Uchwała w sprawie zakończenia procesu, którego celem była sprzedaż spółek działających w segmencie detalicznym została podjęta przez zarząd dziś. W komunikacie czytamy, że po analizie ofert i rozważeniu alternatywnych scenariuszy, władze spółki zadecydowały o dalszym rozwoju sieci sklepów Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy w ramach struktur Grupy Emperia.
– W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bardzo wnikliwie analizowaliśmy wszystkie oferty inwestorów zainteresowanych kupnem naszych spółek detalicznych. Decyzja podjęta przez radę nadzorczą i zarząd Emperii jest w pełni przemyślana i optymalna, biorąc pod uwagę długoterminową budowę wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding. W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu. Wierzymy, że ta decyzja spotka się także z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych partnerów biznesowych oraz pracowników – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.
Emperia wystawiła sieć detaliczną na sprzedaż latem ubiegłego roku. Transakcja miała dotyczyć sieci sklepów Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 233 placówki w całym kraju. Wśród chętnych do przejęcia sklepów znaleźli się zarówno inwestorzy branżowi, jak i finansowi. Transakcja miała być sfinalizowana w III kwartale tego roku. Za sieci detaliczne Emperia chciała otrzymać co najmniej 900 mln zł.
W ubiegłym roku Emperia sprzedała spółce Eurocash za ponad 1 mld zł grupę dystrybucyjną Tradis. Stanowiła ona znaczącą część działalności spółki, w jej skład wchodziło 7 centrów dystrybucyjnych, 57 hurtowni oraz sieci franczyzowe (ok. 4500 sklepów).
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?