Słupy stoją, beton wylany. Dworzec metropolitalny gotowy w 40 procentach. Ile już pochłonęły prace?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Udostępnij:
40 procent wynosi zaawansowanie prac przy budowie metropolitalnego dworca autobusowego. Gotowe są m.in. płyty fundamentowe, ściany, słupy żelbetonowe. Za wykonane roboty miasto zapłaciło już 130 mln zł.

W kolejną fazę wchodzi budowa dworca metropolitalnego dla komunikacji autobusowej przy ul. Dworcowej.

- Zakończono betonowanie budynku dworca – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

W budynku głównym gotowa jest płyta fundamentowa, ściany boczne, słupy żelbetowe.

- Sfinalizowano montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Wykonano ich 22 oraz zamontowano 14 koron, z ponad połową konstrukcji dachu – dodaje Góźdź.

Budynek dworca będzie miał 51 metrów długości i 25 szerokości. Nad ziemią będą dwie kondygnacje (8 metrów wysokości), trzecia została zlokalizowana pod ziemią. To parking dla samochodów osobowych. Pomieści 174 auta.

Powstały trzy ciągi wiat peronowych. Pojawiły się na nich elementy konstrukcji dachowej, na których będą montowane panele fotowoltaiczne.

Na pl. Dworcowym zakończono budowę kanalizacji deszczowej, a LPEC wykonał kanalizację c.o. dla budynku dworca, budynku PKP oraz budynku Poczty Polskiej. „Deszczówka” gotowa jest też na Młyńskiej, a nowa jezdnia tej ulicy czeka jeszcze tylko na ostatnią ścieralną warstwę asfaltu (na odcinku od ronda Sportowców do ul. Dworcowej).

- Stan zaawansowania prac wynosi aktualnie około 40 procent, a ich wartość to około 130 mln zł – wylicza Góźdź.

Łącznie budynek dworca ma kosztować ok. 237 mln zł. Obiekt powinien być gotowy do 28 lutego 2023 r. To siedem miesięcy później niż pierwotnie zakładał ratusz.

Wraz z budową dworca trwa przebudowa układu drogowego w jego sąsiedztwie. Przy ul. Krochmalnej powstaje zaplecze – parking – dla pojazdów korzystających z dworca, a sama ulica jest przebudowywana.

- Przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników, wykonano podbudowę i warstwy bitumiczne (do wiążącej) na drogach manewrowych. Powstaje tam również budynek socjalno-sanitarny dla kierowców – opisuje Góźdź. I uzupełnia: - Rozpoczęto budowę trakcji trolejbusowej oraz sadzenie drzew.

Ponadto nowe drogi budowane są również w sąsiedztwie Targów Lublin.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie