Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak będzie wyglądał terminal Portu Lotniczego Lublin

DUN
Port Lotniczy Lublin pokazał w czwartek wizualizację nowego terminalu lotniska.

Zgodnie z pierwotnym projektem, który wygrał konkurs architektoniczny, terminal miał wyglądać nieco inaczej. Ale okazało się, że zaplanowana przez architektów wersja jest za duża, a terminal ma mieć nie 23, ale 11 tys. mkw. Ograniczenia zasugerowali unijni eksperci z Jaspers, którzy stwierdzili, że prognozy dotyczące ruchu lotniczego w Świdniku są przeszacowane. A jeśli będzie mniej pasażerów, to i terminal ma być mniejszy.

Wizualizacja nowego terminalu pojawiła się na stronie PLL już w ubiegłym tygodniu. Zauważyli ją Internauci na forum www.skyscrapercity.com. I ostro skrytykowali. Spółka tłumaczyła, że wizualizacja znalazła się w Internecie przez przypadek i nie jest ostateczną wersją projektu. W czwartek PLL zaprezentowała jak, już na pewno, ma wyglądać terminal.

Budynek będzie składał się z trzech skrzydeł.

- W głównej przestrzeni znajdzie się hala odlotów z centralnie umieszczoną strefą odprawy bagażowo-biletowej - tłumaczył w czwartek Piotr Jankowski, rzecznik PLL. W skrzydle zachodnim ulokowana będzie strefa przylotów, a we wschodnim - strefa odlotów. Skrzydło południowe zajmuje przystanek kolejowy, na który dotrzemy szynobusem.

- Projekt przewiduje możliwość dalszej rozbudowy terminalu - podkreślił Grzegorz Muszyński, prezes PLL.

W hali odlotów na pasażerów będzie czekało 8 stanowisk rejestracji bagażu i odprawy biletowej. Znajdą się tam 4 automatyczne kioski obsługi self check-in.

Cała strefa odlotów będzie miała charakter przestrzeni otwartej. Znajdować się tu także będzie strefa kontroli bezpieczeństwa i odprawy celnej oraz strefa komercyjno-cateringowa w formie pasażu handlowego. Zaprojektowano dwie główne poczekalnie odlotowe: dla odlotów strefy Schengen i strefy non Schengen. W strefie odlotów oraz przyległych pomieszczeniach komercyjno-cateringowych będzie mogło przebywać 400 osób.

Ze strefy poczekalni podróżni przejdą w kierunku lotniska przez strefę bramek - boardingu. Każdej z bramek towarzyszyć będzie podwójne stanowisko rejestracji kart pokładowych. Umożliwia to stworzenie osobnych wyjść dla klasy ekonomicznej i business lub utworzenie przejść priorytetowych. Bramki wyprowadzą podróżnych na zewnątrz.

W zachodniej części terminala usytuowana będzie strefa przylotów, a w niej wielofunkcyjna, obszerna hala odbioru bagażu ze strefą kontroli paszportowej. W hali, która posiada dwa wejścia od strony płyty lotniska (strefa Schengen i non Schengen) znajdzie się karuzela wydawania bagażu. Po odbiorze bagażu podróżni kierują się do wyjścia.

W tej strefie umieszczono także pomieszczenia wizowe i miejsce na kantor wymiany walut. W strefie przylotów i przyległych pomieszczeniach będzie mogło przebywać nawet 650 osób.

W części południowej terminala znajdzie się przystanek kolejowy oraz wyjścia na parkingi dla samochodów osobowych. Przejście na perony możliwe będzie także poprzez strefę komercyjną usytuowaną wzdłuż przystanku oraz bezpośrednio (bez konieczności wchodzenia do wnętrza terminala) z rejonu parkingów zewnętrznych i przystanków autobusowych. W tej strefie będzie mogło przebywać ok. 300 osób.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski