Przebudowa Racławickich, Lipowej i Poniatowskiego to największa z wykonanych w ostatnim czasie inwestycji drogowych w Lublinie. Roboty zakończyły się 11 sierpnia. Później jakość ich wykonania wzięło pod lupę miasto. I wytknęło „niedoróbki”. Wykonawca na ich usunięcie dostał ostatecznie czas do końca września.
– Zakończono odbiory techniczne inwestycji – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I dodaje: – W wyznaczonym terminie, czyli do 30 września wykonawca wyeliminował usterki i niezgodności poszczególnych branż, wynikające z rozbieżności ze specyfikacją przetargową.
Na liście uchybień znalazły się m.in. nieszczelne włazy, „stukające” pokrywy studzienek czy uszkodzone latarnie.
Zakończenie odbiorów technicznych to finał inwestycji. Ale nie znaczy to wcale, że drogowcy zniknęli z tych ulic.
– Aktualnie trwają jeszcze prace związane z realizacją dodatkowych zadań, wykraczających poza zakres przebudowy, a wskazanych na etapie procedury odbiorowej – tłumaczy Góźdź.
O jakie prace chodzi? – Dotyczą m.in. montażu słupków typu „Lublin”, obejm na słupach czy remontu ogrodzenia wzdłuż ul. Długosza. Na realizację tych zadań wykonawca ma czas do końca października – wskazuje Góźdź.
Ale to jeszcze nie koniec prac, na liście „do poprawki” zostały drzewa. – Wykonawca do końca października dokona nowych nasadzeń w miejscu drzew, które się nie przyjęły – mówi Góźdź.
Wzdłuż jezdni przy Al. Racławickich, ul. Lipowej i Poniatowskiego posadzono łącznie ponad 180 nowych drzew oraz 4,8 tys. krzewów. Nasadzenia wykonano również na rondzie Honorowych Krwiodawców oraz na otaczających je wyspach. Niektóre z nich m.in. przy Al. Racławickich uschły.
To jednak ciągle nie koniec robót. Kolejną pracę ma do wykonania samo miasto. Chodzi o sygnalizacje świetlne. Na części skrzyżowań nie działają.
– Część urządzeń nie komunikuje się z systemem, co wymaga wprowadzenia zmian w sposobie ich podłączenia i konfiguracji sterowników. Ponadto prace, które cały czas równolegle trwają dotyczą także integracji istniejącego Systemu Zarządzania Ruchem z nowo powstałymi sygnalizacjami. Konieczna jest aktualizacja systemu do wymagań nowo wybudowanych sygnalizacji – wyjaśnia Góźdź powód tego, że sygnalizacje działają na tzw. „pulsie”.
Inwestycja objęła przebudowę - lub budowę - 13 sygnalizacji. Pięć z nich ciągle nie działa. To sygnalizacje na rondzie Honorowych Krwiodawców (czyli u zbiegi Kraśnickiej, Warszawskiej, Sikorskiego i Racławickich), na skrzyżowaniach Racławickich z Puławską oraz Łopacińskiego i na skrzyżowaniach Lipowej z Ofiar Katynia oraz Rowerową.
– Zakładamy, że prace zarówno techniczne jak i na poziomie oprogramowania przy sygnalizacjach zakończą się w tym miesiącu – zapowiada Góźdź.
Przebudowa Racławickich, Lipowej i Poniatowskiego kosztowała ok. 106 mln zł.
- Które miejscowości na Lubelszczyźnie osiągnęły największy dochód w 2020 roku?
- Żużlowcy Motoru wicemistrzami Polski
- Stare, ale jare! Ostatnia niedziela miesiąca? Czas na giełdę staroci
- Najpierw przysięga, później piknik historyczny
- Mamo, ja wiem, że pilot na łóżku nie umiera
- Mieszkańcy Krężnicy Jarej wyszli na ulice w proteście przeciwko piratom drogowym
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?