Skrzyżowanie ul. Diamentowej z Krochmalną. Powstanie dodatkowa droga. „Awaryjne” rozwiązanie potrwa kilka lat

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Przy skrzyżowaniu Diamentowej z Krochmalną powstanie dodatkowa, tymczasowa droga<br>
„Awaryjne” rozwiązanie na skrzyżowaniu ul. Diamentowej z Krochmalną. Chodzi o dojazd z powstającego tam ronda do ul. Krochmalnej. Ta prowizorka będzie działać przez kolejnych kilka lat.

Klamka zapadła. Przy skrzyżowaniu Diamentowej z Krochmalną powstanie dodatkowa droga. Po co? Aby w jednojezdniową Krochmalną wjechać z powstającego ronda, a nie… objazdem, zahaczając o skrzyżowanie Diamentowej z Wrotkowską.

- Rzeczywiście chodzi o uniknięcie niefortunnego zawracania na skrzyżowaniu Diamentowa - Wrotkowska - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Skąd groźba „niefortunnego zawracania”? Aby to rozumieć, trzeba się przyjrzeć przebudowywanemu skrzyżowaniu Krochmalnej z Diamentową. Ma tam powstać estakada oraz położone pod nią rondo. I problem w tym w rondzie.

Po pierwsze, nie będzie ono znajdowało się dokładnie tam, gdzie obecnie przecina się Krochmalna z Diamentową (jest przesunięte w stronę Bystrzycy).

Po drugie, z ronda nie będzie zjazdu w jednojezdniową Krochmalną, ale w przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80. Problem w tym, że tej drugiej ulicy nie ma. I nie będzie jeszcze przez co najmniej trzy lata.

Co to oznacza dla kierowców? Właśnie groźbę „niefortunnego zawracania” - po zakończeniu przebudowy skrzyżowania, aby dojechać do ul. Krochmalnej - jadąc od Jana Pawła II - musieliby najpierw dotrzeć do skrzyżowania Diamentowej z Wrotkowską, następnie nawrócić i dopiero, wracając, wjechać z Diamentowej w Krochmalną.

Zamieszanie powstało, bo ratusz początkowo planował, że wybuduje Lubelskiego Lipca ’80 wcześniej lub równocześnie z przebudową skrzyżowania. Ale ten scenariusz się posypał w momencie uzyskania dofinansowań z programów UE.

- Inwestycje zaplanowano do realizacji w innej kolejności niż by oczekiwali kierowcy. Stąd niezbędne okazało się wprowadzenie czasowego rozwiązania - tłumaczy Kieliszek.

Drogowy „bypass” będzie miał 120 metrów. Ma biec równolegle do dwujezdniowej Krochmalnej. - Podobnie jak wytyczony był objazd dla autobusów - opisuje Kieliszek.

Kierowcy mają z prowizorki zacząć korzystać po zakończeniu przebudowy skrzyżowania (tam roboty potrwają do drugiej połowy kwietnia). I będą nią jeździli przez kolejne trzy lata. Aż do czasu wybudowania przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80.

- Budowa ul. Lubelskiego Lipca ’80 to część inwestycji obejmującej powstanie nowego dworca metropolitalnego przy ul. Dworcowej - przypomina Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

I dodaje: - Olbrzymi zakres inwestycji sprawia, że planujemy ją podzielić na kilka etapów. Wstępnie mówimy o trzech, czterech przetargach na wyłonienie wykonawców dla poszczególnych części projektu.

Wyodrębnionym zadaniem ma być m.in. budowa ul. Lubelskiego Lipca ’80. - Musimy zastanowić się, jak zsynchronizować prace, aby nie rozkopać jednocześnie większości ulic w tej części miasta - dodaje Szymczyk.

Ratusz na razie czeka na zrid (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Dokumentacja została już złożona do wojewody. - Procedury mogą potrwać do trzech miesięcy - wyjaśnia Kieliszek.

Zrid jest miastu niezbędny. Ratusz nie jest właścicielem terenów, przez które przebiegnie Lubelskiego Lipca ’80. A budowa trasy będzie się wiązała z koniecznością wyburzenia m.in. 63 budynków mieszkalnych.

Obecnie ul. Lubelskiego Lipca ’80, czyli Trasa Zielona, kończy się na ul. Cukrowniczej przy stadionie miejskim. Nowy odcinek o długości ok. 1,3 km ma biec równolegle do ul. Krochmalnej.

Będzie to arteria z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. - To oznacza, że będzie wyglądać dokładnie tak samo jak na istniejących już fragmentach tej ulicy - opisuje Kieliszek.

Wstępne szacunki mówią, że powstanie trasy pochłonie ok. 60 mln zł. Budowa ma zająć dwa lata. Po przedłużeniu ulicy Lubelskiego Lipca ’80 rozebrana będzie „prowizorka” przy ul. Krochmalnej.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Kurier Lubelski

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Materiał oryginalny: Skrzyżowanie ul. Diamentowej z Krochmalną. Powstanie dodatkowa droga. „Awaryjne” rozwiązanie potrwa kilka lat - Kurier Lubelski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
n
nn

pozdrowienia dla wazeliniarstwa

zgłoś
c
czytacz

w całej rozciągłości popieram wpis qwerty. Niejaki jurkowski jako twórca POSTOJÓWEK, więc nowych rozwiązań w drogownictwie i słowotwórstwie powinien zaproponować coś nowego oprócz
ciągłej cytowania i gloryfikowania pomysłów "genialnego" kieliszka i jego protektora. Pora zacząc pisać normalne artykuły, może sprzedawalność gazetki zwiększy się.

zgłoś
k
kazali

chwalić Żuka , za to im płacą

zgłoś
o
odPOwiadam

ty antyunijny ksenofobie wrogu demokracji jak smiesz oskarzać UE i tym samym Tuska i Bieńkowska ?

zgłoś
s
sdfds

ogrom inwestycji, ale stan dróg w Lublinie jest tragiczny

zgłoś
q
qwerty

Panie Jurkowski zaproponuj może Pan coś innego skoro ta "prowizorka" uwiera Pana tak mocno, że aż trzeba było naskrobać taki pretensjonalny artykuł?!

zgłoś
.

Tzw. teatr w budowie to inwestycja wojewódzka i Żuk niewiele miał tu do gadania. To zostało dofinansowane dzięki staraniom sejmiku. Miasto tylko wyłożyło kasę na plac przed CSK.

zgłoś
.

Przecież z artykułu jasno wynika, że nie zawinił tutaj ratusz, tylko Bruksela. Przyznano dofinansowania w innej kolejności niż chciało miasto.

zgłoś
Z
Zet

Ps: a jaki jest POżytek z tego że całe dnie przesiadujesz na forach lokalnych gazet i hurtowo dodajesz propagandowe POsty na zlecenie warszawskiej centrali?

zgłoś
u
uwaga

Biuro Propagandy PiS nadaje

zgłoś
b
banda

szczególnie kierowcy sa bardzo roszczeniowi, nic nie pasuje choć ogrom inwestycji jest drogowych, by jeździło sie lepiej, to niektórzy nie potrafią docenić, albo to dziennikarze tak podsycają nastroje tylko w artykułach

zgłoś
l
leszek

z tego dobrobytu....nie było by aż tylu inwestycji to by docenili

zgłoś
e
ewo

jakby dalej pis rządził to by kolejne 40 lat nie wystarczyło na dokończenie teatru

zgłoś
T
Tadek

Inwestycje co roku na ponad 2 MLD zł nazywasz na "zlość mieszkańcom", pomyśl czasami zanim coś napiszesz

zgłoś
l
looosek

Tam pis rządził ostatnio a jedyną inwestycją drogową było nazwanie ronda imieniem Kaczyńskiego

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3