Śmiertelne wypadki motocyklistów na Lubelszczyźnie (STATYSTYKI)

Agnieszka Kasperska
W ubiegłym roku w całej Polsce doszło do 2368 wypadków z udziałem motocykli
W ubiegłym roku w całej Polsce doszło do 2368 wypadków z udziałem motocykli Archiwum Polskapresse
Dwóch motocyklistów zginęło w ubiegłym tygodniu na drogach Lubelszczyzny. Tych tragedii można było uniknąć. W ubiegłą niedzielę w Wólce Abramowickiej zginął 22-letni motocyklista, mieszkaniec gminy Głusk. Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierowca osobowego renaulta jadącą w kierunku Biłgoraja skręcał w lewo. Podczas wykonywania tego manewru nie udzielił pierwszeństwa motocykliście.

Z kolei we wtorek w Kłoczewie przy ulicy Długiej motocyklista jadący w kierunku centrum zderzył się ze skręcającym w lewo, w drogę podporządkowaną, jadącym w przeciwnym kierunku volkswagenem. 30-letni motocyklista, mieszkaniec województwa mazowieckiego, zginął na miejscu.

Policjanci apelują o rozwagę i szczególną ostrożność podczas poruszania się po drodze. Podkreślają, że brawura, nadmierna prędkość i nieostrożność kierujących to główne przyczyny zdarzeń drogowych.

249 motocyklistów poniosło śmierć w ub.r. w wypadkach na polskich drogach

- Błędy popełniają zarówno kierowcy samochodów, jak i motocykliści - tłumaczy nadinspektor Arkadiusz Kalita z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. - Kierowcy zbyt rzadko patrzą we wsteczne lusterka, nie zwracając uwagi na to, czy tuż za nimi nie jedzie motocykl. Nawet jeśli go zobaczą, mają trudności z oceną sytuacji. Często mają wrażenie, że motor jest jeszcze daleko i zdążą skręcić. Jednak zanim wykonają manewr, dochodzi do zderzenia.

Kierowcy zbyt późno również włączają kierunkowskazy. - Robią to już w momencie skrętu. Tymczasem taki zamiar musi być sygnalizowany odpowiednio wcześniej - podkreśla Arkadiusz Kalita. - Inaczej inni uczestnicy ruchu nie mają czasu na zareagowanie.

Motocykliści natomiast powinni częściej patrzeć na swój prędkościomierz i dostosowywać prędkość do istniejących ograniczeń. - Co bardzo ważne, motocykliści muszą też brać pod uwagę stan dróg, po jakich się poruszają - dodaje nadinspektor Arkadiusz Kalita. - Zupełnie inaczej jeździ się przecież motorem po drodze suchej niż mokrej, dziurawej niż świeżo wyremontowanej. Trzeba i na to brać poprawkę.

W ubiegłym roku w całej Polsce doszło do 2368 wypadków z udziałem motocykli. Zginęło w nich 249 motocyklistów oraz ich 12 pasażerów. W ciągu dwunastu miesięcy rannych zostało 1889 motocyklistów.

A jak Wy uważacie - czy motocykliści mogą czuć się bezpiecznie na naszych drogach?

Możesz wiedzieć więcej! Za to warto zapłacić: Raporty, analizy, gorące tematy

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

K
Kosiarz

Żebym na ch*ju stawał zawsze Ci z samochodowych puszek powiedzą, że motocyklista to dawca i to zawsze jego wina na drodze, mało, bardzo mało o nas wiecie więc skończcie pierdolić te bzdety i popatrzcie się na siebie !

D
Dry

,,...Taki jest opatulony,ledwie mu oczy widać,więc nie boi się radaru i piratuje...'' tak jak rękawiczki są potrzebne w zimie zebyś nie odmroził sobie rąk dla bezpieczeństwa,tak i motocyklista jest,,opatulony'',nie ma tu zwiazku z radarem czy coś i tak jezeli policja chce to dojdzie do tego kierowcy.A skąd się wzieło że nie widzi sygnalizacji?nie wiem kto to wymyślił.a widocznie ktoś nie ma bmw ani motocykla że pisze takie bzdury,bezpieczeństwo na drogach zalezy od kierowcy anie od samochodu jakim sie poruszasz i od myślenia.Zgadzam sie z ,,Treborem'' że Ty chyba taki papier podpisałeś bo i motocykliści maja rodziny i uczucia sa ludzmi jak wszyscy.a skoro Ty nie rozumiesz że to jest pasja to Twój problem.

S
S

Wypadki wypadkami ale jak sie w podporządkowaną skręca autem żadko szybciej jak 50 km/h a jak by motocyklista nie pędził 100 przez skrzyżowanie to by go nie trzeba bylo z chodnika zdrapywać

w
wieloletni motocyklista

Kompletna głupota, jeśli gdzieś takie coś czytałeś to napisz gdzie! może jakiś link. Wszystkie znane mi testy odnośnie drogi hamowania, niezależnie czy auto/motocykl z ABS czy nie, wskazują że auto ma krótszą drogę hamowania!

p
p.c.

Po czym oceniacie prędkość motocykla? w oczach macie prędkościomierz? to gratuluję umiejętności. Bardzo często jeżdżę Diamentową zarówno samochodem jak i motocyklem i z taką samą prędkością jadą oba pojazdy. Jedynie przy wyprzedzeniu auta motocykl przyspiesza - co jest normalne, przecież nie będzie wyprzedzał bez prędkości, a że ma możliwość - jest tam przerywana linia, to dlaczego miałby nie wyprzedzić? Chcesz to też wyprzedzaj, nikt nie broni. Zaraz tu się odezwą kierowcy aut - że niby ograniczenie, że niby radar. Proszę was nie bądźcie śmieszni i w duchu przysięgnijcie, z ręką na sercu i z czystym sumieniem, że zawsze jeździcie tyle ile napisane na znaku. Każdy przekracza, to jest taka nasza mentalność już. Druga sprawa - tak żeście protestowali przeciwko pozostawieniu Toru? Niech go zamkną to dopiero się będzie działo - wypadki, potrącenia... I pamiętajcie - kij ma dwa końce.

D
Dry

Przynajmniej jeszcze jest tor gdzie można pojezdzic a jak zamkną to motocykliści straca możliwość nauki manewru i zachowania ostrożności.A widać,że ktoś ma problem i brak szacunku do innych kierowców,...Motocykliści nie są,,dawcami''bo wielu z nich ma rodziny i to że jeżdzą motocyklami to ich pasja tak jak inni chodzą na ryby.

01lech666

W tym popieprzonym kraju każdy widzi swoją rację ,jak czytam że zginął motocykilsta i że kierowca kyóry zajechał mu drogę był trzeżwy to opdzwierciedla naszą sytuację .zajezdżając drogę motocykliście to popełnił morderstwo w afekcie .
Nasze chore prawo nie gwarantuje normalności na drogach ,chcesz zabić nienormalnego sąsiada możesz przejechać go na pasach i napiszą że kierowca samochodu był trzeżwy.
Nic u nas nie ma normalnego

B
Black Jack

Ty tez masz potezna wiedze,chyba taka sama jak wiekszosc motocyklistow[mlodych wiekiem i umiejetnosciami].Pod maska jak juz to silnik.Motocykl potocznie to motor zdrobniale.Niczym to sie nie rozni.Tak jak auto potocznie samochod,Marian to Maniek,bicykl to rower itd.....A jezeli chodzi o jazde motocyklistow to widac na ulicach.Jazda na przednim kole, wyprzedzanie na skrzyzowaniach,a przede wszystkim predkosc.Brak ograniczonego zaufania do innych uzytkownikow i potezna wiara we wlasne umiejetnosci.

a
asd

lusterka sa po to zeby sie uczesac albo pomalowac!!!!

a
asd

stad wypadki!!!! poczytaj kodeks i dowiedz sie kto ma racje!!!!

m
motocykla

średnio robię 30 000 km rocznie, nie mało nie dużo, ale wystarczająco żeby w okresie letnim mijało mnie tyle tych wariatów na motorze. Szczerze, może raz na sezon, albo rzadziej, wyprzedzi mnie jakiś motocyklista zapieprzając 150 km/h. Reszta wyprzedza, ale z prędkością "normalną" nie wiele wyższą od aktualnej średniej prędkości osobówek. Da się ich zawsze zauważyć wcześniej w bocznym lusterku, tylko trzeba go używać. Większość wypadków motocyklowych jest klasycznie powodowana przez wymuszenia osobówek. A to że każdy kierowca motocyklu jest wariatem i zapier***a 200 km/h przez miasto jest takim samym mitem i nagonką medialną jak to, że każdy młody kierowca BMW jest wariatem na drodze

s
sie

jak skręcasz to masz ustąpić pierwszeństwa nie tylko tym z naprzeciwka, ale też użyć lusterka bocznego i spojrzeć czy ktoś przed Tobą wcześniej nie rozpoczął manewru wyprzedzania, jest zwyczajne wymuszenie. Pomijamy to że 80% kierowców nie wie po cą są lusterka, a 50% nie potrafi używać kierunkowskazów

a
as

A to, że motocykl zapier... 150km/h to nikt nie widzi. Nie dziwne, że kierowcy aut mają problem z oceną sytuacji, bo kto się spodziewa, że motocykl jedzie 150km/h w miejscu gdzie jest ograniczenie do 50km/h! Zaraz pewnie odezwie się kilku "dawców". Powiem wam tak. Zejdźcie ze swoich "wiertarek" i przespacerujcie się ul. Diamentową w czasie gdy na Torze Lublin jeżdżą motocykle! Tam na 10 przejeżdżających motocykli, 9 nie schodzi poniżej setki. Nie straszny im nawet fotoradar, bo przecież z przodu nie ma tablic.

s
s.

"- Kierowcy zbyt rzadko patrzą we wsteczne lusterka, nie zwracając uwagi na to, czy tuż za nimi nie jedzie motocykl. Nawet jeśli go zobaczą, mają trudności z oceną sytuacji. Często mają wrażenie, że motor jest jeszcze daleko i zdążą skręcić. Jednak zanim wykonają manewr, dochodzi do zderzenia. "

Nie rozumiem. Jeśli motocyklista jedzie za mną, a tak wynika z tego przykładu, to przecież nie ja mu muszę ustępować gdy skręcam, w obojętnie, którą stronę, lecz on ma mi umożliwić swobodny manewr.

D
Dry

Mi się wydaje i popieram,że ciężko zobaczyć czasami motocykl,ale jeżeli często się patrzy w lusterka to nie ma z tym problemu,zwłaszcza że wszyscy wiedzą o tym,że rozpoczą się sezon motocyklowy,ja jeżdżę jako plecak i wiem jak czasami kierowcy nie mogą się pogodzić z tym,że motocykl ich wyprzedza i nie zjada (bo po co) albo bezmyślnie chcą się jeszcze ścigać (pokazać że jestem lepszy/lepsza).Fakt popieram też to,że motocykliści stwarzają czasem zagrożenie na drodze ale są to zazwyczaj ludzie bez doświadczenia.A większość kierowców nie zna takiego słowa jak ,,kultura jazdy" wiec skoro tak to nie dziwmy się,że cały czas słyszymy o wypadkach.I trzeba pamiętać że samochód to metalowe pudełko i bardziej nas ochroni od wypadku niż motocykl tak naprawdę który nie ma żadnej osłony.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3