Choć początek i kilkanaście pierwszych minut nie były jeszcze takie złe. Anna Piotrowska, autorka choreografii i reżyserka spektaklu, postawiła na posunięte daleko eksploatowanie fizyczności tancerzy, a ci dobrze realizowali owo założenie. W efekcie otrzymaliśmy ciąg naturalistycznych, momentami nawet brutalnych obrazów, które mogły oddziaływać na emocje widzów. A towarzyszącą im sugestywną muzykę nie tylko się słyszało, ale wręcz odczuwało fizycznie. Jednak im dalej – tym było gorzej. Zniknęła dyscyplina dramaturgiczna i spektakl zaczął się nieznośnie dłużyć. W dodatku wspomniane wyżej naturalizm i brutalność, które zrazu robiły wrażenie, powtarzane później bez końca, zmieniły się w niezamierzoną autoparodię. W miejsce emocjonalnego przeżycia pojawiała się śmieszność. A finałowe sceny przedstawienia to już kicz czystej wody.
W festiwalowym folderze realizacja Anny Piotrowskiej została określona jako „fizjologiczno-filozoficzna opowieść”. Fizjologia – owszem, była, filozofii jednak w „Zagubionych w skórze” doprawdy trudno – mimo najlepszych chęci – się doszukać. Fizjologiczno-filozoficzne spektakle pokazywała przed laty na Spotkaniach Sanna Kekäläinen. Niestety, Anna to nie Sanna. Tylko tancerzy trochę szkoda…
PROGRAM na wtorek – 8 listopada 2016
Godz. 19.00 – Sala Widowiskowa CK: Sławek Krawczyński, Anna Godowska – „Bataille i świt nowych dni” (60 min.); bilety – 20 zł.
Godz. 20.30 – sala kinowa CK: Kino Mistrzów Tańca – Z archiwum MSTT: Compagnie Linga – „Re:mapping the Body”; bezpłatne wejściówki.