Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szef pseudokibiców chce mieć logo Motoru Lublin

Jan Kowalski
Paweł G., pseudomin "Groszek", przywódca "szalikowców" Motoru Lublin, chce zastrzec dla swojej firmy logo Motoru. Jeżeli Urząd Patentowy pozwoliłby na to, nikt bez zgody "Groszka" nie będzie mógł używać symbolu klubu, mającego ponad 55-letnią historię.

O sprawie napisała w środę lubelska Gazeta Wyborcza. Motor SA straciłby finansowo, ponieważ nie mógłby sprzedawać klubowych pamiątek. Obecnie zajmuje się tym firma "Łezka", należąca do Pawła G.

- Potwierdzam, że w styczniu firma "Łezka" zgłosiła taki wniosek - mówi Anna Bełz, lubelska rzeczniczka prasowa Urzędu Patentowego. - Jeżeli jednak zrobiła to osoba bez zgody właściciela logo, którym pewnie jest Motor, to jest to niezgodne z prawem. W takim wypadku władze Motoru powinny jak najszybciej napisać do nas pismo i wyjaśnić okoliczności całego zdarzenia - dodaje rzeczniczka.

- Odmawiam komentarza - mówi Robert Kozłowski, prezes Motoru SA. - Jednak na pewno podejmiemy odpowiednie działania, zmierzające do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

Paweł G. w piśmie do Urzędu Patentowego przedstawił długą listę usług, którymi chciałby się zajmować. Miałby sprzedawać portfele, kufle, kieliszki, apaszki, koszulki, krawaty i inne akcesoria, oczywiście z logo Motoru.

Bardziej zdecydowane stanowisko zajęły władze miasta, które jest większościowym udziałowcem spółki akcyjnej Motor Lublin. - Nikomu nie pozwolimy zawłaszczyć marki Motor Lublin - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. - Na tę markę pracowało przez wiele lat wielu sportowców Motoru, nie tylko piłkarzy, ale też z innych sekcji. To także pokolenia trenerów, działaczy i kibiców. Logo Motoru, jako symbol klubu, należy do wszystkich mieszkańców Lublina - dodaje Żuk.

Prezydent zapowiedział, że miasto już podjęło działania formalnoprawne. - Na pewno zwrócimy się w tej sprawie do Urzędu Patentowego - deklaruje Krzysztof Żuk.

- Trzeba także pamiętać, że Motor to nie tylko lubelska marka - dodaje Bełz. - To klub, który znany jest w całej Polsce. Jeżeli logo jest inne niż ma klub, ale bardzo je przypomina, też można zgłosić swoje zastrzeżenia - wyjaśnia rzeczniczka.
Być może jeszcze w tym tygodniu sprawa zostanie wyjaśniona przez wszystkie strony zainteresowane tematem. Podobno jest wola spotkania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski