Świąteczne dekoracje w centrum Lublina budzą kontrowersje

Małgorzata Szlachetka
Świąteczne iluminacje na deptaku. Małgorzata Genca
Ogromne kontrowersje wzbudził baner Herbapolu zawieszony na Bramie Krakowskiej, jednym z najcenniejszych zabytków Lublina. Forum Rozwoju Lublina wysłało protest do Muzeum Lubelskiego, a Wojewódzki Konserwator Zabytków nakazał w trybie natychmiastowym zdjąć reklamę. Świąteczne iluminacje są także w Lublinie na deptaku, ich sponsorem jest Perła. Kurier dowiedział się, że do projektu tego oświetlenia miał z kolei zastrzeżenia Miejski Konserwator Zabytków Hubert Mącik.

Jak było z reklamą na Bramie Krakowskiej? Wojewódzki Konserwator Zabytków Halina Landecka dała Muzeum Lubelskiemu czas do 16 grudnia na zdjęcie tego baneru. Herbapol ze swojej strony deklarował we wtorek, że zastosuje się do tej decyzji we wskazanym terminie.

Temat wzbudził dyskusję. Wydarzenie na Facebooku "Nie dla reklamy na Bramie Krakowskiej" poparło do wtorku ponad 660 osób.

"Za wystrojem nie za tandetą. Jestem za tym, by sponsorzy nie wieszali reklam na zabytkach. Można reklamować się w przeróżny, dyskretny sposób, a jeśli musi być widoczna to nie można ustawić z boku, przy Bramie Krakowskiej planszy z listą sponsorów, tylko od razu wywalać na wierzch ohydny baner?!" - to jeden z komentarzy na forum Kuriera.

Z kolei do iluminacji na deptaku zastrzeżenia miał Miejski Konserwator Zabytków Hubert Mącik. Konserwator, po zapoznaniu się z projektem oświetlenia, polecił ograniczyć liczbę elementów z logo firmy. - Do części uwag Perła się zastosowała, został m.in. usunięty napis z sani ustawionych teraz pod ratuszem. Moim zdaniem informacje o sponsorach powinny być jeszcze mniej widoczne - mówi Hubert Mącik.

Krzysztof Komorski, z-ca dyrektora Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin wprost mówi, że miasto zgodziło się na kompromis. - Sponsor chciał dużo więcej elementów wskazujących na markę, co jest naturalne. Loga są także przy choinkach zakupionych przez Polską Grupę Energetyczną. Staramy się szukać środków zewnętrznych, aby w czasie kryzysu oszczędzać budżet miasta.

O komentarz poprosiliśmy Roberta Olaka, szefa agencji Public Relations, która reprezentuje Perłę, ale poinformował, że przebywa obecnie za granicą i odesłał nas do Tomasza Grodzkiego, dyrektora generalnego Perły Browarów Lubelskich. Grodzki z kolei nie odbierał we wtorek po południu telefonu.

Podoba się Wam świąteczna dekoracja lubelskiego deptaka? KOMENTUJCIE

Kurier Lubelski na Twitterze i Google+

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 31

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacek

Może zamiast wydawać pieniądze na miejski Sylwester miasto powinno postarać się o iluminację na głównych ulicach np. ul. Królewska, Plac Litewski, pod Zamkiem i t.p.. Rzeszów rok temu wydał na oświetlenie miasta ok 350 tys., a wyglądało imponująco.

z
z Lublina

Herbapol wyłożył kasę na światełka i płacił za prąd, ale komuś to też się nie podobało.

y
yety

jw

r
radzik

Współczuję ludziom odpowiadającym za marketing w mieście, dzięki maruderom będą teraz mieli potrójną robotę, żeby przekonać jakichkolwiek sponsorów do wsparcia miejskich imprez. Ci, którzy narzekają powinni sami ufundować iluminacje. Ta beznadziejna mentalność aż boli i szkodzi temu miastu.

z
zorientowany

Bądźmy rzetelni podając informację o długu. Oto kilka istotnych faktów, które niektórzy komentatorzy najwyraźniej wolą przemilczeć: obecny prezydent w czasie kadencji zaciągnął kredyt w wysokości 400 mln zł inwestując w tym czasie 2 mld zł. Za te pieniądze powstają drogi, zmienia się miasto, nadrabiamy zaległości po poprzednikach, którzy obecnemu prezydentowi "na dzień dobry" zostawili 700 mln zł długu, A żeby wymienić jakąkolwiek ich inwestycję trzeba nieźle pogłówkować.
Krótko mówiąc - dług urósł, ale mamy za to inwestycje za 2 mld, których tylko z budżetu miasta zrealizować by się nie dało. Co więcej - wszystko wygląda na to, ze przed nami już tylko jedno rozdanie unijnych środków.

t
tm

wszystkim marudzącym o kosztach oświetlenia radzę raz na jakiś czas wyściubić nos z Lublina o odwiedzić inne (nawet Polskie!) miasta w okresie świątecznym. w Lublinie zawsze jest szaro i smutno, a tymczasem wystarczy trochę świecidełek, żeby przynajmniej raz do roku miasto wyglądało sympatycznie. suma potrzebna na porządną iluminację jest śmiesznie niska w porównaniu do niektórych wydatków, typu nowe auta czy premie dla urzędników, poza tym - jeśli chcemy kreować WIZERUNEK miasta, warto by było, żeby był to wizerunek POZYTYWNY. jeszcze jedno - gdyby ktos z UM ruszył główką, zapewne znalazłby większą ilość sponsorów chętnych wyłożyć - umówmy się, grosze - na świąteczną iluminację.

J
JaJonasz

Nie kwestionuję konieczności rozsądnego zadłużania się w celu pobudzenia wzrostu i przyciągnięcia inwestycji, które stanowią motor napędowy, ale bawi mnie taka niekonsekwentna paplanina:)

m
majti

Bez prądu to nawet byś nie wiedział w którym kącie pokoju choinka stoi :)))
Ziółka też się daje na święta, babcia tylko na takie rarytasy czeka :)))

e
ech

faktycznie baner był mało efektowny, taki kawał płachty ! Natomiast iluminacja bardzo ładnie się prezentowała i oświetlała nasz zabytek ! Równie dobrze można było zostawić oświetlenie, zdjąć baner - płachtę i w jego miejsce zainstalować kolorowe czerwono - zielone lampki układające się w napis Herbapol ( czerwone ) Lublin (zielone ) ! Widocznie nikomu nie chciało się rozwiązać tego problemu w inny sposób lub byłaby to zbyt pracochłonna intelektualnie koncepcja !!! Czyli lepiej nakazać zdjęcie wszystko i niech Brama nie będzie świątecznie udekorowana, bo komuś kto bierze za to pieniądze nie chciało się pomyśleć wcześniej ! Oto Lublin, miasto inspiracji !!!

...

więc klakierować idź gdzie indziej

j
jopel

Jajonasz rozumiem że ty bez problemu znajdziesz środki zewnętrzne na remonty dróg, przebudowy rond, budowy basenów szkół i innych

s
santa

Bardzo dobrze że włodarze miasta próbują oszczędzać ale mimo wszystko fajnie byłoby mieć dekoracje mniej szpecące od tej np: reklamy Herbapolu

k
kajti

Czekolada to jest coś innego jak prąd, zioła czy piwo. Czekoladę daję się na święta.

K
Kartuajtis

Ja wybieram kompot z suszu.

J
JaJonasz

"Staramy się szukać środków zewnętrznych, aby w czasie kryzysu oszczędzać budżet miasta. "

Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2005 r. – 47.792.841,00 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2006 r. – 189.215.063,80 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2007 r. – 239.726.998,21 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2008 r. – 369.866.888,94 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2009 r. – 547.499.156,40 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2010 r. – 677.670.165,03 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2011 r. – 778.181.676,49 zł;
Zadłużenie na dzień 31 grudnia 2012 r. – 886.952.807,00 zł;

...ciekawe, ciekawe...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3