Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stokrotki już nie są na sprzedaż

Redakcja
Stokrotki już nie są na sprzedaż Na sprzedaż wystawiona była m.in. sieć sklepów Stokrotka
Stokrotki już nie są na sprzedaż Na sprzedaż wystawiona była m.in. sieć sklepów Stokrotka archiwum
Emperia Holding nie sprzeda jednak sieci detalicznej. Spółka poinformowała dziś, że rada nadzorcza i zarząd Emperia Holding S.A. „podjęli decyzję o dalszym rozwoju i budowie wartości sieci sklepów detalicznych Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy. Tym samym Emperia zakończyła proces poszukiwania inwestora dla segmentu detalicznego, decydując o nie przyjmowaniu żadnej z ofert”.

Uchwała w sprawie zakończenia procesu, którego celem była sprzedaż spółek działających w segmencie detalicznym została podjęta przez zarząd dziś. W komunikacie czytamy, że po analizie ofert i rozważeniu alternatywnych scenariuszy, władze spółki zadecydowały o dalszym rozwoju sieci sklepów Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy w ramach struktur Grupy Emperia.

– W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bardzo wnikliwie analizowaliśmy wszystkie oferty inwestorów zainteresowanych kupnem naszych spółek detalicznych. Decyzja podjęta przez radę nadzorczą i zarząd Emperii jest w pełni przemyślana i optymalna, biorąc pod uwagę długoterminową budowę wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding. W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu. Wierzymy, że ta decyzja spotka się także z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych partnerów biznesowych oraz pracowników – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Emperia wystawiła sieć detaliczną na sprzedaż latem ubiegłego roku. Transakcja miała dotyczyć sieci sklepów Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 233 placówki w całym kraju. Wśród chętnych do przejęcia sklepów znaleźli się zarówno inwestorzy branżowi, jak i finansowi. Transakcja miała być sfinalizowana w III kwartale tego roku. Za sieci detaliczne Emperia chciała otrzymać co najmniej 900 mln zł.

W ubiegłym roku Emperia sprzedała spółce Eurocash za ponad 1 mld zł grupę dystrybucyjną Tradis. Stanowiła ona znaczącą część działalności spółki, w jej skład wchodziło 7 centrów dystrybucyjnych, 57 hurtowni oraz sieci franczyzowe (ok. 4500 sklepów).
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski