Taczkowóz spod Biłgoraja podbija internet. - Motoryzacją interesuję się od dziecka - przyznaje twórca. Zobacz wideo

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Taczkowóz to niejedyny projekt Kacpra. Aktualnie montuje Simsona S51 z silnikiem dwusuwowym motocykla crossowego o pojemności  125 cm3. Planuje podjąć się renowacji zabytkowego Trabanta T601.
Taczkowóz to niejedyny projekt Kacpra. Aktualnie montuje Simsona S51 z silnikiem dwusuwowym motocykla crossowego o pojemności 125 cm3. Planuje podjąć się renowacji zabytkowego Trabanta T601. Kacper Białas
Udostępnij:
Taczka z silnikiem od skutera okazała się hitem internetu. Twórcą nietypowej maszyny jest Kacper Białas z powiatu biłgorajskiego. To nie pierwszy taki projekt młodego wynalazcy.

Nagranie z konstruktorem, który rusza swym taczkowozem sprzed stacji paliw zamieścił na swoim facebookowym profilu PKS Biłgoraj. W ciągu tygodnia nagranie miało 18 milionów wyświetleń, zdobyło blisko 70 tysięcy polubień, 34 tysiące internautów zdecydowało się je skomentować (głównie pozytywnie), a 314 tysięcy pokazało film swoim znajomym znajomymi.

Popularność filmu zaskoczyła twórcę pojazdu. - Na pomysł budowy taczki wpadłem pod wpływem chwili - przyznaje Kacper Białas ze Starej Wsi w powiecie biłgorajskim. Dodaje, że idea budowy taczkowozu narodziła się po tym, jak jego skuter uległ wypadkowi. Jednak silnik okazał się sprawny.

- Nie chciałem, żeby się zmarnował, więc cel padł na taczkę. Z niczym podobnym się nie spotkałem, a lubię konstruować różne nowe rzeczy szczególnie takie nietypowe z silnikami dwusuwowymi – wyjaśnia wynalazca.

Budowa pojazdu trwała około miesiąca. Długo, ponieważ Kacper mógł zajmować się nim jedynie po szkole. Na co dzień uczęszcza do Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju. - Gdyby nie szkoła podejrzewam, że budowa zostałaby zakończona w parę dni. Włącznie z lakierowaniem – zastrzega Kacper.

Z czego zbudowany jest taczkowóz? - Części użyte w tej konstrukcji pochodzą ze skutera marki Piaggio o pojemności 125 cm3, lecz większość musiałem zrobić sam, a nie spotkałem się jeszcze z gotowymi częściami do zmotoryzowanych taczek - żartuje.

Kacper motoryzacją interesuje się od dziecka. Najwięcej zawdzięcza tacie, wujkowi oraz przyjacielowi rodziny, który od dziecka uczył go podstaw mechaniki na tzw. motorynce. Właśnie do „motorynki” i Simsona S51 ma największy sentyment, ponieważ od nich zaczęła się jego przygoda z motoryzacją, a szczególnie silnikami dwusuwowymi.

- Aktualnie realizuję dwa projekty, którymi zajmuję się nimi w wolnym czasie. Jest to Simson S51 z silnikiem dwusuwowym motocykla crossowego o pojemności 125cm3. Simson jest budowany od podstaw, gdyż ta jednostka posiada moc w przybliżeniu dziesięciokrotnie większą niż seryny silnik. Do niego, tak jak i w przypadku taczki, większość części muszę wykonać sam, bo nie spotkałem potrzebnych części – wyjaśnia wynalazca.

Drugim zamysłem jest całkowita renowacja zabytkowego Trabanta T601. Szczyt DDR-owskiej myśli technicznej był produkowany w latach 1957-1991 i do dziś jest otoczony kultem przez fanów motoryzacji. Co dalej? Tego Kacper nie chce zdradzić. - Lepiej za dużo nie mówić, aby nie spalić projektów na panewce - zastrzega.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Dron pasażerski

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie