Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stadion przy Krochmalnej: Już niedługo powstaną drogi prowadzące do areny

Artur Jurkowski
Jak dojedziemy do nowego stadionu miejskiego.
Jak dojedziemy do nowego stadionu miejskiego. Infografika: Małgorzata Adamczyk
Do końca września mają być gotowe nowe drogi umożliwiające dojazd do budowanego stadionu przy ul. Krochmalnej. Ratusz ma już projekt budowlany. Ale czeka jeszcze na inne dokumenty, m.in. projekt wykonawczy.

- Budowa ruszy od kwietnia. Wykonawca zapewnia, że upora się z robotami w wyznaczonym terminie. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla obsługi nowej areny piłkarskiej. Bez nowych tras do stadionu nie można by było dojechać - przekonuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Inwestycja pochłonie 31,6 mln zł. Powstaną dwie nowe drogi: część ul. Muzycznej oraz fragment Trasy Zielonej, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80.

Ul. Muzyczna wybudowana zostanie prostopadle do ul. Krochmalnej na odcinku od skrzyżowania ulic Krochmalnej, Gazowej i Młyńskiej do wjazdu do stadionu. Ma mieć 470 metrów długości. - Będzie to trasa jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę - precyzuje Kieliszek.

Powstanie też fragment Trasy Zielonej o długości 480 m. Ma mieć dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. Będzie można do niej dojechać od strony nowej ul. Muzycznej oraz łącznikiem do ul. Krochmalnej. - Niestety, nie połączy się jeszcze z istniejącym już odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca '80 - przyznaje Kieliszek.

Stadion ma być otwarty po wakacjach.

Trasę Zieloną zrobią po kawałku. Najpierw odcinek "stadion"

Trasa Zielona oraz ul. Muzyczna - to dwie arterie, które mają w przyszłości umożliwić dojazd do stadionu przy ul. Krochmalnej. Ratusz będzie budował nowe trasy w trzech etapach. Na początek powstaną fragmenty w bezpośrednim sąsiedztwie powstającej areny piłkarskiej. Na dokończenie układu komunikacyjnego, czyli połączenie nowej ul. Muzycznej z ul. Głęboką oraz Trasy Zielonej z obecnie istniejącym odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca '80 trzeba będzie poczekać aż ratusz znajdzie pieniądze. A potrzeba ich dużo. Wstępne szacunki mówią o kwocie grubo ponad 100 mln złotych.

- W pierwszym etapie prac wykonane zostaną drogi umożliwiające dojazd do samego stadionu - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Chodzi o 470-metrowy odcinek ul. Muzycznej oraz 480 metrowy fragment Trasy Zielonej.

To rozwiązanie nie poprawi jednak znacząco sytuacji kierowców w tej części Lublina. Dalej nie będzie połączenia między nowym fragmentem Trasy Zielonej a jej starym odcinkiem. "Dziura" będzie miała kilkaset metrów długości. Kierowcy po staremu będą musieli jeździć przez ul. Młyńską i Krochmalną.

Podobnie jest z ul. Muzyczną. Umożliwi tylko dojazd do stadionu od strony ul. Krochmalnej. Ale nie przejedziemy nią do skrzyżowania z ulicami Narutowicza i Głęboką. - Mamy już projekty budowlane brakujących fragmentów Trasy Zielonej oraz ul. Muzycznej. Ich wykonanie zostało zlecone łącznie z zaprojektowaniem i wybudowaniem dojazdów do stadionu - informuje Kieliszek.

Kiedy powstaną? Nie wiadomo. Ratusz nie ma pieniędzy na ich budowę. - Staramy się o dofinansowanie inwestycji w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej na lata 2014-20 - mówi Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Koszt budowy odcinka Trasy Zielonej od al. Piłsudskiego do fragmentu przy stadionie jest szacowany na 48 mln zł. Ponad dwa razy więcej mają pochłonąć roboty przy ul. Muzycznej. Budowa tej nowej drogi wraz z mostem nad Bystrzycą i przebudową ul. Nartowicza na odcinku od ul. Lipowej do ul. Głębokiej jest szacowana na 75 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski