Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strzał w stopę

Jerzy Iwaszkiewicz
Tadeusz J. zakupił samochód marki Peugeot 308 i był bardzo zadowolony, ale nie długo. Po przejechaniu 2800 km pękł pasek klinowy. Auto miało ubezpieczenie Assistance, więc za darmo zaholowano samochód do stacji Peugeota Polska w Al. Jerozolimskich w Warszawie i tu skończyły się wszelkie przyjemności. Sprawa miała miejsce w Warszawie, ale może się zdarzyć wszędzie, w każdym innym polskim mieście i dlatego o tym piszemy. Oświadczono zdumionemu kierowcy, że chociaż samochód jest na gwarancji i w ogóle jest jak nowy, to za pasek musi zapłacić. Niespecjalnie dużo, ok. 300 zł z robocizną, ale nie chodzi tu o pieniądze, tylko o zasadę.

Paski klinowe wymieniane są średnio co 60 tys. km, a jak zerwą się wcześniej, to serwisy firmowe wymieniają je błyskawicznie i oczywiście za darmo, aby się nie rozeszło, że się zrywają. W Peugeocie przyjęto zasadę, że gwarancji nie podlegają materiały eksploatacyjne, czyli np. klocki hamulcowe czy właśnie paski, które zużywają się w trakcie codziennej eksploatacji samochodu. Niby prawda, ale takiej zasady nie można stosować wobec paska, który przejechał niecałe 3 tys. km i popsuł się nie dlatego, że się zużył, tylko dlatego, że od początku było to wybrakowane dziadostwo. Zadzwoniliśmy do kilku serwisów, m.in. Fiata, Forda oraz Kia i wszędzie odpowiedzieli, że w takiej sytuacji wymieniają paski za darmo, a klientowi stawiają kawę, aby się nie denerwował i nie opowiadał na mieście, że mu pękło.

Peugeot jest znaną i poważną firmą, w tym roku ukaże się kilka nowych modeli, m.in. gotowy jest już do seryjnej produkcji samochód elektryczny tej marki. 100 tys. Peugeotów sprzedaje się w Chinach, a tu nagle tak poważna firma chce zarabiać nawet na tym, czego powinna się wstydzić. Znana jest prawda, że jak się chce za dużo zarobić, to się traci i tu jest cała dziwaczność tej sprawy. Sami sobie strzelają w stopę, a tak traci się klientów. Pasek ma prawo zerwać się zawsze, ale jak zrywa się jako nowy, to nie jest to nigdy wina eksploatacji, tylko paska, czyli firmy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski