Szybciej do Warszawy. Po dwóch odcinkach S17, m.in. obwodnicy Kołbieli można jeździć z prędkością o 40 km/h wyższą niż dotychczas

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Znika „spowolnienie” na drodze z Lublina do Warszawy. Po odcinku od Kołbieli do węzła Lubelska kierowcy zaczęli już jeździć z „ekspresową” prędkością 120 km/h, czyli o 40 km/h wyższą niż do tej pory.

- Wykonawca wprowadza stałą organizację ruchu na S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kołbielą. Kierowcy mogą już jeździć z prędkością do 120 km/h w kierunku Lublina, a dziś prace trwają na kierunku do Warszawy – informuje na tweet’erze lubelski oddział GDDKiA.

Chodzi o dwa odcinki trasy S17 o długości prawie 24 km. Pierwszym - jadąc od Lublina – jest obwodnica Kołbieli, która ma 8,7 kilometra długości. Drugi ciągnie się od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (na wysokości lotniska w Góraszce). Ma 15,2 km. Kierowcy do tej pory mogli przejeżdżać ten fragment z prędkością 80 km/h. Zmiany w organizacji ruchu umożliwiło wydane tydzień temu przez Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Warszawie pozwolenie na użytkowanie dróg.

To finał robót przy S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Lubelska. Budowa 95 km drogi szybkiego ruchu podzielona była na siedem odcinków. Nawierzchnia ekspresówki - co jest nowością na Lubelszczyźnie – ma nawierzchnię z betonu.

Koszt powstania tego fragmentu S17 sięgnął prawie 3,2 mld zł. To łączne wydatki uwzględniające m.in. odszkodowania za przejęcia terenów. Same roboty drogowe to 2,6 mld zł.

- Trasa S17 znacznie skróciła czas podróży między Lublinem a Warszawą. Kierowcy mogą nią dojechać z miejscowości Piaski, omijając obwodnicami m.in. Lublin i Kołbiel, do niemal samej Warszawy. Jest to ok. 180 km drogi ekspresowe – podkreśla GDDKiA na swojej stronie internetowej.

GDDKiA prowadzi już prace związane z powstaniem kolejnych 120 km trasy S17, tym razem na odcinku od Piask do przejścia granicznego w Hrebennem. Będzie to trasa dwujezdniowa, a każda jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu.

Nowa ekspresówka powstanie obok obecnej DK17. Częścią tej inwestycji jest trwająca budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Mająca niemal 10 km długości obwodnica ma zostać oddana do użytku w tym roku.

„Wschodnia” część S17 ma być gotowa do 2025 r. Koszt budowy drogi może przyprawić o zawrót głosy. Szacunki mówią, że wydatki mogą sięgnąć 4,63 mld zł. Tyle zapisano rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Chełmianin N

Panie Jurkowski: na Lubelszczyźnie, a gdzie ona jest???? Nigdy i przenigdy taka kraina jak Lubelszczyzna w historii Polski nie istniała!! Nawet Pan Prezydent Andrzej Duda nie zamieniał tego obszaru w Lubelszczyznę!! Jest WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE, a w którym: Południowe Podlasie jak również Ziemia Lubelska oraz Ziemia ŁUKOWSKA i Ziemia Chełmska!! Od dawien dawna Chełm własną nazwę, która brzmi - Ziemia Chełmska!! Nie nazywaj Ziemi Chełmskiej - LUBELSZCZYZNĄ!!!!

Dodaj ogłoszenie