Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybciej do Warszawy. Po dwóch odcinkach S17, m.in. obwodnicy Kołbieli można jeździć z prędkością o 40 km/h wyższą niż dotychczas

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Znika „spowolnienie” na drodze z Lublina do Warszawy. Po odcinku od Kołbieli do węzła Lubelska kierowcy zaczęli już jeździć z „ekspresową” prędkością 120 km/h, czyli o 40 km/h wyższą niż do tej pory.

- Wykonawca wprowadza stałą organizację ruchu na S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kołbielą. Kierowcy mogą już jeździć z prędkością do 120 km/h w kierunku Lublina, a dziś prace trwają na kierunku do Warszawy – informuje na tweet’erze lubelski oddział GDDKiA.

Chodzi o dwa odcinki trasy S17 o długości prawie 24 km. Pierwszym - jadąc od Lublina – jest obwodnica Kołbieli, która ma 8,7 kilometra długości. Drugi ciągnie się od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (na wysokości lotniska w Góraszce). Ma 15,2 km. Kierowcy do tej pory mogli przejeżdżać ten fragment z prędkością 80 km/h. Zmiany w organizacji ruchu umożliwiło wydane tydzień temu przez Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Warszawie pozwolenie na użytkowanie dróg.

To finał robót przy S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Lubelska. Budowa 95 km drogi szybkiego ruchu podzielona była na siedem odcinków. Nawierzchnia ekspresówki - co jest nowością na Lubelszczyźnie – ma nawierzchnię z betonu.

Koszt powstania tego fragmentu S17 sięgnął prawie 3,2 mld zł. To łączne wydatki uwzględniające m.in. odszkodowania za przejęcia terenów. Same roboty drogowe to 2,6 mld zł.

- Trasa S17 znacznie skróciła czas podróży między Lublinem a Warszawą. Kierowcy mogą nią dojechać z miejscowości Piaski, omijając obwodnicami m.in. Lublin i Kołbiel, do niemal samej Warszawy. Jest to ok. 180 km drogi ekspresowe – podkreśla GDDKiA na swojej stronie internetowej.

GDDKiA prowadzi już prace związane z powstaniem kolejnych 120 km trasy S17, tym razem na odcinku od Piask do przejścia granicznego w Hrebennem. Będzie to trasa dwujezdniowa, a każda jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu.

Nowa ekspresówka powstanie obok obecnej DK17. Częścią tej inwestycji jest trwająca budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Mająca niemal 10 km długości obwodnica ma zostać oddana do użytku w tym roku.

„Wschodnia” część S17 ma być gotowa do 2025 r. Koszt budowy drogi może przyprawić o zawrót głosy. Szacunki mówią, że wydatki mogą sięgnąć 4,63 mld zł. Tyle zapisano rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski