- Zespoły przystanków przesiadkowych to kolejna inwestycja, która razem z powstającymi węzłami zintegruje różne rodzaje transportu dla potrzeb Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego – podkreśla Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Takie „centra przesiadkowe” powstały w sześciu miejscach w Lublinie. Przy ul. Związkowej (rejon skrzyżowania z al. Spółdzielczości Pracy i Węglarza), na Poczekajce (przy skrzyżowaniu al. Kraśnickiej i ul. Bohaterów Monte Cassino), przy ronda Dmowskiego obok lubelskiego zamku, przy Mickiewicza (przy skrzyżowaniu ul. Kunickiego), Turystycznej (przy przystanku kolejowym Lublin Zadębie) oraz w rejonie dworca głównego PKP.
W ramach prac przebudowano zatoki przystankowe, ustawiono 14 wiat, 9 wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz 138 stojaków rowerowych.
- Wszystkie zespoły przystanków przesiadkowych zostały wyposażone w system prowadzenia osób z niepełnosprawnościami. Przy przejściach przez jezdnię obniżono krawężniki do poziomu „zero", a w obrębie przystanków zastosowano specjalne płyty wskaźnikowe i kierunkowe. Dodatkowo, na przystankach, przy przejściach i na długich ciągach pieszych w odstępach około 50 m zlokalizowano siedziska, które pozwalają odpocząć osobom z ograniczeniami w mobilności – opisuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Na przystankach są m.in. ładowarki do zasilania urządzeń mobilnych, kamery monitoringu wizyjnego.
Przebudowa przystanków kosztowała prawie 11 mln zł. 85 proc. wydatków pokryło dofinansowanie z UE.
Co się zmieniło?
Związkowa. To największy z wybudowanych zespołów przystanków (obejmuje cztery przystanki: Związkowa 01, 02, 03 i 05). Stanęły tam cztery nowe wiaty o długości 5 i 10 m. Do ich oświetlenia wykorzystywane jest zasilanie z paneli fotowoltaicznych, zamontowanych na dachach obiektów. Znalazło się tam również miejsce na 33 stojaki rowerowe, z czego 20 jest pod zadaszeniem. Rowerzyści mogą także skorzystać z punktu naprawy jednośladów.
Rondo Dmowskiego. Obejmuje „stare” przystanki: Unii Lubelskiej 01 i Tarasy Zamkowe 01 oraz „nowy” na ul. Podzamcze (na wysokości pl. Singera), gdzie zamontowano nową wiatę i wyświetlacz dynamicznej informacji pasażerskiej. Miejsce oczekiwania na środki transportu zbiorowego, wyposażono również w 15 stojaków rowerowych.
Przebudowano pierścień ronda Mohyły. Jadąc od al. Unii Lubelskiej powstał dodatkowy lewoskręt w kierunku ul. Ruskiej, a na ulicy Podzamcze pas rowerowy przy zatoce.
Ul. Turystyczna. Prace objęły przebudowę ulicę na długości 210 m (m.in. ułożono nowa warstwę ścieralną). Jezdnia została poszerzona aby wykonać przejścia dla pieszych z azylem. Przystanki Hajdowska 01 i 02 wyposażono w nowe wiaty. Obok nich postawiono 20 stojaków rowerowych, w tym 10 pod zadaszeniem.
Poczekajka. Zespół obejmuje przystanki: Poczekajka 01, 02 i 04. Postawiono dwie wiaty o długości 5 m. Pojawiło się 30 stojaków rowerowych, w tym 10 pod zadaszeniem oraz punkt naprawy jednośladów.
Ul. Mickiewicza. Składa się z przystanków: Mickiewicza 01, 02 i 04. W ramach prac zainstalowano trzy wiaty o długości 5 i 10 m, 35 stojaków rowerowych, w tym 10 pod zadaszeniem.
Dworzec główny PKP (przystanki: Kunickiego 01 i 02). Ustawiono dwie wiaty o długości 10 m, zamontowano 5 stojaków rowerowych.
- Tłumy w centrum Lublina. Zapraszamy na spacer po lubelskim deptaku
- Męski Różaniec na ulicach Lublina. W jakiej intencji się modlono?
- Wypoczynek nad Jeziorem Białym. Ostatnie kąpiele przed końcem lata?
- S17. Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Zobacz efekty prac
- Fatum nad świdnicką drużyną. Dwa wypadki. Śmierć zabrała pięciu zawodników
- Setka Kuriera. Nagrodziliśmy największe firmy i przyznaliśmy wyróżnienia
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?