Szkoła nie chce Erosa w bliskim sąsiedztwie. Reklama sex shopu wywołała oburzenie

Agata Wójcik
Reklamy sklepu z gadżetami erotycznymi zawisły w ośmiu miastach w Polsce.
Reklamy sklepu z gadżetami erotycznymi zawisły w ośmiu miastach w Polsce. Anna Kurkiewicz
- Jestem zaniepokojona reklamą, która pojawiła się na rogu ul. Narutowicza i ul. Mościckiego tuż przy szkole muzycznej. Plakat ze sztucznymi penisami wisi w miejscu, gdzie codziennie przechodzi i przejeżdża mnóstwo dzieci! Czy takie reklamy są dopuszczalne w pobliżu szkoły? - denerwuje się Czytelniczka w mailu przysłanym do naszej redakcji.

Reklama sklepu z gadżetami erotycznymi irytuje też dyrekcję Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Szeligowskiego, w pobliżu której wisi ten billboard.

- Denerwują mnie wszelkiego rodzaju reklamy, a zwłaszcza tego typu i to jeszcze w pobliżu szkoły. Takiej samowolki nie ma za granicą. Jestem zdania, że jeżeli ktoś czegoś potrzebuje, znajdzie to i na nic mu się nie przydadzą krzykliwe billboardy - uważa Honorata Pukos, dyrektor placówki.

Przedstawiciele firmy, której sklep reklamuje billboard, nie widzą w nim nic złego i zapewniają, że taka forma jest prawnie dopuszczalna.

- Nie odbiega ona od standardów reklam bielizny, a akcesoria, które są na niej przedstawione, nie sugerują, że są wprost związane z erotyką. Równie dobrze mogą być wykorzystywane do masażu. Jeżeli coś ma się komuś kojarzyć, to zawsze się skojarzy - usłyszeliśmy od Krzysztofa Garwatowskiego, przedstawiciela Pink Shop.

Podobne billboardy zawisły w siedmiu innych polskich miastach, m.in. w: Kielcach, Łodzi, Dąbrowie Górniczej czy Gdyni, gdzie firma też prowadzi swoje sklepy. W sumie postawiono ich kilkanaście, przynajmniej po jednym w okolicy punktów sprzedaży. - Poza Lublinem, z żadnego z tych miejsc nie dostaliśmy podobnych skarg. Zresztą, otrzymaliśmy już drugi taki sygnał z waszego miasta. Poprzedni dotyczył zbyt roznegliżowanych pań - zdradza Garwatowski i obiecuje, że firma weźmie te głosy pod uwagę, tworząc kolejne kampanie reklamowe.

Jedną z kampanii billboardowych Pink Shopu zajmowała się Komisja Etyki Reklamy. Jednak skarga została oddalona.

- Reklamowana była bielizna, a to jest dopuszczalne. Na aktualne billboardy żadne zażalenie jeszcze do nas nie wpłynęło - mówi Konrad Drozdowski z KER. Większość skarg wpływających do Komisji Etyki Reklamy dotyczy właśnie ekspozycji ciała, zwłaszcza kobiecego.

- Takie reklamy budzą kontrowersje, zwłaszcza gdy są ustawiane w pobliżu kościoła czy, jak w tym przypadku, szkoły - dodaje Drozdowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 77

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pedały
Przecież tek kutasy są z silikonu i na pewno przeterminowane.
Dziewczyny używajcie żywych, zdrowych no i naturalnych a te reklamy to dla pedałów.
N
Nie mycie się
Pamiętam kolonie za komuny. Mimo że były prysznice to nikt z nich nie korzystał przez całe trzy tygodnie turnusu! Bo przecież trzeba się rozebrać, żeby się umyć.
PIS-lam w natarciu.
Takie kołtuństwo...
Ten kto się burzy przeciw reklamie jest kołtunem jak kotlet mielony pływający w sosie buraczanym.
g
gość
Obserwator, a jak tam twoje życie erotyczne, napisz tylko prawdę !
R
Rokus
Moi drodzy. Ta reklama jest dużo lepsza niż kolejna reklama jakiegoś środka na przeczyszczenie czy inny syndrom u nóg albo jak to miało miejsce wcześniej powieszone w tym miejscu akcja "świecka szkoła" która akurat też niczego nie wnosi a jedyne wkurza bo zwraca uwagę na coś mało istotnego oraz reklamy z twarzami różnych lizusów którzy chcą się dostać do sejmu. A to że w tej reklamie są wibratory czy laski w kostiumach typowo zmysłowych, chodź według mnie strój pielęgniarki czy french maid są przereklamowane i nie ma w nich finezji za grosz, to jeszcze nie jest powód by siać ogólnospołeczny terror bo nagle pojawiło się coś innego i zawsze pojawi się grupka malkontentów którym wszystko przeszkadza. Co prawda projektant tej reklamy nie błysną ale widocznie jego zadaniem było zrobić coś co zwróci uwagę samemu nie zwracając uwagi na kompozycję. Podobna sytuacja miała miejsce z pracą "więzy krwii" która też została zjechana tylko dlatego że była taka a nie inna. Ktoś tu napisał że przestrzeń publiczna i takie reklamy nie powinny się na niej znajdować albo być zasłonięte przez cały dzień. No tak ale jak jakaś parka całuje się w miejscu publicznym to nikt nie zwróci uwagi. Ktoś powie "ale oni mogą to robić bo są w przestrzeni publicznej" to ja odpowiadam że i taka reklama też może być. Także zastanówcie się następnym razem czy warto jest gęgać i lamentować zamiast pomyśleć trochę "że to jest jakieś urozmaicenie a nie wciąż te same reklamy leków, od których nadawania nonstop mam już odruch wymiotny".
r
rex
Szanowna Pani Dyrektor,
Na marszu KOD pokazano Pani, jak ma obecnie wyglądać przestrzeń publiczna. Billboard doskonale wpisuje się w poziom przekazu marszu KOD. Jeśli coś się Pani nie podoba, proszę skontaktować się ze znanym alimenciarzem lub znanym doradcą waluty kredytu hipotecznego.
i
i do przodu
wyjatkowo obrzydliwe jest pokazywanie mord pisowcow w tv a musze ogladac codziennie wiec reklama jest ok.
g
gin pisowski
idz lepiej strzep konia pod ojca dyrektora i nie zasmiecaj forum
S
Szymuś Pierdzisiewicz
skoro animator kultury obnosi sie z penisem na bilbordzie, to inni zaczynają go nasladować i dorównać kulturą Żukowi
T
Tak myślę
Reklamy o treści erotycznej w mediach mogą być emitowane po godz.23.00.Ulica jest przestrzenią publiczną więc reklamy o takiej treści nie powinny być widoczne przez cały dzień.Wyjątkowo obrzydliwe jest umieszczanie takich obscenicznych reklam w pobliżu szkoły.Nie chodzi mi o umieszczenie reklamy w ogóle ale bilboard w takiej formie plastycznej jest ewidentnie obliczony na wywołanie skandalu.Sądzę że i miejsce zostało dokładnie wybrane.Wystarczyłoby przecież napisać ARTYKUŁY EROTYCZNE, do tego dane adresowe i kolorystyka z dominantą różu i wszyscy zainteresowani wiedzieliby o co chodzi.Zdjęcia wibratorów to celowa prowokacja i dlatego uważam że powinny się tym zająć odpowiednie służby.
b
biedna dyrektor placówki
"Pani Honoracie przeszkadza każda reklama"?, strach pomyśleć co by było jakby sklep B, zamiast zlewu kibel reklamował. Może Pani Honorata objełaby posadę w jakiejś wiejskiej szkole , skoro życie w mieście ją denerwuje,tam nie ma raczej reklam.
O
On
Miałem dać ci plusa za treść, ale zobaczyłem tytuł i podpis :(
a
anty faceboooook
lepsze to niż pranieim mózgów religią...
G
GOSC
BEZ JAJ FACET NIEMA RUCHU W SKLEPIE I CHCE ABY DZIECI POWIEDZIALY RODZICOM CO MOGA ZROBIC MAMUSIE JEZELI TATUS ZDRADZI.A STARSZE PANIE SIE OBRAZAJA BO JUZ TEGO NIEMOGA I NIEPOTRZEBUJA KUPIC .A TAK NAPRAWDE TO TAM NIEPOWINNA BYC REKLAMA CHYBA ZE MAJTEK
t
taka prawda
lesby cwele i pedały się odezwały
l
lublin
Jak ci swój smród przeszkadza to uciekaj za granice do swojego złodzieja Donaldu, po co libertynie tu śiedzisz przeca taki wykształcuny i swiatowy jak prof. Pawłowska jesteś
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie