MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Studenci będą mieli miękkie lądowanie. Trwa budowa pasa startowego na lotnisku w Depułtyczach Królewskich

Justyna Pietrzyk
Na lotnisku pod Chełmem trwa budowa betonowego pasa startowego. - Mam nadzieję, że pogoda dopisze i jeszcze w tym roku uda się położyć wszystkie instalacje - mówi rektor PWSZ.

Ta inwestycja była długo wyczekiwana przez społeczność akademicką Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie. Na lotnisku w Depułtyczach Królewskich powstaje betonowy pas startowy, który będzie miał ogromny wpływ na możliwości szkoleniowe uczelni.

Pas będzie miał długość 1 tys. 30 metrów. Nowa infrastruktura lotnicza wydłuży czas korzystania z lotniska przez studentów nawet do 70 procent dni w roku, a także umożliwi lądowanie większych maszyn. Obecnie na terenie lotniska ciężki sprzęt wykonuje prace ziemne, a tuż obok studenci uczą się latać.

- Wykonawca ma z nami ciężko - śmieje się rektor PWSZ prof. Arkadiusz Tofil. - Musimy nadzorować ciągłość robót, ponieważ na lotnisku cały czas są prowadzone zajęcia szkoleniowe. W związku z tym wszystkie prace budowlane muszą być precyzyjnie uzgadniane i koordynowane z zarządzającym lotniskiem. Nie ma tu miejsca na improwizację i swobodę w działaniach, ponieważ plac budowy jest ciągle przez nas monitorowany.

Złota jesień sprzyja inwestycji

Jak na razie pogoda dopisuje i warunki do pracy są bardzo dobre. Według planu, w tym roku wykonawca powinien uzbroić teren we wszystkie instalacje, które są wymagane do domknięcia infrastruktury pasa. Jak zapewnia rektor, prace idą zgodnie z harmonogramem.

- Obecnie realizowane są prace związane z instalacjami i rozprowadzany jest system odwodnienia. Położenie kanałów odprowadzających jest w niektórych miejscach dość głębokie, ale to ważne, aby zachować wymagane spadki i układ zgodny z projektem. Mam nadzieję, że pogoda dopisze i jeszcze w tym roku uda się położyć wszystkie instalacje – dodaje rektor.

Sama nawierzchnia, czyli główne koryto pod pas startowy ma być przygotowywane w przyszłym roku. Z betonowego pasa będą mogły korzystać samoloty dwusilnikowe z chowanym podwoziem, jak również zwiększy się bezpieczeństwo pilotów w procesie szkolenia.
Inwestycja opiewająca na 21 mln zł jest możliwa dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski