Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybki przejazd przez Lublin. Wybrać: komunikację miejską, auto czy rower? Wskaże to miejska strategia mobilności

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski
Rozbudowa ścieżek rowerowych oraz stworzenie obwodnic dla jednośladów i poprawa bezpieczeństwa dla pieszych – prawie 50 opinii zgłoszono w konsultacjach dotyczących „mobilności miejskiej”. Dokument ma określić strategię miasta na lata 2022-26.

– Zależy nam na tym, by ruch w mieście odbywał się płynnie, bez zakłóceń, umożliwiając wszystkim użytkownikom dróg sprawne dotarcie do celu. Zrównoważona mobilność oznacza, że wykorzystujemy do przemieszczania się różne formy transportu, stąd opracowywane przez miasto dokumenty będą obejmowały całość działań w celu poprawy warunków przemieszczania się po Lublinie, niezależnie od wybieranego środka transportu – tłumaczy Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

Ratusz zakończył pierwszy etap konsultacji dotyczących „mobilności miejskiej”. Chodzi o działania jakie mają być podejmowane w latach 2022-26.

– Głównym celem opracowania dokumentu jest określenie działań zmierzających do zwiększenia dostępności obszarów miejskich oraz zapewnienie wysokiej jakości mobilności i transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Duży nacisk w dokumencie położony zostanie na zwiększenie mobilności pieszej i rowerowej – dodaje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Obecnie w Lublinie jest ponad 170 km ścieżek rowerowych. Kolejne powstają m.in. wzdłuż Al. Racławickich. – Niestety ten ciąg rowerowy przez miasto będzie miał stosunkowo dużo skrzyżowań – tłumaczy jeden z uczestników konsultacji. I postuluje, aby miasto przystąpiło do budowy obwodnicy rowerowej Lublina.

Uczestnicy konsultacji wskazują też na potrzebę poprawy bezpieczeństwa pieszych. Jak? Poprzez spowolnienie ruchu na części ulic, np. na ul. Sławinkowskiej.

Drugi etap konsultacji dotyczących „mobilności” ratusz planuje na wiosnę 2021 r. – W ramach Strategii Mobilności Miejskiej opracowane zostaną również spójne standardy techniczne dla całej infrastruktury pieszej, rowerowej, parkingowej wraz z zasadami stosowania elementów wyposażenia pasów drogowych, w kontekście także ograniczeń parkowania pojazdów czy urządzeń obsługujących ruch rowerowy – zapowiada Góźdź.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski