Okopowej do Nadbystrzyckiej jest w stanie pokonać w niespełna 10 minut. Auta podczas popołudniowego szczytu potrzebują na to nawet cztery – pięć razy więcej czasu. Wszystko przez korki. „Winę” za ich powstawanie ponosi skrzyżowanie ulic Narutowicza, Głębokiej, Nadbystrzyckiej i Muzycznej.

Kierowcy mają dość

– Może w końcu ktoś by się tym zajął. Korki na Narutowicza, Muzycznej są makabryczne. I sytuacja powtarza się codziennie, nawet w soboty i niedziele – oburza się Marcin, kierowca z Lublina.

Sytuacja jest w uproszczeniu taka: podczas porannego szczytu „stoi” Nadbystrzycka (do centrum), po południu kierowcy tkwią w korku na Narutowicza oraz Muzycznej w kierunku Głębokiej. – Korek na Narutowicza zaczyna się praktycznie na wysokości Okopowej. Żeby dojechać do Nadbystrzyckiej, trzeba stracić 40 minut. To jakieś nieporozumienie – mówi pani Ewa, która dojeżdża do pracy w centrum Lublina.

– Przejazd pomiędzy Okopową a Głęboką zajmuje nawet 25 – 30 minut – dodaje Anna Zalewska z ZTM.

Bezpieczeństwo = korki

– Utrudnienia w płynności ruchu najbardziej widoczne są w godzinach popołudniowego szczytu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego skrzyżowania i wąskiego „gardła” na ul. Nadbystrzyckiej – twierdzi aspirant Anna Kamola z zespołu prasowego KWP w Lublinie.
Ratusz tłumaczy, że korki to rezultat poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu. – Im mniej kolizyjne rozwiązanie, tym mniej płynny ruch – wyjaśnia Karol Kieliszek z ratusza.

Przełóżmy to na sytuację na skrzyżowaniu. Przed otwarciem nowej ul. Muzycznej zielone światło dla aut jadących Narutowicza i Nadbystrzycką zapalało się jednocześnie. Auta swobodnie jechały na wprost, skręcający w lewo musieli je przepuszczać. Teraz jest inaczej. Gdy auta z Narutowicza dostają zielone światło – do jazdy na wprost i w lewo – samochody z Nadbystrzyckiej mają czerwone. I na odwrót. Efekt? Zielone światło dla samochodów z poszczególnych ulic zapala się rzadziej niż przed zmianami. – Nie ma takiej sygnalizacji - poza przypadkami, kiedy jest wyłączona – która upłynniałaby ruch, są po to, by go porządkować – mówi Kieliszek.

– Program sygnalizacji był zmieniany osiem razy. Obecny jest najlepszy z możliwych – przekonuje Adam Borowy, z-ca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów.

Między godz. 15 a 16 (dane z listopada 2016 r.) przez to skrzyżowanie przejeżdżają 2052 auta, z czego 699 wjeżdża od strony ul. Narutowicza.

Będzie przebudowa. Ale czy coś zmieni?

Ratusz przymierza się do przebudowy skrzyżowania Narutowicza, Głęboka, Nadbystrzycka oraz samej ul. Nadbystrzyckiej. Ta ostatnia na odcinku od Głębokiej do Zana ma mieć cztery pasy ruchu. Kierowcy odetchną? – Trudno wyrokować – twierdzi Kieliszek.

Poszerzona część jezdni będzie zarezerwowana na budowę dwóch buspasów.


W maju było otwarcie mostu na Muzycznej:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 143

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

w
w

przed remontem można było bez problemu skręcić w prawo z nadbystrzckiej w głęboką a teraz jak stanie autobus to wszystko stoi .. ten kto projektował to skrzyżowanie ma siano w głowie albo nie ma prawa jazdy !!!

t
tom

B.trafna diagnoza-

L
Lubelak

Proszę nie zapominać o autobusach MPK ruszających z przystanku na Narutowicza i kierujacych się w Nadbystrzycką. To one skutecznie blokują skręt w prawo, w Głęboką.

L
Lubelak

Trochę prawdy w tym jest. Po rozpoczęciu roku akademickiego na os. Mickiewicza na LSM, nie ma gdzie zaparkować samochodu wieczorem.

L
Lubelak

Gdyby jeszcze urzędy wyrzucić ze Śródmieścia na obrzeża, to korki skończyłyby się w naturalny sposób. Przyznajcie się, po co jeździcie do centrum miasta?

j
jasio

Śródmieście jest ciasne i nie ma tam sensu się pchać na siłę.
Podziemny parking w śródmieściu - po co ? Chyba żeby korki były większe. Każdy normalny jedzie na zakupy na obrzeża - bo nie ma korków.

g
gościu

....do MPK i będzie mu bez różnicy. Natomiast jeżeli ktoś musi zawieść dzieci do szkoły, potem na czas je odebrać i przemieścić na jakieś zajęcia pozalekcyjne, zrobić podstawowe zakupy i zaplanować sobie następny dzień to już inny problem -całkiem nie do zrozumienia dla takich /!!!/ wykrzykników.

r
reasumując

I to tak od wczesnego Bieruta po ŻUKA

l
logiką w cel

Ja wiem że do wielu lubelskich rozwiazań komunikacyjnych "podłącza" się Żuka , tyle że on ma z tym tyle wspólnego co karpacki śnieg z wodą na saharyjskiej oazie.
Dobry pijar to jego główny sukces , pojawił się po nicponiu Wasilewskim i tak sobie przez 12 lat bimbali a syf pomiędzy Lubartowską a Świętoduską jak był tak jest.
Ktoś powie Plac Litewski - tak tyle że w założeniach miał się tam pojawić podziemny parking który miał ożywić Śródmieście . Żuk natomiast pieniążki wolał przeznaczyć na światełka w fontannach. Efekt ? handel powoli się wynosi na obrzeża a śródmieście pustoszeje , korki dopełniają problemu i taki tego efekt. Żuk zdaje słucha się swoich a nie Lublinian - ubez.... nieee zabez....pieczył się w PZU a że my stoimy w korkach i spalamy prywatne paliwo to co go to obchodzi, ma większe wpływy z podatków.

g
gość

proste jak kawałek drutu, dać dłużej światła w każdą stronę i zsynchronizować muzyczną- ale komu by się chciało

t
też kierowca

Dokładnie! Ja tak miałem wczoraj, po godz. 15. Ja stoję z tymi co chcą jechać w lewo w Nadbystrzycką, a ja prosto. Ale... nie pojadę, bo stoję tuż za mostem, taki korek! Ruszałem ok. 20 razy, podjeżdżając w tym czasie ok. 100 m. W tym czasie buspasem nie jechało cokolwiek! Przecież to jest dramat! Kilku cwaniaków, zazwyczaj LUB, LKR lub LSW buspasem pognało prosto, a co! Fakt, oni o buspasie nawet nigdy nie słyszeli, a ja stoję, stoję, staję i... coś mnie trafia... no ale zgodnie z przepisami. Dość już tego!

z
zadowolony

Niech już wreszcie zrobią coś z tym skrzyżowaniem i tą ulicą Nadbystrzycką. Czy to nie jest bez sensu, aby do centrum jadąc z tej ulicy szybciej przejedzie się po ulicy Zana i al. kraśnickiej? W godzinach porannych jest tragedia, którykolwiek autobus by nie przyjechał, każdy jest obładowany ludźmi po brzegi - chodzi głównie o 15, 39 i 40 a więc te które jadą do centrum, lepiej jest za to w 44 odkąd zostało skrócone do os. widok a także zapchana 14 i 32 spod politechniki. I jak tu mówić o komforcie podróży, skoro nie dość że stoisz w korku, to również stoisz w ścisku pasażerów, a niedługo nadejdzie zima i to dopiero będzie survival. Wszelkie zmiany mile widziane, bo to wstyd, żeby było tak blisko do centrum, a trzeba było swoje odczekać.

x
xxx

po cho..rę te bus-pasy, rozumiem mamy 3 lu więcej wyłaczcie sobie jeden pas dla nich, ok, ale przy 2 pasach, bez sensu, jechałem ostatnio mowy mostem od strony pkp, stałem w korku na moście, 90% samochodów chciało skręcić w lewo, a mnie interesowała jazda na wprost, prawy pas dla busów, pusty, cisza, nieliczni łamiąc przepisy jadą, a ja jeleń stoję..., może do cho..ry tym by się zajęli, a nadbystrzycką poszerzcie chociaż do głębokiej i napewno coś by to pomogło, trąbią o ekologii, a ile w tym korku samochody spalą paliwa i zanieczyszczą powietrze, zamiast upłynniać ruch to go utrudniają

L
Lubelok

Pytałem między innymi po jasną cholerę było topić pieniądze w coś co nie przynosi żadnej korzyści ?
Prezydent to lokalna miernota tocz i takie rozwiązania komunikacyjne , Mówiło się aby ul. Sowińskiego schować do tunelu i dać ujście pojazdom z ciągu ulic Andersa , Smorawińskiego, Poniatowskiego i płynnie je wprowadzić w Filaretów. Pokażcie mi ciąg komunikacyjny którym w nieskomplikowany sposób można przejechać z kierunku Lubartów w kierunku Biłgoraj - czy Miasto to zauważyło przez ostatnie 20 lat kiedy były na to największe pieniądze ? NIE !

c
czytacz

cenzor grasuje, radzę zajrzeć do słownika

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3