Strefa płatnego parkowania w Lublinie wchłonie więcej ulic i naszych pieniędzy

Artur Jurkowski
Udostępnij:
O około 750 miejsc wzrośnie liczba płatnych miejskich postojówek w śródmieściu Lublina. Wszystko przez poszerzenie strefy płatnego parkowania. W poniedziałek ratusz ogłosił przetarg na wyłonienie operatora, który zajmie się jej prowadzeniem.

- O godz. 8 rano 1 lipca strefa płatnego parkowania zacznie funkcjonować w nowej formule - zapowiedział Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Zmiany będą naprawdę duże. I z punktu widzenia kierowców bolesne, bo uszczuplą portfele. Po pierwsze, do strefy parkowania zostaną włączone nowe ulice. Płatne będzie parkowanie m.in. przy ul. Radziszewskiego, Skłodowskiej-Curie czy Zamojskiej, obecnie przy tych ulicach możemy postawić auto za darmo.

- Liczba płatnych miejsc parkingowych zwiększy się z 1700 do ok. 2450 - precyzował Kieliszek.

Drugą istotną zmianą będą ceny biletów. Nowa, poszerzona strefa parkowania ma być podzielona na dwie „podstrefy” z różnymi opłatami za postój samochodów (patrz infografika). W strefie centralnej A, czyli pokrywającej się z obecną strefą płatnego parkowania, stawki pójdą w górę. Opłata za pierwszą godzinę ma wynosić 3 zł, czyli o złotówkę więcej niż teraz. Za drugą godzinę mamy płacić 3,60 zł (jest 2,40 zł). W strefie peryferyjnej, czyli na nowo dołączonych terenach, ma obowiązywać cennik z obecnej strefy parkowania.

Zmienią się zasady kupna abonamentów typu „N”, czyli dla osób niepełnosprawnych. Będą sprzedawane na okres miesiąca (4 zł), a nie roku jak obecnie (50 zł).

Nowością jest też zapis, że na kupno biletu parkingowego mamy 5 minut od momentu zaparkowania auta. Obecnie ta zasada co prawda obowiązuje, ale na zasadzie nieformalnej. Na terenie nowej strefy par-kowania będzie działać 150 parkomatów (obecnie jest ich 90).

Nowością będzie możliwość zapłacenia za bilet parkingowy za pomocą karty płatniczej. Przy parkomatach pojawią się też klawiatury, by umożliwić kierowcom wprowadzenie numeru rejestracyjnego samochodu, który zostanie wydrukowany na bilecie. - To zahamuje proceder handlu zużytymi biletami. Odbywa się on obecnie, nabywcami takich biletów są osoby, które chcą uniknąć kary nałożonej za parkowanie bez uiszczenia opłaty - wyjaśniał Kieliszek.

Nowy operator strefy będzie nią zarządzał do końca marca 2020 r.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 95

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
I jak w tym lublinie ma byc dobrze jak pijawki musza wyrwac pare groszy za parkowanie .nigdzie tyle parkingow platnych niema co w tym miescie niedlugo beda ludzie placic za ulice po ktorej chodza .to wszystko doprowadza do zlego.
k
kurier
Podaj chociaż ze dwie sprawy że tak co dzień po mieście śmigasz
j
ja
Jedynym slusznym rozwiazaniem jest przedluzenie czasu platnego postoju do godz. 18.00
n
noname
Większość normalnych ludzi jest za wyłączeniem 'inteligętnego systemu korkowania miasta'. Przed zainstalowaniem tego badziewia nie było takiej tragedii w mieście, ale trzeba było cudze pieniąchy wydać (a może przelać do odpowiedniej kieszeni), a potem dowalić podwyżki bo dziura budżetowa. Gdzie tu sens, gdzie logika ?
n
noname
Drogi kochamy wyznawco Żuka - w normalnych miastach możesz szybko i bez problemu przemieszczać się w dowolnym kierunku. Np. w Londynie z obrzeży miasta do centrum metrem dojedziesz w 35 minut. Jak wygląda dojazd z np. Felina do centrum w 'metropolii Tubtińskiej' ? Na co idą podatki ? Kiedy ostatni raz Tubtin zbudował jakiś parking w centrum ? O.. przepraszam zapomniałem - po co budować jak można likwidować (jak to się ostatnio czyni w owej metropolii a potem dziwi się, że miejsc parkingowych brak)... Myślenie w Tubtinku troszkę od d. strony...
n
noname
Szczerze ? Cebulaczku - policz sobie ile podatków (w tym podatku drogowego) przeciętny kierowca płaci w każdym litrze paliwa. Następnie drogi cebulaczku dodaj do tego podatek od podatku czyli Vat od akcyzy (wliczany w cenę paliwa), następnie weź pod uwagę ile płaci sie w podatkach lokalnych na rzecz miasta .. a potem cebulaczku zacznij myśleć odrobinkę
T
Troll Pospolity
Włącza Ci się licznik jak w GTA i jak nie dobiegniesz do parkomatu to Ci nie zalicza misji i musisz od nowa jechać.
j
janekkk
Powiększenie strefy płatnego parkowania, podwyżka ceny biletów MPK, likwidacja lub zmiana linii trolejbusowych i autobusowych. Co jeszcze szykują nam nasi jaśnie oświeceni urzędnicy.
f
fak
a jak to niby sprawdzą? i kto
S
Stanisław
Hańba dla Ratusza, za taki wspaniały prezent dla mieszkańców miasta!!! Ciekawe ile zarobią na tym PODATKU włodarze miasta i ich pomysłodawcy? Wiadomo jest, że należy utrzymać kilka chybionych obiektów w mieście, za budowę których powinien zająć się prokurator. Przecież urzędasy również będą chcieli podwyżki pensji, nagrody, premie. Na szczęście wkrótce wyjadę razem z rodziną z tego nieprzyjaznego miasta /mieszkam już 25 lat w Lublinie/. Na pewno, tam gdzie wyjadę jest o wiele lepiej pod każdym względem.
e
ehh
kaska już się zbiera
e
edi
?
e
edi
niby taka bieda, paliwo drogie a jeżdżą... i w co drugim aucie 1 osoba. Stoi w korku ale pieszo nie pójdzie...
r
rzepka
To tylko taki bezmyślny matołek. Niech przewiezie na swoim rowerku moją mamę inwalidkę
m
mieszkaniec
Dlatego bywam w centrum od wielkiego dzwonu i nawet mi nie żal
Dodaj ogłoszenie